Rannekello

Käytätkö rannekelloa?

• Äänestäjiä yhteensä
    36
  • Äänestys suljettu. .

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Pitkään olin ilman, mutta onhan se ihan nätin näkönen kapistus ja nopeampi tsekata aika, kuin alkaa ettiä kännykkää ja/tai kaivaa sitä taskusta.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Käytän molemmissa merkityksissään. Ranteessa on kello, joka käy liikkeen 'voimalla'.

Joni

Well-known member
Käytin vielä vuonna 2006. Kuva sen vuoden Hesan Stadin Toyota-F1 tapahtumasta:

Nykyään Älypuhelin(Samsung) riittää mun kelloksi. :) Rannekelloista tuli vaan hiertymäjälkiä mun iholle. Kaipa se riippuu tyypistä mutta mulla on herkkä iho.

Tonjälkeen en ole muuten ollut rannekellojen kanssa tekemisissä... PAITSI olen ollut Suunnolla kokoonpanotöissä joten väkisin edes jotenkin. ;)

Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Pitkään olin ilman, mutta onhan se ihan nätin näkönen kapistus ja nopeampi tsekata aika, kuin alkaa ettiä kännykkää ja/tai kaivaa sitä taskusta.
Sama. Näkeehän ajan tosiaan monestakin paikkaa nykyisin, mutta tuo on tietyssä mielessä asustekin ja toisaalta taas sitten myös tykkään käyttää kelloa...

Käytän molemmissa merkityksissään. Ranteessa on kello, joka käy liikkeen 'voimalla'.
Eli siis automaatti, tarkempia speksejä mikä valmistaja/malli? :)

burb

.
Tapanani ei ole koristella itseäni rannekellolla kuten ei myöskään korviksilla tai napakorulla. En myöskään meikkaa.

FO110K

Banned
Tapanani ei ole koristella itseäni rannekellolla kuten ei myöskään korviksilla tai napakorulla. En myöskään meikkaa.
Korvis, napakoru ja meikkaus lienee hieman eri kategoriassa kuin käyttöesine?

Örfil

Guest
En. Jo ihan siksi että kylmä kello ranteessa aiheutaa jostain kumman syystä sellaisen pikaisen jännetuppitulehduksen. Ainoat pakolliset metallihelyt koko ropassa on vihkisormus ja amalgaamipaikat.

burb

.
Tais mennä nyt vähän överiksi tää kylvö. Kokemuksen puutetta.

jjv

Arschloch
Käytän. Etenkin töissä joutuu niin usein katsomaan kelloa, ettei kännykän kanssa räpeltämisestä tulisi mitään.

Nykyinen kello on ainakin 15 vuotta vanha, halpa kello, mutta kuitenkin kelloliikkeestä ostettu. On jo kuluneen näköinen, kuukausi sitten se oli kertaalleen harmaan maalin peitossa, mutta sain onneksi putsattua. Tarttis vapaa-ajan käyttöön ostaa uusi kello ja olen niitä välillä etenkin lentokentillä katsellut, mutta tuntuvat olevan analogisella näytöllä varustettuja sellaiset kunnon kellot. Ihan muutama on ollut digitaalinäyttöisiä, mutta niissä on sitten usein jotain tilpehöörejä joita en tartte (enkä viitti sellasista maksaa) tai sitten ovat muuten sekavan näköisiä näyttöjä.

jjv

Arschloch
Itsehän muuten hämmennän elinympäristöäni ja rikon yhteiskuntarauhaa ja moraalisia käsityksiä pitämällä rannekelloa oikeassa ranteessa. Aloin käyttämään rannekelloa ekaluokalle mennessäni ja niihin aikoihin revittelin hanuria vuoden verran. Hanuristihan ei voi pitää vasemmassa ranteessa kelloa, koska remmi. No se tapa sitten jäi soittelun loputtuakin ja kun aloin kuulla kommentteja "sulla on kello väärässä ranteessa, sitä KUULUU pitää vasemmassa ranteessa" niin tulin vakuuttuneeksi etten koskaan aio kelloa vasempaan ranteeseeni laittaa. Sen verran on kapinamieltä ollut jo kölvinä.

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Mulla hajosi kello inttiaikana (tämä ei tapahtunut minkään harjoituksen aikana), enkä sen jälkene ole käyttänyt.

Slug

Well-known member
Rannekelloa tulee nykyään pidettyä. Oli monta vuotta välissä kun en pitänyt, mutta pari viimeistä vuotta on taas ollut tiiviisti ranteessa.
Pari kelloa on tällä hetkellä käytössä, yksi quartz ja yksi automaatti.

Örfil

Guest
Onko tuo automaattikello sellainen että siinä liikkuu viisarit automaattisesti?