Rannekello

Käytätkö rannekelloa?

• Äänestäjiä yhteensä
    36
  • Äänestys suljettu. .

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
En. Jo ihan siksi että kylmä kello ranteessa aiheutaa jostain kumman syystä sellaisen pikaisen jännetuppitulehduksen. Ainoat pakolliset metallihelyt koko ropassa on vihkisormus ja amalgaamipaikat.
Metalliranneke onkin ihan persiasta. Suosinkin kumi- ja natorannekkeellisia kelloja. Nahkakin olis muuten ihan hyvä, mutta se ei siedä vettä niin hyvin.

Mulle rannekello nyt onkin nimenomaan käyttöesine, ei koriste. Kellolle asetettavat ominaisuusvaatimukset sanelee ammatti. Olkoon kuin ruma tai nolo hyvänsä, mutta sen tulee kestää vettä, mutaa, pakkasta ja kolhuja..
Hyvin onkin tämä nykyinen digitaali suoriutunut. Kumiranneke tosin hapertui poikki, mutta askartelin paskartelin siihin kangasrannekkeen tilalle.

Örfil

Guest
Onko SA:n tykistön tulivalmistelun ajankohdan aloitus itse tuunatun kellon varassa :eek!: Ei ihme että niitä kranuja löytyy välillä mökkien takapihoilta ;)

Hookah

Elämäntapaintiaani
2000-luvulla? En todellakaan käytä. Suurimmaks osaks helvetin rumia ja noloja ja lisäks täysin tarpeettomia ovat. Antavat miehestä yhtä vakuuttavan kuvan, ku kultadubleepanssariketjut joskus 80-luvulla.
Taskunaurista käyttäisin (2000-luvulla, kyllä), jos ylimääräistä kelloa haluaisin mukanani kuskata. Vaan en halua.
Ei sulla vaan taida olla varaa kunnon arvokelloon.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Niin, ja mä olen oikeesti vaan kateellinen niille, joilla on ranteessaan helvetin ruma ja epäkäytännöllinen metalliköntti.
Voi se rannekello olla tyylikäs ja käytännöllinenkin. Ei aina ruma ja epäkäytännöllinen. Aika muuttuu, mutta kello pysyy. Asusteeksikin sopii tietyissä tilanteissa. Ite käyttäisin enemmänkin, mutta kuten sanottu, niin ei sovi puristamatta. Olkoon.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Voi se rannekello olla tyylikäs ja käytännöllinenkin. Ei aina ruma ja epäkäytännöllinen. Aika muuttuu, mutta kello pysyy. Asusteeksikin sopii tietyissä tilanteissa. Ite käyttäisin enemmänkin, mutta kuten sanottu, niin ei sovi puristamatta. Olkoon.
Kyllähän joku simppeli kultakello ja liituraitapuku ihan ajaton ja omalla tavallaan tyylikäskin on... kunhan se koko setti on jonkun muun ku mun ylläni.
Mutta sellasta teräksen väristä, isoa metallimöykkyä en ole vielä koskaan nähnyt sellaisena versiona, joka sopisi kenenkään ihmisen ranteeseen niin, että se näyttäis mitenkään hyvältä.

Tiedostan toki, ettei ihan kaikki maailman ihmiset ajattele sitä, miltä heidän aikarautansa just meikäläisen silmissä näyttää tahi että mitä just mä ajattelen sellaisiin hirvityksiin "pukeutujista", ja annan kaikkien kukkien kukkia.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Aviomiehen siskosta tehtyä ranneketta?
Juu, mullahan noita aviomiehen siskoja riittää kulutushyödykkeiksi saakka.

NATO-ranneke on nylonranneke. Saanut nimensä tietysti siitä että se on alunperin jenkkiarmeijan käyttöön suunniteltu kovaa käyttöä kestävä ratkaisu.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
En juurikaan käytä, kun ranne on niin paksu, että kello kiristää. Ja hihnaan/remmiin/rannekkeeseen ei saa enää lisäpaloja pidennykseksi. Jotain titaania on se. Hihna/remmi/ranneke.

Kerran kello oli kaksi kuukautta kellosepällä hihnan pidennyksellä. Yhden lisäpalan hihnaan oli kelloseppä Turusta saanut. Kaksi, tai kolme palaa kun olisi ollut, niin jo rokkaisi kello ranteessa.

Citizen Eco-Drive Titanium. Vm. 2002. Tai joku semmonen.

Eikä ole läskiä ranteessa. Muualla kyllä.
Ilpo ei ole oppinut, että kelloa ei laiteta runkkauskäden ranteeseen.

Örfil

Guest
Ilpo ei ole oppinut, että kelloa ei laiteta runkkauskäden ranteeseen.
Mutta Joni on tehnyt siitäkin pisneksen: Slogani menee "Automaattikellojen pikalatausta jo vuodesta 2013 - ladataan max 5 min odottaessa - asiakkaalla oltava oma Kalle vaihtarina".

Örfil

Guest
Olen tuonut muksuille joka kerta sieltä kassillisen "Ray-Baneja", "merkkipaitoja" jne.

Maksaa 100-150 rupiaa. Olenko siis syyllistynyt rikokseen useita kertoja.

Kysynpäs nyt Mosselta että:
1) tsiigataanko nää kaikilta etelän/kauko-idän matkaajilta (Thaikkula, Intia jne) että onko "alkuperäistä" päässä/ranteessa/paitana/matkalaukussa?

2) kuinka iso taloudellinen tappio Suomen kansantalouden osalta tässä on kyseessä?

3) oletko SÄ tosissasi?

4) oletko sä nykyään poliisi tai pappi?

Jokainen täysipäinen tietää että tuohon hintaan ei mitään merkkituotteita saa. Ne on myyvinään ja turisti on ostavinaan. Mun puolesta niissä kelloista vois lukea vaika Joni.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Olen tuonut muksuille joka kerta sieltä kassillisen "Ray-Baneja", "merkkipaitoja" jne.

Maksaa 100-150 rupiaa. Olenko siis syyllistynyt rikokseen useita kertoja.

Kysynpäs nyt Mosselta että:
1) tsiigataanko nää kaikilta etelän/kauko-idän matkaajilta (Thaikkula, Intia jne)että onko "alkuperäistä" päässä/ranteessa/paitana/matkalaukussa?

2) kuinka iso taloudellinen tappio Suomen kansantalouden osalta tässä on kyseessä?

3) oletko SÄ tosissasi?

4) oletko sä nykyään poliisi tai pappi?
Kee) En kehtais käyttää tai ostaa mitään feikki/piraattikamaa.

Ja olet syyllistynyt rikokseen.

Örfil

Guest
Kee) En kehtais käyttää tai ostaa mitään feikki/piraattikamaa.

Ja olet syyllistynyt rikokseen.
Mossella taitaa olla aito ns. Stockmann syndrooma :D Ego ei kestä kävellä pihalla kuin "aidoissa" pesulapuissa :thumbup:

Oles nyt tarkkana muuten veliseni ketä rikoksista syyttelet...heitätkö ekan kiven?

öö ruz

Speed for ever
En ole käyttänyt varmaan pariinkymmeneen vuoteen. Ulkomailla tulee joskus käytettyä sellaista roikkuvaa kelloa jonka saa vaikka housun vyölenkkiin tai reppuun tai johonkin. Siitä on kätevämpi tarkistaa aika tarvittaessa.