Rannekello

Käytätkö rannekelloa?

• Äänestäjiä yhteensä
    36
  • Äänestys suljettu. .

Örfil

Guest
Vähän sama täälläkin. Köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa jne... aito on aina aito :)
Myös Rolexeissa :ahem:
Kellot, vaatteet on muotiin sidonnaisia juttua. Jos osti -90 luvun lopussa "hyvälaatuisen", todella kestävän lasketteluasun, näyttää tosi juntilla nykyään rinteessä ;)

Vaatteiden suhteen voin sanoa että ei voisi paremmin vetää tyhmää kuluttajaa nenästä kuin ompelemalla niskaan ns. "merkkilapun". Vieläkö tästä jauhetaan?

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Kestävätkö nuo ylipäätään mitään? Meinaan vain sitä, että laatu/kesto tuskin on yksiyhteen sveitsiläisen originaalin kanssa.
Mä en tiedä. Mulla on yks ollut, olikohan just tuolla 80-luvulla vai peräti -90, ja se kesti ja toimi ainakin sen aikaa, kunnes myin sen pois ja ostin rahoilla kaljaa.
Mut joo, tuskin se läheskään sitä kestää, mitä aito ja oikea. Toisaalta aidon ja oikean hinnalla saa noita feikkejä varmaan loppuiäkseen ja jää vielä vähän kaljarahaakin. Mutta ei välttämättä ehdi kaljakauppaan, jos se feikkitiuku hajoaa just silloin. Nää on kyllä vaikeita asioita.

sammyosammy

Senior Citizen
Sijainti
Out Of Bounds
Sveitsiläisistä originaaleista puheenollen. Minullahan on tuollainen Othello ollut pari vuosikymmentä kaapissa käyttämättömänä. Se on tuo neliömalli mutta tuon pyöreän värimaailmalla. Väittävät unisex-malliksi mutta aika tyttömäinenhän tuo vajaa kolme milliä paksu kapistus on.

Toimi kasarilla valkaistujen farkkujen ja tipunvärisen (hiat huolettomasti yli ranteiden käärityn) bleiserin kanssa. Voisin tuon myydä, uutta paristoa vaille toimiva peli aitoustodistuksin. Muutamaa satasta pyytävät noista mutta oman yksilön lähtöhinta on 2107€. Sen verran on nostalgiaa kera muistojen tarttunut pintaan. Saa huutaa :p

FO110K

Banned
Kellot, vaatteet on muotiin sidonnaisia juttua. Jos osti -90 luvun lopussa "hyvälaatuisen", todella kestävän lasketteluasun, näyttää tosi juntilla nykyään rinteessä ;)
Totta.
Toisaalta se 70-luvun Submariner tai GMT Rolex on edelleen tyylikäs, hyvin säilyneenä jopa tyylikkäämpi kuin uudet mallit
(intage puhuu näissäkin ja hinnat on pilvissä jos löytyy ns. full set)

FO110K

Banned
Toisaalta aidon ja oikean hinnalla saa noita feikkejä varmaan loppuiäkseen ja jää vielä vähän kaljarahaakin.
Toisaalta sen aidon arvo nousee vuosien saatossa toisin kuin niiden feikkien ;)
Esimerkkinä Submariner (taas) jonka hinnat käytetyillä markkinoilla on nousseet n. 30% viimeisen 4v. aikana.
(käytetyn perusmallin sai alle 3k€ v. 2009, nykyisin noista samoista saa n. 4k€)

edit. ei paha hinnannousu vrt. esim rahastoihin samalla ajanjaksolla.... :rolleyes:

Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Mutta muistakaa: ainoa rikollinen olen MÄ - ainakin Mossen arvion mukaan :D

Olen ostanut Ray Baneja sekä Rolexeja perheen käyttöön halvalla Thaimaasta ja Intiasta. Voi minua :( Miten kehtaankin käyttää tuollaisia feikkejä :thumbfh:

Itse asiassa: ihan hyvin :ahem: Minulla ei ole Stockmann -syndroomaa. Ne on vaan peltiä, kangasta ja muovia.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Käytän.

Arkikellona on puolisolta lahjaksi saatu peruskello, josta tykkään kyllä kovasti.

Juhlakellona isän isältä mulle perintönä kulkeutunut 70-luvun Tissot, joka on niitä omistamiani esineitä, jotka ovat mulle korvaamattoman arvokkaita.

FO110K

Banned
Mutta muistakaa: ainoa rikollinen olen MÄ - ainakin Mossen arvion mukaan :D

Olen ostanut Ray Baneja sekä Rolexeja perheen käyttöön halvalla Thaimaasta ja Intiasta. Voi minua :( Miten kehtaankin käyttää tuollaisia feikkejä :thumbfh:

Itse asiassa: ihan hyvin :ahem: Minulla ei ole Stockmann -syndroomaa. Ne on vaan peltiä, kangasta ja muovia.
Henk.koht. mielipiteitähän ne vaan on. Hyviäkin jäljitelmiä löytyy, kaveri oli ostanut Kiinasta Chopardin kellon piraattiversion joka on itseasiassa aika näyttäväkin feikiksi.

FO110K

Banned
Juhlakellona isän isältä mulle perintönä kulkeutunut 70-luvun Tissot, joka on niitä omistamiani esineitä, jotka ovat mulle korvaamattoman arvokkaita.
Räpsäsepä kuvaa näkyville joskus, näitä vanhoja on hieno nähdä aina :)

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Rikollisen tyylikäs ainakin olen Naken lenkkareissa, Umbrun sukissa, Adidoksen verkkareissa, Pumman t-paidassa, Roxelin kellossa, Okleyn aurinkolaseissa ja Redbookin lippiksessä.

Örfil

Guest
Kerran meni lankaan Suomessa: ostin muka Reebokin tenniskengät ihan paikallisesta liikeestä Hlinnassa (hinta = merkkikenkien hinta). Kotona huomasin että niissä luki Rebook. Se oli kusetusta! Jos ostat Rolexin kympillä, asia on ok. Mutta jos ostaa Rolexin tonnilla ja se on feikki, se on kusetusta.

Ujona nuorna miehenä purin vaan paidan hihaa, menin tenniskentälle ja toivoin ettei kaverit huomaa :D Ei ne huomanneet onneksi.

Ne sitten kyllä hajos kahden kovan pelikesän jälkeen. Sama tuo, en sen jälkeen aktiivisesti enää pelannut tennistä pahemmin.

FO110K

Banned
Rikollisen tyylikäs ainakin olen Naken lenkkareissa, Umbrun sukissa, Adidoksen verkkareissa, Pumman t-paidassa, Roxelin kellossa, Okleyn aurinkolaseissa ja Redbookin lippiksessä.
Entäs jos maksaa Corsicasta, onko se rikollista? :D
(rikollisen tyylikästä ainakin jos ei muuta)