Kyllä ysitoistasessa on ollut tähän asti joka radalla kolmielementtinen. Monzassa ei sitte varmaan ole.vermula sanoi:Se vaihtelee ina radoittain.
Noilla härpäkkeillä tuskin saadaan mitään dowforcea, koska ne on väärin päin. Noiden tarkotus on varmaankin sama kuin kuin katon lisäsiivellä, eli ohjata ilmavirtoja.Spam sanoi:Miten paljon näitä lisäsiipiä saa autoihin oikeen laittaa ennen ku tulee sanomista. Villianssi rupee olemaan niitä jo ihan täynnä. Näillä kaikilla härpäkkeillä nyt sitte korvataan sitä downforcea, joka menetettiin ku kolmas takasiiven levy kiellettiin.
Eikös downforce synny aina ilmaa ohjaamalla eli siivilläkin ohjataan ilmaa.oldez sanoi:Noilla härpäkkeillä tuskin saadaan mitään dowforcea, koska ne on väärin päin. Noiden tarkotus on varmaankin sama kuin kuin katon lisäsiivellä, eli ohjata ilmavirtoja.
Öö, mitä niin ?MikGo sanoi:On siinä McLarenin nokassakin jotain uutta:
Uutta kiiltoa ehkä :dunno:Musta Pekka sanoi:Öö, mitä niin ?
No sen näkee kuinka kauan ne säilyy Williamssissa että onko ne jotenkin paremmat.vermula sanoi:Millä perusteella kidukset sotkee ilmavirtaa pahasti? Entä jos se siinä paikassa toimii paremmin? Useinkaan sileä pinta ei ole virtauksen kannalta sileä, vaan siinä on aina kitkaa joka aiheuttaa pyörteitä, siksi kaloillakin on suomut
Ja golfpalloissa ne kuopat. Mä oon muuten tässä joskus miettinyt, että koskahan joku keksii laittaa tuohon takakatteeseen just sellaset golfpallon kuoppasysteemit. Jos nyt niistä mitään hyötyy. Tai porata sellasia miljoonia pieniä reikiä joidenkin katteiden tai siipien läpi, mitä on jossain NASAn tutkimuslentokoneiden siivissä ollu. Vähensi turbulenssia siiven pinnalla, jolloin ilmanvastus putosi vissiin aika paljon.vermula sanoi:Millä perusteella kidukset sotkee ilmavirtaa pahasti? Entä jos se siinä paikassa toimii paremmin? Useinkaan sileä pinta ei ole virtauksen kannalta sileä, vaan siinä on aina kitkaa joka aiheuttaa pyörteitä, siksi kaloillakin on suomut
Tuo nokan "ilmanotto" aukko.vermula sanoi:Uutta kiiltoa ehkä :dunno:
Spam sanoi:Ja golfpalloissa ne kuopat. Mä oon muuten tässä joskus miettinyt, että koskahan joku keksii laittaa tuohon takakatteeseen just sellaset golfpallon kuoppasysteemit. Jos nyt niistä mitään hyötyy. Tai porata sellasia miljoonia pieniä reikiä joidenkin katteiden tai siipien läpi, mitä on jossain NASAn tutkimuslentokoneiden siivissä ollu. Vähensi turbulenssia siiven pinnalla, jolloin ilmanvastus putosi vissiin aika paljon.
No eihän Spam puhunut muista kuin katteiden kolottamisesta. Rungon kaivaminen täyteen koloja on täysin turha operaatio.Musta Pekka sanoi:Juu mutta meneekö enään Törmäystesteistä läpi ? Meinaan voi käydä aika heikonlaatukseksi jos kori alkaa olla miljoonia reikiä täynnä...