azai
Pornokeisari
Juu, kyllähän Ferrarillakin keskeytykset kuuluu kuvioon tasapuolisesti. Mutta itse kisa analyysiin.Ingolf sanoi:koska melkoinen ihme olisi jos joku McLarenilla ajaisi koko kauden ilman keskeytyksiä.
Ferrarilla mokattiin. Mestaruuden kannalta Massan olisi pitänyt voittaa, vai joko on Ferrarilla luovuttu kuski MM:stä? Tosin mukavaa oli suomalaisittain nähdä Kimi voittajana kerrankin.
Alonson kisa oli jo pilalla vaihdelaatikko vian takia. Kisa oli harmillinen Lewisin kannalta, mutta toisaalta kolmas sija oli parasta mitä pystyi. Tämä kisa tosin varmisti sen että McLaren tulee satsaamaan Lewikseen mestaruuden suhteen, Ferrarilla kun se näyttää olevan vielä kovinkin epäselvää.
Miksi Ferrari oli niin ylivoimainen? Syy on mielestäni kehitysharppaus + pidempi akseliväli, joka nimenomaan auttaa näissä nopeita kurveja sisältävässä radassa. Ensi viikolla on vielä nopeampia kurveja sisältävä kisa Silverstonessa, tosin McLarenilla kotikenttäetu. Nürburgringillä palataan takaisin normaaliin päiväjärjestykseen, tosin jossa voidaan ehkä nähdä tasaväkistä kilpailua. Unkarissa tullaan näkemään McLarenin ylivoimaa johtuen Ferrarin akseliväli haitasta hitaalla radalla.
Otetaan huomioon aiemmat kaudet, jolloin Alonso 'köryytteli' mestaruuteen. Näin on käymässä Lewikselle. 8 kisaa, 8 palkintopallipaikkaa. Putki kyllä joskus katkeaa, mutta ei se 4.sijakaan ole huono, varsinkin kun takaa-ajajia on monta jotka joutuvat kisaamaan keskenään omasta MM-sijoituksestaan ja päähaastaja asemasta.
Vaikka on jo liian aikaista veikkailla mitään, oma arvioni on se että Ranskan kisa jätti Massan nälkäiseksi, joka tulee olemaan Silverstonessa erittäin vahva.