Maikkarin teksti tv:ltähän se löyty.Ei ole liikaa pyydetty.WebSlave sanoi:Olisiko liikaa pyydetty, että tällaisiin uutisiin liitettäisiin linkki mistä se on löydetty, että muutkin voisivat sen lukea? (Toki tämä löytyi myös Maikkarista, mutta silti.)
Onneksi en katso kisoja Turkissa.Bleu sanoi:
Kimi ja Massan kierrosaika vertailu graafisesti esitettynä.
Onko mulla vaan sinivalkolasit päässä, vai Kimi ajoi lujaa tasaisemmin kuin Massa, vaikka ei nopeinta kierrosta tehnytkään.
Siinähän se oli koko kisan ratkaisu, eli ne Massan normaalista hitaamman puolelle heittelevät kierrokset nostivat Kimin voittajaksi. Keskiarvoajoilla ei ole paskan merkitystä kuin kisan lopullisessa kokonaisajassa jossa Kimi olis siis nopeampi, kisan kestäessä kierrosajat on sidoksissa kulloiseenkin taktiikkaan ja siis auton painoon suhteessa renkaiden kuntoon.Revolt sanoi:Mitäs sillä on väliä, että kierrosajat hieman heittelehtivät, jos ne ovat kuitenkin keskiarvoltaan nopeampia kuin Räikkösellä?!? Helpompaahan se on ajaa hieman hitaamalla vauhdilla niitä tasaisia kierrosaikoja. Ei tasaiset kierrosajat sinänsä ole mikään meriitti.
Räikkönen tuli maaliin ennen Massaa, joten eiköhän se kierrosaikojen keskiarvokin ole Räikkösellä parempi.Revolt sanoi:Mitäs sillä on väliä, että kierrosajat hieman heittelehtivät, jos ne ovat kuitenkin keskiarvoltaan nopeampia kuin Räikkösellä?!? Helpompaahan se on ajaa hieman hitaamalla vauhdilla niitä tasaisia kierrosaikoja. Ei tasaiset kierrosajat sinänsä ole mikään meriitti.
Viittaan tuolla siis vain tuohon grafiikan ensimmäiseen stintiin ja odetuksen kommenttiin.
On kai sillä väliä, jos repimällä kovasti tuhoaa renkaansa ja saa ne murenemaan/rullautumaan/rakoille (mikä nyt toi graining suomeksi on). :ahem:Revolt sanoi:Mitäs sillä on väliä, että kierrosajat hieman heittelehtivät, jos ne ovat kuitenkin keskiarvoltaan nopeampia kuin Räikkösellä?!? Helpompaahan se on ajaa hieman hitaamalla vauhdilla niitä tasaisia kierrosaikoja. Ei tasaiset kierrosajat sinänsä ole mikään meriitti.
Viittaan tuolla siis vain tuohon grafiikan ensimmäiseen stintiin ja odetuksen kommenttiin.
Tähän jokseenkin looginen selitys:kana-fin sanoi:Minusta kyllä näyttää, että kisan ensimmäisellä stintillä Massa oli nopeampi, ja kahdella seuraavalla stintillä on hyvin tasaista.
2. stintillä samaan aikaan ollessaan radalla, Kimillä oli 3 kierroksen verran painavampi auto. Pois lukien se kohta, jolloin Massa oli käynnyt tankilla ja Kimi ratkaisi kisan kevyellä autolla.WebSlave sanoi:Tähän jokseenkin looginen selitys:
1. stintillä Kimillä oli 3 kierrosta painavampi auto.
2. stintit olivat molemmilla 24 kierrosta.
3. stintillä molemmilla luonnollisesti oli se sama maaliinpääsyyn vaadittava bensamäärä.
Totta tuokin.Moe Szyslak sanoi:2. stintillä samaan aikaan ollessaan radalla, Kimillä oli 3 kierroksen verran painavampi auto. Pois lukien se kohta, jolloin Massa oli käynnyt tankilla ja Kimi ratkaisi kisan kevyellä autolla.
Niin sellainen käsityshän on ollut että juuri Kimi ja Schumi ovat kovimpia kylmillä renkailla ja autolla joka ei toimi optimaalisesti.hara-kimi sanoi:Kimi ajaa heti varikkokäynnin jälkeen nopeammin kuin Massa, jolle tulee selkeä notkahdus ensimmäisen ja toisen stopin jälkeen.
Kakkos rykäisyn alussa Kimi saavutti painavammalla autolla Massaa. Saman huomasi varmasti myös kisaa TV:stä seuraamalla :ahem:Warwick sanoi:Onko mulla vaan sinivalkolasit päässä, vai Kimi ajoi lujaa tasaisemmin kuin Massa, vaikka ei nopeinta kierrosta tehnytkään.