Ranskan GP - Jälkihöyryt

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Valtteri teki tuossa 6-mutkassa ihan näkyvän virheen, jonka takia ulostulo oli huono. Samoin tuo shikaani meni huonosti. Kuvaa pysäyttelemällä näkee, että ero tulee tasaisesti, eikä tuon grafiikan mukaisesti suoran päässä. Aikaisemminkin todettua, että nuo grafiikat noissa mini sector videoissa on ihan mitä sattuu, eikä yleensä vastaa todellisuutta. :alppu:
Jotenki tuntuu, että ei ole ihan optimaalisesti koodattu tota grafiikkaa. Ei vissiin osaa jakaa sitä eroa tasaisesti sektoreiden välille, vaan tuo "siirtymä" tapahtuu aina sektoriajan kohdalla? Siinä tapauksessa yhtä hyvin autot voisi vain töksähtää uuteen kohtaan ilman turhia animointeja, ei olis niin harhaanjohtavaa sit. Oikeisiin sektori-aikoihinhan toi toki perustuu, mut toteutuksessa on jotain outoa. Avaisivat rajapinnan, niin voisi tulla kaikennäköistä uutta kivaa analyysia :)

Emmäkää usko, että loppusuorasta jotenki pari kymppää voi samalla autolla repiä eroa, suoralla ehkä, jos on enemmän siipeä toisella.
 
Viimeksi muokattu:

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2676
Ricciardo sai törttöilystää 2 rankkua, näillä päätöksillä tuomarit on naulanneet linjansa ja aistin vahvasti että kilvanajo tulee kärsimään tästä. Varsinkin ensimmäinen 5. sek on todella todella kyseenalainen, jos ohitat ja auto menee hieman leveäksi niin tyhmempikin (ohitettu kuljettaja) tajuaa että kyllä se sieltä takaisin tulee.

Nämä on kisatilanteita (kuten Kanada) ja se mitä voit näissä tilanteissa tehdä riippuu ajasta ja kuljettajien välisistä sijoittumisista radalla. Kimin tilanne tasen oli aivan selvä...
Ensimmäinen tilanne oli ohituksen viimeistely radan ulkopuolelta käsin. Olisihan tuon joksikin hyödyn saavuttamiseksi voinut tulkita vaarallisen ajon sijaan. Epäsuoraa tukea Vettelin rangaistukselle väkisin haettu.

Kimin tilanteessa ei varsinaisesti saavuttanut hyötyä. Valitsi vain tyhmästi ohitukseen väärän puolen, jossa ei tilaa radan puolella ollut. Ehkä näistä ei ole aina rangaistu? Toiselta puolen olisi päässyt heittämällä ohi laillisesti.

Kimille voi hattua nostaa. Piti nopeamman Hulkin takanaan koko matkan, ja lopussa tuikkasi vielä Ricciardosta ohi.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5141
Ensimmäinen tilanne oli ohituksen viimeistely radan ulkopuolelta käsin. Olisihan tuon joksikin hyödyn saavuttamiseksi voinut tulkita vaarallisen ajon sijaan. Epäsuoraa tukea Vettelin rangaistukselle väkisin haettu.
Ricciardo–Norris oli paljon selvempi tapaus kuin Vettelin tuomioon johtanut keissi. Ricciardo pomputteli radan ulkopuolelta torpedona ja Norrisin reaktiot pelastivat tilanteen.

Kimin tilanteessa ei varsinaisesti saavuttanut hyötyä. Valitsi vain tyhmästi ohitukseen väärän puolen, jossa ei tilaa radan puolella ollut. Ehkä näistä ei ole aina rangaistu?
Ainakin monta sinne päin -tilannetta on ollut eli kuljettajat koukkailevat valkoisten viivojen ulkopuoleltakin sijoituksista taistellessaan. On kuitenkin harvinaista, että radalta voi vain ajaa ulos kesken suoran ja tehdä ohituksen sillä tavalla. Oikeastaan päinvastainen liikehdintä oli pitkään sallittua eli ohituksen estäminen pakottamalla kuljettaja pois radalta keskellä suoraa. Rosberg teki tällaista blokkailua muistaakseni Bahrainin kisoissa 2012–2013.

Tämä videoklippi Kubican ja Massan taistelusta sateella on melkoista rally crossia.


Muistaakseni Spa'n radan ykkösmutkan leveä turva-alue oli joskus suosittu tapa koukata muutaman auton ohitse lähdössä.
 
Viimeksi muokattu:

the_jake

Well-known member
Liittynyt
12.3.2014
Viestit
201
Sijainti
Lappeenranta
Tässä on nyt erittäin lähellä, että lajin seuraaminen tämän kauden osalta oli tässä. Viimeiset neljä kisaa ovat olleet niin umpitylsiä, että maalin kuivumisen kuunteleminenkin saattaa olla jännittävämpää. Formula 1 -sarjan internetsivuilta löytyvä Ranskan GP:n kuusi minuuttia kestävä koostekin on todella unettavaa katsottavaa. Koosteestakin kolmannes on lähtöä ja sen uusintoja. Laji on totaalisessa kriisissä. Suurin osa radoista on mitään sanomattomia asfalttiparkkeja, johon on jotkut viivat maalattu. Tuomaristo voi sitten kolme tuntia kisan päättymisen jälkeen jaella rangaistuksia siitä, ettei ole ajettu viivojen välissä, kun rata itsessään ei rankaise tästä mitenkään. Ymmärrän kyllä turvallisuusaspektin, mutta kyllä tälle pitää jotain voida tehdä. Tilannetta ei helpota yhtään se, että Mersu on Hamiltonin käsissä täysin ylivoimainen. "Kisat" eivät sisällä miltei mitään kilvanajoa, ainakaan voitosta. Ainoa toivo koko kaudelle oli, että Bottas olisi pystynyt edes mukiinmenevästi laittamaan Hamiltonille kampoihin. Muiden tallien autoilla sitä ei ilmeisesti tehdä. Noh paria poikkeusta lukuun ottamatta Bottachellon ajelut ovat lähinnä tuollaista muniin puhaltelua. Nytkin Ranskassa, aika-ajossa vajaa 0,3 sekuntia hitaampi. Ennen varikkopysähdystä ero jo melkein 10 sekuntia ja lopussa 18 sekuntia perässä ja kaiken lisäksi Leclerc tulee melkein ohi. Tai no eipä ohituksesta ollut hätää, kun ei noilla vehkeillä voi DRS-siirtymää lukuun ottamatta ohittaa. Piste ero Bottachellon ja Hamiltonin välillä on jo 36 pistettä. Hamilton voi keskeyttää ja Bottas ottaa täyden 26 pisteen potin ja silti Hamiltonin johto olisi vielä mukavat 10 pistettä.

Ennusteeni loppukaudelle on, että jäljellä olevista 13 kilpailusta Valtteri ottaa voitot niiltä parilta itselleen sopivalta radalta, voittaen koko kaudella 4-5 kisaa. Red Bull tai Ferrari voittaa yhden kisan ja Hamilton vie loput. Mikäli tällä kaudella vielä voitoista ajetaan, ratkaistaan ne lähdössä ja ensimmäisissä mutkissa. Sivuten tälläkin foorumilla käytävää keskustelua siitä, miten keskustelijamäärät ovat vähentyneet, niin tämä ei ole kovinkaan suuri ihme. Kisoissa ei ole juuri mitään kommentoitavaa saati keskusteltavaa. Huomioiden, mitä Suomessa pitää maksaa kuukaudessa, jos lajia haluaa seurata. F1-tuote ei ole hintansa arvoinen. On siinä ja siinä onko tuote edes sen arvoinen, että kannattaa nähdä vaivaa nettistreamien etsimiseen ja katsoa kisoja sitä kautta. Tällaisenään epäilen suuresti keräisikö F1-sarja kunnolla katsojia enää edes ilmaiskanavilla.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5141
En kyllä usko ollenkaan, että nämä asfalttipuistot olisivat turvallisuuden takia tällaisia. Siis kuljettajien turvallisuuden. Talleja se vituttaa, kun lahjattomat maksukuljettajat tekevät romua liikaa. Hiekkaesteiden poistaminen ja seinien siirto kauemmas ajoradasta auttaa kummasti tässä asiassa. Radat ovat myös erittäin vaarallisia MotoGP-kuljettajille mutta se ei FIA:aa kiinnosta siitä huolimatta, että moottoripyörien turvallisuudelle itsessään on mahdotonta tehdä mitään, jolloin radan vastuu on suurempi.

Mersun dominointi antaa omalla kohdallani mahdollisuuden itsetutkiskelulle. Schumin dominointi vuosituhannen alussa otti päähän ja teki kisoista tylsiä. Vettelillä oli vain ne pari täysin suvereenia kauttaan mutta silloinkin kerkesi turhautua formuloiden tylsyyteen. Tämä Mersun dominointi ei kuitenkaan minua niin mahdottomasti haittaa ehkäpä siitä syystä, että näen paljon mieluummin Hamiltonin voittamassa vaikka viisi mestaruutta lisää kuin Vettelin voittamassa kertaakaan. En tiedä, mitä ajattelisin silloin, jos se olisi vaikka Verstappen tai Ricciardo tai joku muu, joka aina jäisi hopealle Hamiltonin ajellessa identtisiin mestaruuksiin kerta toisensa perään.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8372
Sijainti
Vantaa
En kyllä usko ollenkaan, että nämä asfalttipuistot olisivat turvallisuuden takia tällaisia. Siis kuljettajien turvallisuuden. Talleja se vituttaa, kun lahjattomat maksukuljettajat tekevät romua liikaa. Hiekkaesteiden poistaminen ja seinien siirto kauemmas ajoradasta auttaa kummasti tässä asiassa. Radat ovat myös erittäin vaarallisia MotoGP-kuljettajille mutta se ei FIA:aa kiinnosta siitä huolimatta, että moottoripyörien turvallisuudelle itsessään on mahdotonta tehdä mitään, jolloin radan vastuu on suurempi.

Mersun dominointi antaa omalla kohdallani mahdollisuuden itsetutkiskelulle. Schumin dominointi vuosituhannen alussa otti päähän ja teki kisoista tylsiä. Vettelillä oli vain ne pari täysin suvereenia kauttaan mutta silloinkin kerkesi turhautua formuloiden tylsyyteen. Tämä Mersun dominointi ei kuitenkaan minua niin mahdottomasti haittaa ehkäpä siitä syystä, että näen paljon mieluummin Hamiltonin voittamassa vaikka viisi mestaruutta lisää kuin Vettelin voittamassa kertaakaan. En tiedä, mitä ajattelisin silloin, jos se olisi vaikka Verstappen tai Ricciardo tai joku muu, joka aina jäisi hopealle Hamiltonin ajellessa identtisiin mestaruuksiin kerta toisensa perään.
Tämähän se juuri onkin, että omien suosikkien voittaminen ei haittaa, vaikka koko sarja olisi surkea. Maikkarin foorumilla eräs Hamilton fani sanoi katsovansa Kanadan kisan uudelleen eli pitää kisaa legendaarisena.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2676
Ricciardo–Norris oli paljon selvempi tapaus kuin Vettelin tuomioon johtanut keissi. Ricciardo pomputteli radan ulkopuolelta torpedona ja Norrisin reaktiot pelastivat tilanteen.
En tuota Ricciardo radalle paluuta yllättävänä pitäisi. Vähän meni leveäksi ja jatkoi ajoa kuin ei olisi mennyt leveäksi. Norris itse ajoi ulos taistellessaan mukana. Ricciardo ei kovin leveästi ajanut radalle palatessaan. Jos Norris ei olisi ajanut itse ulos ja olisi asettunut Ricciardo taakse, tuo olisi ollut selkeä radan ulkopuolelta ohitus Ricciardolle. Nyt ei kai voitu siitä tuomita, koska Norris oli sattumoisin taas edellä ajaessaan ulos. Jos kaikista millimetrin viivojen ylityksistä tulee nyt vaarallisia radalle paluita niin voi jee.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5141
En tuota Ricciardo radalle paluuta yllättävänä pitäisi. Vähän meni leveäksi ja jatkoi ajoa kuin ei olisi mennyt leveäksi. Norris itse ajoi ulos taistellessaan mukana. Ricciardo ei kovin leveästi ajanut radalle palatessaan. Jos Norris ei olisi ajanut itse ulos ja olisi asettunut Ricciardo taakse, tuo olisi ollut selkeä radan ulkopuolelta ohitus Ricciardolle. Nyt ei kai voitu siitä tuomita, koska Norris oli sattumoisin taas edellä ajaessaan ulos. Jos kaikista millimetrin viivojen ylityksistä tulee nyt vaarallisia radalle paluita niin voi jee.
No se on arvovalintakysymys, että millaista kilvanajoa F1-sarjassa halutaan päättäjien taholta nähdä. Jos linjaksi otetaan se, että rangaistus jaetaan vain osumisesta, niin olkoot sitten niin. Ehkä se opettaisi nykyiselle sukupolvelle myös toisten kuljettajien kunnioittamista vaikka jokseenkin sama efekti näillä tiukoilla säännöilläkin on. En minäkään arvosta sitä, että kuljettajien pitää teennäisesti pysytellä tiehen maalattujen viivojen välissä vaikka ajolinjoja olisi mahdollista valita muitakin. Kovista taisteluistakin tulee sellaista showpainin näköistä tekemistä, kun kaikki tietävät, että jos vähän puskee toista autoa sivuun, niin siitä tulee rankkua, tai jos omat renkaat luistavat aavistuksen leveäksi, niin siitäkin tulee rankkua.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5141
Ajattelinkin Räikkösen tehneen härskit ulkoilut mutta muistelin sen olleen vuonna 2004. YouTube-tarkistuksen mukaan olin väärässä, niin jätin muistelut siihen.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
985
Samoilla linjoilla keskustelijoiden kanssa, että nyt säännöt on ruuvattu liian tiukaksi. Jos toinen kuljettajista tekee virheen esim Ricciardo nyt tai Vettel viime kilpailussa ja kilpakumppani ei pysty sitä hyödyntämään niin se on mielestäni vaan kilpailua. Norris tiesi, että Ricciardo meni leveäksi, olisi pitänyt keksiä keino ohittaa tai hyödyntää tilanne seuraavalla suoralla. Ei ricciardo kuitenkaan tahallisesti puskenut ulos radalta vaan aika maltillisesti tuli kanttarin päältä radalle.

Sama homma Vettel teki virheen niin Hamiltonille avautui paikka ohittaa. Mun mielestä Vettelillä on oikeus palata radalle ja vielä estää ohitusta tapahtumasta juuri noin kuin teki, yksi ajolinjan muutos/valuminen ulkoreunaan edtämään ohitus. Hamiltonin ois pitänyt keksiä keino ohittaa kun tietää et kaveri tulee sieltä vielä radalle. Ois nostanut, hakenut erilaista linjaa ja yrittänyt vasemmalta ohi. Molemmat kilvanajoa. Sen sijaan Ricciardo ohitti Kimin väärältä puolelta, ois pitäny yrittää vasemmalta ohi eikä radan ulkopuolelta. Samoin kuin aikoinaan Kimi ohitteli spassa ekassa mutkassa laittomasti, mutta tuolloin vielä hyväksyttävästi. En mä ymmärrä, että kilvanajosta eli ajovirheistä rangaistaan. Rangaistus on jo siinä, että takana tulevalla on mahdollisuus ohittaa joko heti tai paremmalla ulostulolla seuraavalle suoralle, mutta ohitus on tehtävä hyödyntäen toisen virhe ja pelaamalla tilanne oikein, se on myös toisen hyvyyttä kuten Vettelin jos onnistuu virheen paikkaamaan. Toki virheen jälkeen ei saa peippailla tai kolistella törkeästi, mutta sellaiseen ei mielestäni ric tai vettel sortuneet.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8372
Sijainti
Vantaa
RB on putoamassa kärkivauhdista. Tietääköhän kukaan siellä, mistä se johtuu. Toiset syyttää autoa ja Max myös moottoria. Hondan ja Red Bullin kuherruskuukausi on nyt ohi. Nyt on vain ajan kysymys, milloin Helmut Marko suututtaa japanilaiset. Veikkaukseni on, että Honda luopuu formuloista ensi kauden jälkeen. Myikö Honda moottoriliiketoimintaa Brawn-kaupan yhteydessä kenellekään?
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4199
RB on putoamassa kärkivauhdista. Tietääköhän kukaan siellä, mistä se johtuu. Toiset syyttää autoa ja Max myös moottoria. Hondan ja Red Bullin kuherruskuukausi on nyt ohi. Nyt on vain ajan kysymys, milloin Helmut Marko suututtaa japanilaiset. Veikkaukseni on, että Honda luopuu formuloista ensi kauden jälkeen. Myikö Honda moottoriliiketoimintaa Brawn-kaupan yhteydessä kenellekään?
Hassu tilanne sinänsä, Red Bull kitisi sen 3v vuotta Renault aikoinaan että ovat 60 heppaa Mersua jäljessä ja vaihtoivat moottoritoimittajaa tästä syystä. Kauden alussa julistivat että vihdoinkin heillä on moottori jolla voidaan voittaa mutta nyt tilanne on taas se että ovat 60 heppaa perässä ja Renault on jo mennyt kehityksessä ohi, Mclaren uhkaa heitä jo vauhdillisesti ja gappi pienenee kokoajan.

Ojasta allikkoon?
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Samoilla linjoilla keskustelijoiden kanssa, että nyt säännöt on ruuvattu liian tiukaksi. Jos toinen kuljettajista tekee virheen esim Ricciardo nyt tai Vettel viime kilpailussa ja kilpakumppani ei pysty sitä hyödyntämään niin se on mielestäni vaan kilpailua. Norris tiesi, että Ricciardo meni leveäksi, olisi pitänyt keksiä keino ohittaa tai hyödyntää tilanne seuraavalla suoralla. Ei ricciardo kuitenkaan tahallisesti puskenut ulos radalta vaan aika maltillisesti tuli kanttarin päältä radalle.

Sama homma Vettel teki virheen niin Hamiltonille avautui paikka ohittaa. Mun mielestä Vettelillä on oikeus palata radalle ja vielä estää ohitusta tapahtumasta juuri noin kuin teki, yksi ajolinjan muutos/valuminen ulkoreunaan edtämään ohitus. Hamiltonin ois pitänyt keksiä keino ohittaa kun tietää et kaveri tulee sieltä vielä radalle. Ois nostanut, hakenut erilaista linjaa ja yrittänyt vasemmalta ohi. Molemmat kilvanajoa. Sen sijaan Ricciardo ohitti Kimin väärältä puolelta, ois pitäny yrittää vasemmalta ohi eikä radan ulkopuolelta. Samoin kuin aikoinaan Kimi ohitteli spassa ekassa mutkassa laittomasti, mutta tuolloin vielä hyväksyttävästi. En mä ymmärrä, että kilvanajosta eli ajovirheistä rangaistaan. Rangaistus on jo siinä, että takana tulevalla on mahdollisuus ohittaa joko heti tai paremmalla ulostulolla seuraavalle suoralle, mutta ohitus on tehtävä hyödyntäen toisen virhe ja pelaamalla tilanne oikein, se on myös toisen hyvyyttä kuten Vettelin jos onnistuu virheen paikkaamaan. Toki virheen jälkeen ei saa peippailla tai kolistella törkeästi, mutta sellaiseen ei mielestäni ric tai vettel sortuneet.
Samaa mieltä. Olisin jopa Ricciardon ohitus tapauksessa antanut armon käydä oikeudesta, kun se oli ns. reilu vääntö / kilpailutilanne. Vettelin tilanne oli kyllä sellaista perseilyä, että muutama miljoona katsojaa saatiin siirtymään muihin lajeihin. Vaikka Indyyn, joka muuten oli viikonloppuna loistavaa Racing:ä. Erityisesti perustelu vaarallisuudesta, kun Hamilton joutui kerran jarruttamaan? höh

Päivän kysmys. Onko Totolla ja Mersulla jo liikaakin valtaa. Jonkin sortin deja vu Shumin aikakaudelle...
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5141
RB on putoamassa kärkivauhdista. Tietääköhän kukaan siellä, mistä se johtuu. Toiset syyttää autoa ja Max myös moottoria. Hondan ja Red Bullin kuherruskuukausi on nyt ohi. Nyt on vain ajan kysymys, milloin Helmut Marko suututtaa japanilaiset. Veikkaukseni on, että Honda luopuu formuloista ensi kauden jälkeen.
No nyt oli villi veikkaus! En usko Hondan luopuvan formuloista niin pitkään, kun Red Bull sietää tilannetta eikä irtaannu sopimuksesta McLarenin tapaan. Luultavasti tilanne on nyt vain se, että ensimmäisen moottoripäivitysten kierroksen jälkeen Ferrari sai lisää tehoa mutta Honda ei niinkään. Verstappen kuitenkin voitti takaansa startanneen Vettelin, joten ei ero ole niin kriittinen kuin millaisena ehkä haluat itse sen nähdä. McLarenilla oli hyvä Ranskan kisa mutta itse asiassa he eivät ole vielä ottaneet päivitettyä moottoria käyttöön, joten heillä ei ole sen enempää tehoa kuin kauden alussakaan eivätkä voimasuhteet Red Bulliin ole sillä osastolla muuttuneet. McLaren on Mersun ohella toinen talli, joka on tyytyväinen nykyisiin renkaisiin ja osaa pitää ne hyvissä lämmöissä. Luultavasti Ranskan GP:ssä pienempi ero johtui tästä. Red Bull on vain kitissyt renkaista eivätkä he osaa käyttää niitä.

Marko voi joutua totiseen paikkaan siinä kohti, kun Verstappen sanoo Hondan koneen olevan ihan paska ja että hän haluaa ajaa Mersua tai Ferraria. Se tapahtuu viimeistään vuoden kuluttua, mutta Verstappenilla on kaiketi myös suorituskykypykälä sopimuksessaan ja hänestä saattaa tulla vapaa agentti jo tänä kesänä.
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4199
McLarenilla oli hyvä Ranskan kisa mutta itse asiassa he eivät ole vielä ottaneet päivitettyä moottoria käyttöön, joten heillä ei ole sen enempää tehoa kuin kauden alussakaan eivätkä voimasuhteet Red Bulliin ole sillä osastolla muuttuneet.
Mclarenilla oli käytössä spec 2-moottori, Ricciardo oli ainoa joka sai spec-3 käyttöönsä, koska se oli ainoa valmistunut kappale.

Mikälie tilanne tulevana viikonloppuna Itävallassa...
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5141
Mclarenilla oli käytössä spec 2-moottori, Ricciardo oli ainoa joka sai spec-3 käyttöönsä, koska se oli ainoa valmistunut kappale.

Mikälie tilanne tulevana viikonloppuna Itävallassa...
Niin mutta ei tuon korjausversion tuominen suoranaisesti auttanut tehoissa, koska se oli aikaistettu korjaus Renault'n vakaviin luotettavuusongelmiin. Tästä kertoo jo se, että valmistaja itse kutsuu vasta tätä Ricciardon käyttämää moottoriversiota "B-speciksi" eli toiseksi versioksi. McLarenille kyllä tarjottiin moottoripäivitystä mutta he eivät olleet kiinnostuneita siitä vielä Ranskassa, koska Sainzilla on jo saldo täynnä ja Norrisin osalta ei ollut halua ottaa riskiä mahdollisista luotettavuusongelmista. Myös Hülkenbergilla on saldo täynnä, joten uuden moottorin käyttö tarkoittaisi rankkuja.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Eipä tuo Rellun mylly kovin luotettavalta tunnu. Alta puolet kaudesta ajettu ja vapaat voimanlähdekomponentit lähes käytetty.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
882
Epäilen, että Red Bullilla ollaan haksahdettu vähän samaan kuin McLarenilla aikoinaan, niinhän sielläkin vannottiin että kun autossa olisi joku muu kuin "GP2 engine", niin he olisivat kärkitaistossa ja heidän runkonsa oli olevinaan sarjan parhaita, mutta sitten kun vaihdettiin toiseen voimanlähteeseen, ei tilanne muuttunut ensimmäisellä kaudella oikein mihinkään. Oireet ovat molemmilla ihan samanlaiset, suoranopeutta puuttuu, mistä on helppo syyttää moottoria vaikka vikaa tai muuten poikkeavaa suunnittelufilosofiaa lienee kummallakin itse autossa.
 
Ylös