Kyllä siellä on paperit laitettu eteenpäin laajennusta ajatellen, siis nimenomaan radan. Katotaan kuin käy.Alastarohan on se edellinen "virallinen hanke". Ei vaan silloinkaa rahat riittänyt isompaan touhuun ja nyt ei taida enää laajennus olla mahdollinen, kun vielä sijaitsee pohjavesialueella.
Mikähän kuningasajatus tuon suunnitelman takana mahtaa olla. Kv. arvosarjoja tänne Suomeen on kovin kovin hankalaa saada. Jopa Truck EM päätti jättää Suomen kisakalenteristaan pois tuossa muutama vuosi sitten. Osasyynä hankalat (ja kalliit) logistiset olosuhteet mutta ehkä myös Alastaron ja Kemoran yleiset rata-fasiliteetit (tai siis niiden puuttuminen).Kyllä siellä on paperit laitettu eteenpäin laajennusta ajatellen, siis nimenomaan radan. Katotaan kuin käy.
Just see!:wink:Kyllä noilla Legendeseillä voi ihan riittävästi ajaa kilpaa nykyiselläkin radalla
Pari, kolme kertaa kävin tuota kisaa katsomassa ja sellanen muistikuva on, että olivat kilpailullisesti aika köyhiä tapahtumia. Rata oli ihan liian pieni ja hidas niille kuormureille (sitähän ne itsekin valitti) ja jonoajeluksi se meni. Ainakin silloin, kun olivat viimeistä kertaa Alastarolla, se kisa keräsi yllättävän vähän yleisöäkin.Truck EM päätti jättää Suomen kisakalenteristaan pois tuossa muutama vuosi sitten.
Joo WTCC:tä ajettiin vielä muutama kesä sitten mutta tuli ilmeisesti rahoitusvaikeuksia. Mutta mihin ruotsissa edes tarvitaan noita kansainvälisiä luokkia. Nillä on hieno paikallinen SM sarja. Mantorp Parkissa oli kauden päätöskilpailussa 25 000 katsojaa.Pari, kolme kertaa kävin tuota kisaa katsomassa ja sellanen muistikuva on, että olivat kilpailullisesti aika köyhiä tapahtumia. Rata oli ihan liian pieni ja hidas niille kuormureille (sitähän ne itsekin valitti) ja jonoajeluksi se meni. Ainakin silloin, kun olivat viimeistä kertaa Alastarolla, se kisa keräsi yllättävän vähän yleisöäkin.
Mutta juuri tuossa kesän aikana tuli mieleen, että eipä nuo Euroopan Gt-, touring car- tai pikkuformulasarjat taida juuri Ruotsissakaan vierailla?
Hyvä havainto. Omin "voimin" voidaan saada aikaiseksi hyvinkin mielenkiintoisia kisasarjoja, ei jonkun kansainvälisen arvosarjan kotimaahan saaminen voi olla mikään kultainen päämäärä tai itsetarkoitus. Kun toimijat ja tekijät ovat tuttuja, jatkuvuus on pienemmällä stressillä saavutettavissa kuin jos ryhtyy jonkun Ecclestonen tai Ratelin kelkkaan. Siinä voi joutua hyvinkin helposti kävelemään pitkin pellon laitaa ja ilman paitaa, muistelemaan, kuinka meilläkin oli kerran kaksi kertaa maailmanlaajuinen kilpa-ajosarja hoidettavana.Joo WTCC:tä ajettiin vielä muutama kesä sitten mutta tuli ilmeisesti rahoitusvaikeuksia. Mutta mihin ruotsissa edes tarvitaan noita kansainvälisiä luokkia. Nillä on hieno paikallinen SM sarja. Mantorp Parkissa oli kauden päätöskilpailussa 25 000 katsojaa.