Ratakausi 2020

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4722
Sijainti
Event horizon
Nyt kun balttiassa on kalusto kehittynyt viime vuosina hyvää tahtia, niin EHKÄ olisi aika koittaa uudelleen NEZ GT formaattia. Balteilla on ainakin 2 Huracania ja muutama GT3 Cup Porsas. Suomessa on 1 Lambo Gallardo, 1 GT3 Viper ja epälukuinen määrä suht. tuoreita GT3 Porsaita ja Peltolan Vette. Siihen päälle kun saisi vielä jonkun svenssonin ja/tai näitä meidän maailmantähtiämme (a la Eskelinen, Vilander, Palttala, Vanhanen & co) niin kasassa olisi ihan bueno nippu. GT4 kalustoakin voi harkita jonon jatkoksi kuin myös 360/355 Ferrareita, joita Suomessa pitäisi oleman jossain jemmassa noin kolmen auton verran.

Pelkästään suomalaisin voimin ei GT- tai TCR-luokilla ole elinmahdollisuuksia. TCR kalustoa taitaa Suomessa olla kolme autoa, joista kaksi kuuluu Westman Racingin kokoelmiin. Sieltä tallista löytyy kalustoa likimain kaikkiin koppiautoluokkiin kuorma-autot poislukien. RS500 Sierra taitaa jo olla (tai ainakin tulee pian olemaan) Historic-kelpoinen. TCR:n ongelma on kaiketi ylläpitokustannukset. Jos ostohinta käytettynä onkin likimain samalla tasolla kuin Trofeo Huracanin, niin Lambon ylläpitokustannukset ovat (kuulemma) selvästi hellävaraisempia tilipussille.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Eiköhän noi koppiautojen NEZ-kisat kannata pitää sekä endurancen että sprinttien osalta tän kauden formaatissa. Tai ehkä mieluummin viimevuotisessa, jossa TCR:n sprinttilähdöt oli yhdessä muiden kanssa – ellei sitten automäärää saada nousuun. Kaikilla mainitsemillasi autoilla saa osallistua BaTCC- ja NEZ 6h -kisoihin jo nykyisellään. Mitään parin auton GT-rinnakkaista sarjaa ei missään nimessä kannata lähteä puuhailemaan.

Minkä muuten lasket Suomen kolmanneksi TCR-autoksi Westmanien kahden Cupran lisäksi? Matikaisen Civic? LMS on varmaan myynyt autot pois, mutta tuhoutuiko Black Rosen Golf tosiaan korjauskelvottomaksi?
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Rata-ajon lajiryhmän kokous 3/2019 2.9.2019

RATA SM KALENTERI 2020
Esitetään hallitukselle RATA-SM-kalenteria seuraavasti;
1. 16.-17.5.2020 Ahvenisto Hämeenlinna / AAU
2. 13.-14.6.2020 (siirretään 6.-7.6.2020) Akk Sports oy
3. 18.-19.7.2020 Vauhtiajot Seinäjoki / EPUA
4. 22.-23.8.2020 Botniaring Jurva / Team Botnia (ja EPUA?)
5. 12.-13.9.2020 (siirretään 19.-20.9.2020) Alastaro / Radalle UA ja ?

Radalle UA / Teppo Laukkanen Ilmaisee halukkuuden järjestää RATA-SM-sarjan viimeisen osakilpailun Alastarossa, jos siirretään kilpailu seuraavalle viikonlopulle 19.-20.9.2020.

//

AKK:n hallituksen kokous 30.8.

Rata-ajo
Hallitus hyväksyi lajiryhmän esityksen myöntää BMW Xtreme -luokalle SM arvo. Hallitus totesi lajiryhmän esityksen formulaluokan (yhteislähdöt) muodostamisesta ja ajettavaksi SM sarjan kilpailutapahtumissa ja antoi lajiryhmälle valtuudet viedä asiaa eteenpäin.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
13.-14.6.2020 / 6.-7.6.2020 ei kuulosta Audrun kisapäivältä, joten olisko toi sitten Kymiring? Järjestäjänä AKK Sports Oy, eli ei varmaan ainakaan Kemora.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4722
Sijainti
Event horizon
Eiköhän noi koppiautojen NEZ-kisat kannata pitää sekä endurancen että sprinttien osalta tän kauden formaatissa. Tai ehkä mieluummin viimevuotisessa, jossa TCR:n sprinttilähdöt oli yhdessä muiden kanssa – ellei sitten automäärää saada nousuun. Kaikilla mainitsemillasi autoilla saa osallistua BaTCC- ja NEZ 6h -kisoihin jo nykyisellään. Mitään parin auton GT-rinnakkaista sarjaa ei missään nimessä kannata lähteä puuhailemaan.
Nimenomaan mitään kansallista parin auton sarjaa ei kannatakaan lähteä rakentamaan vaan yhdessä Balttien kanssa NEZ-sarja. Jos Sweduja kiinnostaa lähteä mukaan niin teretulemast - jos ei niin pitäkööt tunkkinsa. Suomessa ei ole eikä tule sen paremmin GT- kuin TCR-kalustoakaan olemaan niin paljoa että yksin saataisiin mitään järkevää aikaiseksi. Tämän vuotinen TGT oli lähinnä vitsi. Pari V8 Thunderia yrittämässä laittaa Eemelin Porschelle kampoihin ja yx Mini ja Ginetta sunnuntai-autoilemassa jonon jatkona. Riikosen ostama Solution F "BMW" on toki ihan mielenkiintoinen peli, mutta GT-autoilun kanssa sillä on kovin vähän tekemistä.


Minkä muuten lasket Suomen kolmanneksi TCR-autoksi Westmanien kahden Cupran lisäksi? Matikaisen Civic? LMS on varmaan myynyt autot pois, mutta tuhoutuiko Black Rosen Golf tosiaan korjauskelvottomaksi?
Joo Westman osti noi Siittimet LMS:lta pois kuleksimasta. Kuulemani mukaan LMS hoippuu muutoinkin konkurssin partaalla. Matikaisen Honda on ymmärtääkseni TCR vai olenko ymmärtänyt aivan väärin? BaTCC sarjassa TCR Sprint kisoihin osallistui 14 autokuntaa (Eemeli W mukaan lukien).
 
Ylös