Don Vito
Sekakäyttäjä
Nyt kun balttiassa on kalusto kehittynyt viime vuosina hyvää tahtia, niin EHKÄ olisi aika koittaa uudelleen NEZ GT formaattia. Balteilla on ainakin 2 Huracania ja muutama GT3 Cup Porsas. Suomessa on 1 Lambo Gallardo, 1 GT3 Viper ja epälukuinen määrä suht. tuoreita GT3 Porsaita ja Peltolan Vette. Siihen päälle kun saisi vielä jonkun svenssonin ja/tai näitä meidän maailmantähtiämme (a la Eskelinen, Vilander, Palttala, Vanhanen & co) niin kasassa olisi ihan bueno nippu. GT4 kalustoakin voi harkita jonon jatkoksi kuin myös 360/355 Ferrareita, joita Suomessa pitäisi oleman jossain jemmassa noin kolmen auton verran.
Pelkästään suomalaisin voimin ei GT- tai TCR-luokilla ole elinmahdollisuuksia. TCR kalustoa taitaa Suomessa olla kolme autoa, joista kaksi kuuluu Westman Racingin kokoelmiin. Sieltä tallista löytyy kalustoa likimain kaikkiin koppiautoluokkiin kuorma-autot poislukien. RS500 Sierra taitaa jo olla (tai ainakin tulee pian olemaan) Historic-kelpoinen. TCR:n ongelma on kaiketi ylläpitokustannukset. Jos ostohinta käytettynä onkin likimain samalla tasolla kuin Trofeo Huracanin, niin Lambon ylläpitokustannukset ovat (kuulemma) selvästi hellävaraisempia tilipussille.
Pelkästään suomalaisin voimin ei GT- tai TCR-luokilla ole elinmahdollisuuksia. TCR kalustoa taitaa Suomessa olla kolme autoa, joista kaksi kuuluu Westman Racingin kokoelmiin. Sieltä tallista löytyy kalustoa likimain kaikkiin koppiautoluokkiin kuorma-autot poislukien. RS500 Sierra taitaa jo olla (tai ainakin tulee pian olemaan) Historic-kelpoinen. TCR:n ongelma on kaiketi ylläpitokustannukset. Jos ostohinta käytettynä onkin likimain samalla tasolla kuin Trofeo Huracanin, niin Lambon ylläpitokustannukset ovat (kuulemma) selvästi hellävaraisempia tilipussille.