Ravintolakokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haju
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sanavalintasi vuoksi piti kurkata Chico'sin sivuilta että onko tuo joku isompi burgeri mutta ei ollut. Minulle ainakin hiukan liian pieniä annoksia Chicos'issa.

Käys tuolla Memphisissä huitasemassa sen jättiburgerin nassuun, niin luulis nälän lähtevän.:ahem:

Soin eilen Ravintola Marussa Sashimi-set kakkosen. 20 palaa raakaa kalaa. Hyvaa oli. Suosittelen kokeilemaan paikkaa, josko Wroclawiin eksytte.

Sushi/sashimi on itselleni ehdoton ykkösvalinta, jos sitä on tarjolla. Kuvat annoksista tässä säikeessä ovat suositeltavia. Aloitan sushilla, jonka syömiseen osallistuin LA:n kulmilla, ravintolan nimeä en muista. Laskuakaan en nähnyt.

Marun sashimia:

06.08.jpg

Enampi menua tuolta: http://www.maru.pl/06sushi.html

Kuka muuten kertois mita kaloja tuossa on?

Lohi, tonnari ja katkis on tietty tuttuja, mutta mika kala on Butterfish (tuo taysin valkoinen)?
Ja mika on tuo puna-valkoinen?

Itse olen sashimia tehnyt yleensa just lohesta, tonnarista ja miekkakalasta, mutta mita muuta ihmiset osaa suositella?

Lohi, tonnari ja katkis on tietty tuttuja, mutta mika kala on Butterfish (tuo taysin valkoinen)?

Itse olen sashimia tehnyt yleensa just lohesta, tonnarista ja miekkakalasta, mutta mita muuta ihmiset osaa suositella?

Pahan homman teit, joten tein mielenkiinnostani selvittää, löytäisinkö niitä kuvia ja kalatietoja.
Suht varmahko tiedonhakuni tulokset:

Butterfish (Greater Amberjack / latina: Seriola dumerili = Isopiikkimakrilli )

Näytä liitetiedosto 8824

Shiromi (Giant Sea Bass / Latina: Stereolepis gigas = Jättihylkyahven)
malcolm%20winning%20fish.jpg

shiromi.jpg

Syvänmerenkalasanastoja: http://www.sattuma.net/kalastus.html

EDIT: Näkeekö kukaan ekaa kalakuvaa? Minä en näe, kun katosi jo muutaman päivän kuluessa?

EDIT 2: Pistin attachmeniin.

Viimeksi muokattu:
Kiitokset ukkosen miehelle. Nuita ei taida ihan joka kaupasta saada tuoreena... :frown:

Tuo butterfish (norjaksi smørfisk) on erittäin maukasta ja kuuluu täällä yleensä standardisushiannokseen. Muita tavallisia mainitsemiesi lisäksi täällä ovat kampasimpukka(=OK), ruijanpallas (erittäin maukas), uer(=maukas, jonkinlainen syvänveden puna-ahven), punasimpukka (tämä ei ole oma suosikki, vähän turhan sitkas), mustekala (hyvä).
Nämä siis tavallisimmat (varmaan jotain unohtui)
Lisäksi on mahdollista saada sashimina vaikkapa valasta (erittäin maukas) ja osteria.

Tuo butterfish (norjaksi smørfisk) on erittäin maukasta ja kuuluu täällä yleensä standardisushiannokseen. Muita tavallisia mainitsemiesi lisäksi täällä ovat kampasimpukka(=OK), ruijanpallas (erittäin maukas), uer(=maukas, jonkinlainen syvänveden puna-ahven), punasimpukka (tämä ei ole oma suosikki, vähän turhan sitkas), mustekala (hyvä).
Nämä siis tavallisimmat (varmaan jotain unohtui)
Lisäksi on mahdollista saada sashimina vaikkapa valasta (erittäin maukas) ja osteria.

Hitsi kun nuita suomesta tuoreena sais. Vuononmaa on merenelavien ystaville paljon parempi paikka...
Kampasimpukkaa olen myos kokeillut, tykkaan myos tuosta.

Jos ei ole eläessään sushia syönyt, missä tämä puute kannattaisi (Helsingissä) käydä korjaamassa?

Tottakai Sports Academyssä! :alppu: Btw F1-forumistit osti hiton kallita aterioita Singaporen GP:n yhteydessä viime vuonna, kun olis ollu tarjolla paljon halvempaakin. Noh mikäs siinä jos rahaa riittää! :alppu:

Tottakai Sports Academyssä! :alppu: Btw F1-forumistit osti hiton kallita aterioita Singaporen GP:n yhteydessä viime vuonna, kun olis ollu tarjolla paljon halvempaakin. Noh mikäs siinä jos rahaa riittää! :alppu:

"Otetaan me pippuripiffit ja tuos tolle pojalle purkki tonnikalaa."

Albertinkadulla (hki), lähellä teatteria, on kebab paikka. Palvelu ei ollut kovin hyvää, ei saanut olutta, hinta oli korkea ja kebab normaaliakin epäilyttävämpää. Sen lisäksi n. 18 myyjän sukulaista pörräsi siinä koko ajan. Edellä mainitut seikat plus tosiasia, että olin paikan ainoa valkoinen mies.. johtavat siihen, että suosittelen paikkaa vain känniläisille ja todella nälkäisille.

Kyllähän ne Sportin hampurilaiset Hesen aterioita kalliimpia tosiaan ovat, mutta on niissä vähän eroakin. :rolleyes:

Haa

Albertinkadulla (hki), lähellä teatteria, on kebab paikka. Palvelu ei ollut kovin hyvää, ei saanut olutta, hinta oli korkea ja kebab normaaliakin epäilyttävämpää. Sen lisäksi n. 18 myyjän sukulaista pörräsi siinä koko ajan. Edellä mainitut seikat plus tosiasia, että olin paikan ainoa valkoinen mies.. johtavat siihen, että suosittelen paikkaa vain känniläisille ja todella nälkäisille.

Hyvin sanottu, vaikka en paikkaa tunne. Sarkasmi, realismi ja ironia ovat taiteenlajeja.

Kävin katselemassa eilen Skanssissa siellä Turussa ja huomasin siellä sushi-putiikin, joten ajattelin kokeilla.

Jos ei ole eläessään sushia syönyt, missä tämä puute kannattaisi (Helsingissä) käydä korjaamassa?

Kerran olen sushia Helsingissä syönyt, se tapahtui Kampin keskuksen jossain sushibaarissa. En tiedä, onko se hyvä verrattuna kunnon ravintoloihin, mutta kyllä se ruoka ainakin mulle maistui.