RAY:n ja Veikkauksen monopoli, kyllä / ei

Veikkauksen ja RAY:n monopoli pitäisi purkaa

  • Kyllä

    Äänet: 18 48,6%
  • Ei

    Äänet: 19 51,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    37

Örfil

Guest
Virkamiestoikki: anon tämän siirtoa sinne missä puvut ovat aina harmaita ja työt loppuu tasan klo 16:00.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Olis kiva tietää, minkäsuuruinen vaihto Suomesta tulee nykyisellään ulkomaisille pelifirmoille. Käyttö on kuitenkin suorastaan helppoa.
Sepä se. Sit on vielä toi Ahvenanmaan Paf, jonne varmasti valuu rahaa.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Sen verran mitä lainsäätäjä päättää, tämän jälkeen firmat miettii kannattaako Suomessa toimia. Nyt niiden ei anneta miettiä, Veikkaus & RAY päättää miten paljon jakaa rahaa mihinkin ja miten paljon sisäiseen hallintoon.
Koska tämä on näennäisesti demokratia, niin jos vaan lakattaisiin äänestämästä näitä vanhasia, lipposia ja kataisia johtoon, niin voitaisiin saadakin joku, joka päättää jakaa Veikkauksen ja RAYn rahat vähän eri tavalla.

Edit: lisäys
 
Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Koska tämä on näennäisesti demokratia, niin jos vaan lakattaisiin äänestämästä näitä vanhasia ja kataisia johtoon, niin voitaisiin saadakin joku, joka päättää jakaa Veikkauksen ja RAYn rahat vähän eri tavalla.
Laittoko Lipponen ne jonnekin toisaalle?
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tarkoitatko nyt SKDL -nuorten grillijuhlia?
Ei kun kepun nuorisosäätiätä ja Kaikkosen vaalibudjettiin.

Menee siitä taiteen ja liikunnan tukemiseenkin. Ja peliriippuvaisillekkin.

Ainaskin enämpi kuin yksityissektorilta menisi. Sieltä ei menis kuin Kokoomuksen vaalitaistoihin ja Pahvi-Sauleihin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Laittoko Lipponen ne jonnekin toisaalle?
Nykydemareista Junkkeri ainakin on sellainen, jolle monopolirahalla rällääminen ei tuota ongelmaa. Mies on näennäisosaavan johtamisen perikuva. Puhuu pehmosia ja saa ihmiset klikkaamaan tykkää, mutta koskaan ei ole mitään todellista lisäarvoa tuottanut mihinkään.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Ihan turhaan purputtelet siinä. Eikös vapaassa enää saakaan olla vapaasti? Vai koskeeko mua eri säännöt?
Taas sä vedät jotain spesiaalihahmoroolia. "Mosselle on omat säännöt". "Kaikki on aina Mossen syytä".
Vittu nyyh. :thumbdown

Eiku en viiti tolleen vittuilla vaan sanon että tottakai Vapaassa saa olla miten huvittaa. Esim. nimittely ja ylisuuret kuvat on nimenomaan hyväksyttyjä. :eek:

Eiku olihan tuokin vähän keljusti sanottu, emmä tolleen viitti sanoo. En siis kommentoi ollenkaan.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Nykydemareista Junkkeri ainakin on sellainen, jolle monopolirahalla rällääminen ei tuota ongelmaa.
Sais opettaa muillekin ton monopolirahoilla rälläämisen. Itse pentuna joskus kokeilin lähikiskalla, mutta myyjä nauroi vaan. Kymppitonnia tarjosin muutamasta merkkarista.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Taas sä vedät jotain spesiaalihahmoroolia. "Mosselle on omat säännöt". "Kaikki on aina Mossen syytä".
Vittu nyyh. :thumbdown

Eiku en viiti tolleen vittuilla vaan sanon että tottakai Vapaassa saa olla miten huvittaa. Esim. nimittely ja ylisuuret kuvat on nimenomaan hyväksyttyjä. :eek:

Eiku olihan tuokin vähän keljusti sanottu, emmä tolleen viitti sanoo. En siis kommentoi ollenkaan.
Tollaseen viestiin pitää vastata ihan vitun isolla kuvalla lumiaurasta.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Sais opettaa muillekin ton monopolirahoilla rälläämisen. Itse pentuna joskus kokeilin lähikiskalla, mutta myyjä nauroi vaan. Kymppitonnia tarjosin muutamasta merkkarista.
Nyt tuli semmoinen himokas fiilis että jos en VÄLITTÖMÄSTI saa suuhuni merkkaria niin joudun ehkä poistumaan tolaltani.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Taas sä vedät jotain spesiaalihahmoroolia. "Mosselle on omat säännöt". "Kaikki on aina Mossen syytä".
Vittu nyyh. :thumbdown

Eiku en viiti tolleen vittuilla vaan sanon että tottakai Vapaassa saa olla miten huvittaa. Esim. nimittely ja ylisuuret kuvat on nimenomaan hyväksyttyjä. :eek:

Eiku olihan tuokin vähän keljusti sanottu, emmä tolleen viitti sanoo. En siis kommentoi ollenkaan.
Niin, mä en käsitä mitä mun ja Ogezin kiistely kuuluu sulle lain? Huutelet vittua, vitun luuseriksi ja vittuilet.

Jos on asiaa, niin sovitaan treffit. Tuskin on pokkaa sanoa livenä luuseriksi. Mulla taas ei ole tarvetta vastata sun hyökkäyksiin eikä haukkua mitenkään.

Vejetään vaikka pullakahvit, sun haukkujen jälkeen.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Vastasin kyllä, lähinnä vastalauseena nykytilanteelle. Itse en pidä Veikkausta tai Rahista mitenkään vastuullisina yhtiöinä, pelikoneita joka kaupan nurkassa, monta Keno-arvontaa päivässä, Lottoplussaa, tai sehän onkin nyt jo Lotossa "sisäänrakennettuna". Kaikella tällä yritetään saada ihmiset voittamisen tunteesta riippuvaisiksi haalien sen avulla rahaa. Juurikin tuo riippuvuus voittamisen tunteesta ajaa ihmiset peliongelmiin. Muistan kuinka yläasteella ATK-tunneilla salaa pelattiin RAY Pelaamossa ihan vain kun pelaaminen on niin hauskaa, vaikka edes raha ei ole pelissä. Ja rahalla pelaaminenhan se vasta hauskaa onkin, joillekin liiankin hauskaa. Ja tämä Lotto-uudistushan se kusetusta vasta onkin, maksetaan 20 snt enemmän per viikko, että joskus voittaa 1 tai 2 €. Loton palautus-% on hyvin matala, ainoa syy, miksi Lottoa kannattaa pelata (teoriassa ei kannatakkaan) on se, että suhteellisen pienellä rahalla saa mahdollisuuden voittaa ison potin. Mieluummin pelaisin vaikka vain pelkästä päävoitosta ja maksaisin vähemmän.

Nettipokerin mainostaminenhan on jo kielletty, mutta itse kieltäisin myös Veikkauksen ja Rahiksen mainostamisen, kuten myös toisen monopolin, Alkon. Lisäksi vähentäisin pelikoneiden määrää huomattavasti, vaikkapa vastaamaan nykyistä veikkauspisteiden määrää tai jopa vielä vähemmäksi. Veikkauksen onnenpeleistä lopettaisin kaikki kaiken maailman Kenot ja jättäisin vain Loton, Viking Loton, Jokerin ja arvat, itse vedonlyönnin ohella.

Luin myös jostakin, että kansallinen nettipokeri tuottaa tapppiota, enkä kyllä ihmettele. Se tuli vain yksinkertaisesti auttamattoman myöhään, kukaan ei siirry siihen, jos muualla pelaaminen on kannattavampaa. Veikkauksen internet-vedonlyönti on kai ihan OK, jos haluaa pelata netissä Veikkaukselle eikä ulkomaille. Itse ajattelin vielä vuosi sitten, että nettivedonlyöntiä en harrasta, mutta tenniskohteiden puuttuminen sai minut veikkaamaan netissä, ja nimenomaan ulkomaille. Itse lopettaisin kuitenkin Veikkauksen tuuripelit myös netistä.

Varsinaisesti en kuitenkaan rahapelimonopoleja lopettaisi, yhtiöiden voitot menevät hyvään tarkoitukseen. Mutta muistan lukeneeni, että rahapelit ulkomaille netin kautta saatetaan mahdollisesti kriminalisoida, ihan vain, että kansallinen nettipokeri saadaan tuottamaan. Itse en pidä tuosta, sillä se rajoittaisi suomalaisten vedonlyöntimahdollisuuksia huomattavasti, etenkin suomalaisittain vahemmän kiinostavissa lajeissa, kuten mainitsemassani tenniksessä. Tuossa tapauksessa nähtävästi pitäisi avata pankkitili Sveitsiin ja kierrättää pelirahat sitä kautta. Eli, mielipiteeni on se, että monopoli kioskipelaamisessa saa jatkua ja Veikkauksen pelivalikoima supistua, monopolia nettipelaamiseen ei saa luoda.

Btw, ihmetyttää (tosin arvaan syyn) nuo erilliset Veikkaus ja Rahis. Varmaankin poliitikot halunneet luoda tutuilleen johtajan paikkoja. Minusta nuo puljut pitäisi yhdistää.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Niin, mä en käsitä mitä mun ja Ogezin kiistely kuuluu sulle lain? Huutelet vittua, vitun luuseriksi ja vittuilet.
Eipä toki kuulukaan. Olipahan vaan tapahtuma forumilla jota teki mieli kommentoida. Vitun luuseriksi haukkuminen oli tarkoitettu humoristiseksi sarkasmiksi omaa kommenttiani kohtaan jossa olin aiemmassa lauseessa teilannut nimittelyn.
Se että se meni sulta ohi tarkoittanee sitä että huumorini oli huonoa. Pyydän anteeksi.
Jos on asiaa, niin sovitaan treffit. Tuskin on pokkaa sanoa livenä luuseriksi. Mulla taas ei ole tarvetta vastata sun hyökkäyksiin eikä haukkua mitenkään.

Vejetään vaikka pullakahvit, sun haukkujen jälkeen.
Kyse ei siis ollut pokasta, tarpeesta, haukkumisesta tai hyökkäyksestä. Vaan ilmeisen kehnosta huumor'yrityksestä.
Jos joskus pullakahvien ääreen päädytään niin hankala kuvitella että heti alkajaisiksi kumpikaan meistä olisi nimenomaan haukkumassa tai muuten keljulla mielellä liikenteessä. Luultavasti paskan läpän heitto alkaisi pienen alku-ujostelun jälkeen aika sujuvasti.

Ollaanks kavereita?
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Mä veikkaan, että toi burb tossa yllä koittaa vaan hämätä mossee ja vetää sitä lättyyn heti kun tilaisuus tulee.

Se on mun monopoliveikkauksein.
 
Ylös