Red Bull Racing 2024 - Totaalinen sulaminen?

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8725
Sijainti
Vantaa
Ajojahti oli jo kun Helmuttia oltiin savustamassa ja kuulustelemassa koskien Hornerin kikkenkuvia ja viestejä. Red Bull teki skandaalin keskellä päätöksen että Horner jatkaa, sen jälkeen on lähtenyt Newey ja Wheatley ja radallakin talli on kriisissä. Sekös sinua nyt harmittaa että täysin sivullinen Jos Verstappen osuu muuhunkin kuin nyrkillä naisiin ja lapsiin nimittäin oikeaan, talli hajoaa jos Horner jää talliin.
Yleensä hajoamisesta seuraa oikein hyvää vai mitä tuuminee McLarenin omistajat? Red Bull kaipaa selvästi uuden tallipäällikön ja uuden johtavan kuljettajan kuten myös Marko pihalle. Tallissa on todennäköisesti molemmista leiristä luottohenkilöitä ja oma veikkaus on, että Markokaan ei ole suosittu hahmo kaikkien keskuudessa eikä välttämättä lisää henkilöiden hyvinvointia. Keneen Newey oli kyllästynyt, sitähän täysin tarina ei kerro.
 
Viimeksi muokattu:

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4622
Yleensä hajoamisesta seuraa oikein hyvää vai mitä tuuminee McLarenin omistajat? Red Bull kaipaa selvästi uuden tallipäällikön ja uuden johtavan kuljettajan kuten myös Marko pihalle. Tallissa on todennäköisesti molemmista leiristä luottohenkilöitä ja oma veikkaus on, että Markokaan ei ole suosittu hahmo kaikkien keskuudessa.
Verstappen on kannatellut tallia yksin ja tämä pitäisi korvata?
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8725
Sijainti
Vantaa
Verstappen on kannatellut tallia yksin ja tämä pitäisi korvata?
Ilmapiiriä parantaakseen täysin mahdollista. Jos talli on hajaantunut Horner ja Marko/Verstsppen klaaneihin, talli ei voi toimia täysillä. Kenen vuoksi henkilöt lähtevät, täysin mahdollista että ovat kyllästyneet Verstappen/Marko klaaniin.

Ja jos katsoo viimeaikaista Maxin kommentointia, hänhän on ollut suhteellisen kiltisti. Liekö omistajat antanut tukkapöllyä, kuka omistaa tallin.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4622
Ilmapiiriä parantaakseen täysin mahdollista. Jos talli on hajaantunut Horner ja Marko/Verstsppen klaaneihin, talli ei voi toimia täysillä. Kenen vuoksi henkilöt lähtevät, täysin mahdollista että ovat kyllästyneet Verstsppen/Marko klaaniin.
No tämähän on aivan uusi näkökulma että Red Bull haluaa eroon Verstappenista. Onko itse keksitty? Itse kun olen törmännyt spekulaatioihin että Max lähtisi itse pois Red Bullilta koska talli on kaaoksessa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8725
Sijainti
Vantaa
No tämähän on aivan uusi näkökulma että Red Bull haluaa eroon Verstappenista. Onko itse keksitty? Itse kun olen törmännyt spekulaatioihin että Max lähtisi itse pois Red Bullilta koska talli on kaaoksessa.
Jaa, missäs noin olen taas väittänyt? Eipä sälli uskaltanut lähteä, vaikka Mersun istuin oli tarjolla. Tuoli oli tarjolla vielä silloin, kun Mersun nouseva iskukyky oli havaittavissa. Erittäin kova signaali RB:lle, ettei uskalla hevillä vaihtaa leiriä.
 
Viimeksi muokattu:

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4622
Jaa, missäs noin olen taas väittänyt? Eipä sälli uskaltanut lähteä, vaikka Mersun istuin oli tarjolla.
No tässä näin:

Verstappen on kannatellut tallia yksin ja tämä pitäisi korvata?

Ilmapiiriä parantaakseen täysin mahdollista.
Max tulee olemaan viimeinen henkilö jonka he haluavat korvata. Ja mikä pointti olisi edes vaihtaa Mersulle ensi kaudeksi jos Mclaren on se joka dominoi ensi kaudella. Silloin kun Toto havitteli Maxia niin hän tanssi voitosta voittoon niin miksi edes vaihtaa.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1373
Horner on puhut mediassa erittäin monesti "auton hitaasta reagoinnista (laiskuudesta)" joka on myrkkyä Maxille, tämä alkoi Unkarin GP:n aikaa juuri kun FIA kielsi jarrusysteemin. Unkarissa Maxin auton jarrubalanssi oli +4 pykälää takana eikä auto kääntynyt tästä huolimatta hänen haluamalla tavallaan mutkiin.

Jarrusysteemillä haettiin ja parannettiin on nime

Kivestä kaivoon tämän kauden osalta, konsepti meni uusiksi...
Minusta koko viestissä on auton juju.
Auto on suunniteltu liian aliohjaavaksi (yleensä auto tehdään hieman aliohjaavaksi, ei paljoa), ja sitten auto käännetään mutkaan sisäpuolen takarenkaalla. karrikodusti. Tämä on kyllä minulle ollut aika vaikea hyväksyä, mutta onhan takarenkaat huomattavasti leveämmät, jolloin niissä on pintaa mitä mällätä. Tarkoittaen, että kyllä tuollainen jarrulla kääntäminen kuluttaa rengasta.
Sitten: tuollainen tapa säästää eturenkaita, niille tuleva kuorma on keveämpi. Lisäksi auton dynaaminen massa on jarrutuksesa enemmän takapainotteinen, jolloin keulasta tehdään ehkä sellainen, että sallii nyökkimisen (koska sitä ei ole).
Lopputulos juuri se: koko auton konsepti on täysin sekaisin, tuon jarrusysteemin kieltämisen takia. Karrikoidusti koko auto pitäisi suunnitella uudestaan, kesken auden, juupa juu.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5496
Yleensä hajoamisesta seuraa oikein hyvää vai mitä tuuminee McLarenin omistajat? Red Bull kaipaa selvästi uuden tallipäällikön ja uuden johtavan kuljettajan kuten myös Marko pihalle. Tallissa on todennäköisesti molemmista leiristä luottohenkilöitä ja oma veikkaus on, että Markokaan ei ole suosittu hahmo kaikkien keskuudessa eikä välttämättä lisää henkilöiden hyvinvointia. Keneen Newey oli kyllästynyt, sitähän täysin tarina ei kerro.
No kyllähän me tiedämme jo sen, että välittömästi Neweyn eropäätöksen jälkeen Horner meni medialle retostelemaan, että vähän hänestä, Pierre Waché suunnitteli jo nykyisen auton ja että hänen johdollaan menestys jatkuu. Myös Neweyn vaimo oli Twitterissä antanut tästä näkyvää palautetta Hornerille.

Newey oli mediatietojen mukaan pettynyt joihinkin yksityiskohtiin uudessa autossa, erityisesti Mersulta apinoituihin isoihin "putkiin" auton peräpäässä. Nyt ironisesti Red Bull kärsii suurista ongelmista vakauden kanssa, aivan kuten Mercedes kärsi parin vuoden ajan ennen zeropod-konseptinsa hylkäämistä.

Minun tulkintani mukaan Newey oli pettynyt siihen, ettei häntä enää kuunneltu tallissa, ja mahdollisesti siihen ettei hän tosiaan saanut mitään konkreettista roolia tallissa. Hän oli vain yksi sopimustyöntekijä muiden joukossa siitä huolimatta, että 20 vuotta sitten Horner ja Marko puhuvat Neweystä siihen sävyyn, että jos samalla rahalla pitäisi valita Michael Schumacher tai Adrian Newey, niin he ottaisivat Adrian Newey'n, koska paraskaan kuljettaja ei voita ilman hyvää autoa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8725
Sijainti
Vantaa
No tässä näin:






Max tulee olemaan viimeinen henkilö jonka he haluavat korvata. Ja mikä pointti olisi edes vaihtaa Mersulle ensi kaudeksi jos Mclaren on se joka dominoi ensi kaudella. Silloin kun Toto havitteli Maxia niin hän tanssi voitosta voittoon niin miksi edes vaihtaa.
Kyseessä on minun mielipide mitä pitää tehdä, ei Redbullin
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8725
Sijainti
Vantaa

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4622
Hornier yrittää taivutella FIAa muuttamaan mittaustapoja saadakseen itse hyötyä. Dejavu! Ihan kuin tämänkin olisi lukenut useammankin kerran aikaisemmin

https://www.motorsport-magazin.com/formel1/news-290326-formel-1-red-bull-zweifelt-legalitaet-von-mclaren-frontfluegel-an-fia-soll-handeln-technik-illegal-mercedes/
Mersu yritti muuttaa sääntöjä '22 ettei Sir Lewiksen selkä menisi rikki pomppimisesta. Lääkkeethän tähän oli koko ajan olemassa nostamalla autoa, mutta suorituskykyhän siinä kärsisi. Gridi on päästä päähän täynnä tekopyhää sakkia.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3829
RB useamman kerran kaudella -21 vinkui milloin mistäkin ja Mesen autoa syynättiin välillä parikin kertaa viikonlopun aikana tuolloin. AIna kuitenkin turhaan.

Ja mitä tulee pomppimiseen, niin ei se ollut pelkkä Mese, joka sitä ajoi. Useampi talli oli siinä ja kuskien terveys perusteena. Landolla mm. edelleen, tai ainakin alkukaudesta, selässä ollut tämän takia ongelmia, niin ei se ihan turha huoli ollut.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8725
Sijainti
Vantaa
RB useamman kerran kaudella -21 vinkui milloin mistäkin ja Mesen autoa syynättiin välillä parikin kertaa viikonlopun aikana tuolloin. AIna kuitenkin turhaan.

Ja mitä tulee pomppimiseen, niin ei se ollut pelkkä Mese, joka sitä ajoi. Useampi talli oli siinä ja kuskien terveys perusteena. Landolla mm. edelleen, tai ainakin alkukaudesta, selässä ollut tämän takia ongelmia, niin ei se ihan turha huoli ollut.
Pomppimisen olisi saanut kuriin auton säädöillä, mutta auto olisi hidastunut.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6311
Ehkäpäs tässä on käynyt vain niin, että red bull ei ole sulanut vaan muut on menneet ohi. Toki tämä kielletty jarrujuttu vaikuttaa varmasti red bulllille, mutta kyse on varmasti muistakin asioista.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2680
Karun jyrkkä on kyllä ollut romahdus. Toisaalta sellaista touhua ja siinä määrin epäsympaattinen tiimi, että ei juuri harmita. Alamäki jos vielä jatkuu ja Max nostaa kytkintä, niin siinähän ollaan Perezin ja jonkun muun kakkoskorin kuskin kanssa kohta keskikastissa.

Itse en oikein jaksa uskoa, että nykyformuloissa yhdellä suunnittelijalla voi olla niin isoa merkitystä kuin Neweystä maalaillaan, mutta kyllähän nämä vaikeudet kieltämättä ajallisesti osuu aika sopivaan kohtaan.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8725
Sijainti
Vantaa
Itsellä on käynyt mielessä, että olisiko RB joutunut lopettamaan jonkun laittoman jutun käyttämisen Neweyn lähdön myötä.
 
Ylös