Red Bull Racing 2025 - Uusin eväin uuteen nousuun?

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6069
Ei kun kyllä se auto tehdään vain ja ainoastaan Maxille. Mitä sitä suotta näitä tallin toista autoa ajaneita uskomaan, koska kyllä näppäimistön kuluttajat tietää paremmin.
Jos Max ajaa uusilla osilla nopeammin, niin uudet osat jäävät autoon. Silloin auto rakennetaan Maxille.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6060
Joo ja ihan tahallaan rakentavat autoa vaikeasti ajettavaksi myös Verstappenille.
Luonnollisesti sillähän ei ole asian kanssa mitään tekemistä että autosta on yritetty tehdä mahdollisimman nopea vaan varta vasten Verstappen pyytänyt hankalan auton.

Talli kuin talli, se kumpi päivitysosilla pääsee nopeampaan, on talli rakennettu tämän kuskin ympärille.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6563
Tupa-Uunot vaativat Tsukille paikkaa Red Bullilla ja kovimmat T-U:t vielä jatkosopimuksen ensi kaudelle.

Mielestäni tämän päivän törmäilyautoepisodien jälkeen pitäisi kenkiä johonkin jenkkien jokkis-sarjaan asap ja viisumi pois Eurooppaan pääsylle.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
4482
Tupa-Uunot vaativat Tsukille paikkaa Red Bullilla ja kovimmat T-U:t vielä jatkosopimuksen ensi kaudelle.

Mielestäni tämän päivän törmäilyautoepisodien jälkeen pitäisi kenkiä johonkin jenkkien jokkis-sarjaan asap ja viisumi pois Eurooppaan pääsylle.
Ei ole epäilystäkään että Tsunoda ajaisi ihan samoista sijoista racing bullssilla kuin Hadjar ja Lawson. Siirsivät hänet Red Bullille uhrattavaksi, koska eivät tarvitse japskia enää ja saivat hondalta rahaa.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6060
Eikö (f1) moottoriurheilussa tärkeintä tiimeille ole voittaa tallimestaruus? Vai onko nykyään energiajuoma -tallille kivempi maksaa 40m palkkaa ja sponssata omalle kuskille MM -sarjan 3. sija?
Tässä tunnelmia Mersun merkkimestaruuden ratkettua 2021. Kuskinmestaruus on se mikä muistetaan.

https://www.essentiallysports.com/f1-news-probably-the-best-time-to-valtteri-bottas-gives-a-witty-response-to-blunt-lewis-hamilton-co-s-grief-post-abu-dhabi/

Bottas said, “I had a headache the next day. That’s what I remember. The aftermath was painful. Everyone was really suffering. Lewis was down, Toto was down. Even though we won the constructors, but when you lose the driver’s title like that on the last lap it was unreal. Just big disappointment for everybody and took a while to recover for everyone in the team.”
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6060
Tupa-Uunot vaativat Tsukille paikkaa Red Bullilla ja kovimmat T-U:t vielä jatkosopimuksen ensi kaudelle.

Mielestäni tämän päivän törmäilyautoepisodien jälkeen pitäisi kenkiä johonkin jenkkien jokkis-sarjaan asap ja viisumi pois Eurooppaan pääsylle.
Täällä on yksi kovin Tupa-Uuno. Tsunodan jatkosopimus menossa parhaillaan sorviin. Kakkostuolin ongelma ei ole kuskissa vaan autossa, siksi kuskin vaihtamisessa ei ole järkeä. Vaikka Red Bull vihaisi Tsunodaa niin eivät varmaan halua uhrata Hadjarin uraa, joka on ilmoittanut olevansa ei valmis Red Bullin rattiin, joten ajetaan Tsunoda sitten burnoutin partaalle Red Bullin ratissa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15360
Täällä on yksi kovin Tupa-Uuno. Tsunodan jatkosopimus menossa parhaillaan sorviin. Kakkostuolin ongelma ei ole kuskissa vaan autossa, siksi kuskin vaihtamisessa ei ole järkeä. Vaikka Red Bull vihaisi Tsunodaa niin eivät varmaan halua uhrata Hadjarin uraa, joka on ilmoittanut olevansa ei valmis Red Bullin rattiin, joten ajetaan Tsunoda sitten burnoutin partaalle Red Bullin ratissa.
Huonoimmillaan tuokin. Toisaalta taas sitten on brittien, saksalaisten ja eräiden muiden maiden kuten sveitsiläisten lehtien/forumien väitteet siitä, että Verstappen mahdollisesti siirtyisi/lähtisi pois Red Bullilta.

Pitkälti siksi, että ei ole enää Neweyn kaltaista miestä tallissa pitämässä siitä suunnitteluineen pinnalla ja lisäksi kun on ollut muitakin erinäisiä kohuja.

Tiedä sitten myös niistä puhutuista 'menestyspykälistä', mutta siinä olisi tietysti myös yksi muu keino Tsunodalle huonojen aikojen periaatteessa ainakin jatkuessa säilyttää paikkansa.

Toisaalta Tsunodalle on välillä haettu korvaajaa 'talon' eli tässä tapauksessa Red Bullin/Racing Bull-kaksikon ulkopuoleltakin.

On vain paha sanoa, että mistä mikäli ei japanilaisista eli Iwasa/Hirakawa-kaksikosta toista otettaisi tilalle ajamaan?

Kaksi ehdokasta on, mutta heillä on omat ongelmansa tai toisien tallien sopimukset esteenä ja tämä siis jos Pereziä ei pitkin hampain todella typerästi kesken kauden vielä kutsuttaisi ajamaan talliin taas.

Ehdokkaat lähinnä toki huhuissa vain olisivat jotensakin nyt myös kamalassa epäonnen ja vaikeuksien kierteessä oleva Carlos Sainz Junior (Mikäli ei nyt espanjalainen pääsisi niin ensi vuodeksi kun Williams on mitä on niin sattumanvaraisesti suorituskyvyltään kisasta toiseen vaihdellen tasoltaan. Lisäksi merkittävästi sanottuna Carlos Sainz Junior ei ole koskaan ajanut Red Bullin päätallissa urallaan ja nyt olisi paikka joskin kovin myöhään.) ja sitten paljon mielestäni epätodennäköisempi, mutta myös erikoisena vaihtokauppana ulkopuolisena kuskina joko George Russell tai Andrea Antonelli!

Tosin ovat huhupuheita enkä ihan itse usko näihin, mutta ainakin eri ulkomaiden forumeilla tuntuu olevan tähänkin erikoiseen siirtoon lähinnä siis etenkin ensi vuotta silmällä pitäen tähän uskoen uskovia nimimerkkejä/hahmoja.

Olettaen tämän mielestäni toki vähän liiankin kaukaa haetun homman pitävän paikkansa ehkä ensi vuodeksi niin Antonelli keräisi Red Bull-tallissa tietysti kokemusta, mutta olisi verraten vieläkin vähän turhan vihreä ja sitä ei tietysti nyt auttanut Maxin kolarointi Red Bull Ringillä. Russell vuorostaan menisi ulkopuolisena Red Bullille vähemmän yllättäen jäädessään ilman paikkaa Verstappenin siis näissä jatkuvan jatkuvissa huhuissa toki tyrmättyinä yhtä usein kuin niistä puhutaan niin lähtiessä Mercedekselle.

Vaihtoehtoisesti mikäli Russell pääsee sopimukseen tallin kanssa niin sitten voi olla myös parivaljakko Russell-Verstappen ajamassa ensi kaudella. Sitten vaikkakin ne voivat olla myös noin puolipupun tasoista puhetta niin sitten tarjolla olisi myös huhumyllyssä jokin oletettu kyllästyminen Hamiltoniin La Famiglian parissa ja sieltä olisi sitten paluumuutto muka Mercedekselle takaisin ajamaan uran viimeinen vuosi ja siinä sivussa Russell tai Verstappen siirtyisivät Hamiltonin paikalle Ferrarille!

Tuota myös povataan niin olevinaan siis mikäli toinen siirtyy Red Bullilta Mercedekselle vieden toisen paikan ja kun toisella ei olisi paikkaa Mercedeksellä tai ei jopa haluaisi Red Bullin kieltämättä kulissien takaiseen kaaokseen juuri tällä hetkellä ajamaan niin sitten olisi paikka Ferrarilta tiedossa.

Hamiltonkin...

Todennäköisesti ajaa Ferrarilla oman sopimuksensa loppuun asti siirtyen vielä kerran jäähyväisvuodeksi Sennan matkimistapaan miten kaikki olisi kerran mennyt ilman vuoden 1994 menehtymistä niin Mercedekselle tai mikäli yhtään saisi vielä paikan niin McLarenille, mutta näistä todennäköisesti Mersun pariin palannee enemmän. Ferrarin toki viimein alkaessa menestyä ja Hamiltonin saadessa riittävästi brittiä itseään miellyttäviä tuloksia jäänee lopettamaan uransa Ferrarilla.

Verstappen/Russell-kaksikosta toinen Ferrarille tulisi varmaankin sitten heti Hamiltonin eläköidyttyä.

Tsunodalla taas... Kaikkein huonoimmin mennessä ei ole juuri paikkoja mihin mennä muuta kuin ehkä Aston Martinille tai todella häntäpäähän tilanteesta riippuen. Parhaimmillaan voi toki vieläkin kaiken säilyä tai muuten odottanee kun kuitenkin vieläkin on melko nuori kaikkiaan niin eräänlainen ikiasema sitten Racing Bullin parissa alennettuna mittatikkuna nuoremmille kuljettajille.

Sen näkee sitten, mutta Silverstonen, Hungaroringin ja Spa-Francorchampsin aikoihin kuten jälkeen tulosta pitää tulla ja Red Bull Ringin kaltaisia juttuja ei vain saa tapahtua enää uudelleen.

Eli synkkää saa olla, mutta ei näin synkkää.

Karmeinta oli myös sekin, että vapaissa harjoituksissa nyt ihan viime viikonloppujen ongelmiin nähden vauhtia riitti niissäkin. Aika-ajoissa sitten ei tai kaikki meni taas siellä varikkotaktikkojen typerällä ajattamisvälillä pieleen!
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15360
Tosiaan tuota ylempänä olevaa ajatuskulkua toistaen miettien ja ulkomaan forumeita selattuani tilannetta seuraten on siis juurikin sekin paljon puhuvaa siitä, että ei Lawsoniin tai Hadjariin luoteta todellakaan niin paljon kuin mitä aina välillä median valokeilassa läähkytään!

Hadjarilla voisi olla aavistuksen paremmat mahdollisuudet tehdä asioita, mutta hän on vain liian nuori vielä toistaiseksi ja kaikki voisi kääntyä Tsunodan tapauksen kaltaiseksi myrkkymaljaksi uralle hyvinkin nopeasti hänet vain nostamalla Red Bullille.

Lisäksi on nyt hänelle menossa vähän vaisumpi vaihe.

Tsunodasta ei pitänyt niin puhua tällä kertaa, mutta tosiaan epäonnea ja muuta on riittänyt ja mikä pahinta ensimmäistä kertaa pahin virhe sitten Imolan ja vielä pahempaa kuin Imolaan:

Tämä oli kisaan eikä aika-ajoon.

Aika-ajon kaikkein surkeimpanakin kun voi aina korvata ajamalla kisassa muun muassa vaikka jäännöspisteillekin. Kisa kun on ohi niin se on ohi tai mikäli siis kolaroidaan, mutta ei vain päästä pisteille niin kuin sama asia.

Aika-ajonhan Tsunodalta vielä nyt pilasi kaiken päälle se asia mikä pilasi monen muunkin kuljettajan urakan eli viime aikojen ratojen nk. Urpona toimineen Pierre Gaslyn pyörähdys ja siitä tulleet keltaiset liput.

Huonoimmillaan uran jatkon kannalta mikäli jossakin tapauksessa ura siis toivottavasti ongelmista huolimatta kuitenkin jatkuisi:

Alkaisi pelottavan paljon Tsunodan homma ja asema välillä niin inhottavaa kuin tämä on verrata niin Yuki alkaisi olla enemmän tai vähemmän japanilainen painos eräästä kaverista nimeltä Lance Stroll ja ilman miljardööri-isukkia taustalla!

Kun tietyllä tapaa Strollillakin on juuri tuollaisia vaiheita uralla missä kaikki menee aivan päin helkkarin mäntyä yrityksistä huolimatta ja välillä mokaillaan todella, todella rankasti.

Murheellisinta on, että Tsunodalla palkintosijoituskin uralla oli vain kymmenysten päässä Abu Dhabissa 2021 kieltämättä kuohuttavissa tunnelmissa muista syistä muistettavassa kilpailussa sittemmin nelostilalla siinä missä Strollilla uraan on kaikesta kohelluksesta ja varsinkin parin viime vuoden surkeudesta puhuttaessa kaikkiaan uralla niitä jo kolme.

Mitä nyt osin kaikissa ehkä sitä uran ensimmäistä palkintoa huomioimatta avausvuotena Williamsilla on ollut aina sellaista kilpailutaktisen tuuripalkinnon makua ja vähän huonommalla tuurilla ei Strollilla olisi vieläkään mitään muuta palkintoa.

Tänä vuonnakin Tsunodaa on sätitty pisteettömyydestä välillä olan takaa kun taas vaihtoehtoisen vuorostaan Stroll oli viimeksi pisteillä Shanghaissa tänä vuonna eikä ole haukuttu kuin töin tuskin murto-osaa hänen ajoistaan vaikka samalla 'surkeusmääritelmällä' pitäisi haukkua ihan yhtä paljon tai vielä enemmänkin tasapuolisuuden nimissä.

Strollia suunnattomasti imartelee jostain syystä kohtalonoikkuna tai jonain muuna ihmeenä vuosi toisensa perään Melbournen rata. Hän oli siellä kuudes kuten viime vuonnakin ja ne olivat hänen parhaat ajonsa koko viime vuonnakin näin esimerkiksi kun Hungaroringin jälkeen viime vuonna Stroll ei saanut pisteen pistettä.

Pari vuotta sitten Stroll räjäytti pankin Melbournessa olemalla neljäskin! Sittemmin hyötyi toki tuolloisesti Aston Martinin muutenkin verraten menestyksekkäästä vuodesta muun muassa Ferrarin ja Alpha Taurin tuolloisesti heittäen pisteitä varikkotaktisesti hukkaan milloin mitenkin raivostuttavasti.

Muuten tosiaan ilman pelastavaa Melbournea Strollin suoritus tänä vuonna viime vuoden tapaan on ollut kyllä niin aallonpohjaa kuin olla ja voi.

Mikäli onni kääntyisi Tsunodalle tai kaikki muuttuisi aavistuksen parempaan päin, mutta ura huipputalleissa olisi ohi ja joutuisi jäämään keskikastiin tai häntäpäähän niin on häntä joskus verrattu myös japanilaisena painoksena kuin Romain Grosjeanistakin. Grosjeanin lähinnä niitä huonompia vuosia verrattaessa kun Grosjeanillakin kohellusta kohelluksen perään riitti ja tosiaan esimerkiksi kyseinen kaveri kolaroi turva-autonkin aikana!

Saa nähdä, että miten käy.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6563
Täällä on yksi kovin Tupa-Uuno. Tsunodan jatkosopimus menossa parhaillaan sorviin. Kakkostuolin ongelma ei ole kuskissa vaan autossa, siksi kuskin vaihtamisessa ei ole järkeä. Vaikka Red Bull vihaisi Tsunodaa niin eivät varmaan halua uhrata Hadjarin uraa, joka on ilmoittanut olevansa ei valmis Red Bullin rattiin, joten ajetaan Tsunoda sitten burnoutin partaalle Red Bullin ratissa.
Hyvä perustelu! 👍
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15360
Kuljettajapuolen mietintöjä taas Tsunodan vaikeaan tilanteeseen tuli jo puhuttua, mutta lisäksi tietysti paljon jopa Sainz Juniorin, Russellin tai Antonellin lisäksi olisi tämän ollessa vielä typerämpi juttu mielestäni varsinkin keskellä uransa parasta aikaa elävän Oscar Piastrin muka oletetusta siirtymisestä McLarenilta Red Bullille!

Nuokin jutut kun tuli luettua niin siinä oli hymy kyllä herkässä. Ei vain tule tapahtumaan eikä olisi syytäkään. Eri asia ehkä mikäli menisi huonosti syystä tai toisesta tai ei sietäisi/haluaisi odottaa Norrisin mestaruutta ja sitten sen jälkeen omaansa tulevaksi.

Tai mikäli Norrista suosittaisiin tallissa varsinkin räikeällä tavalla kuten välillä ja varsinkin syystä tai toisesta aina hollantilaisissa lehdissä tunnutaan aina olevan sillä kannalla (Ja Max se vain niin vaikeuksissa on...) väitetysti, että Norrisia suosittaisiin Piastrin kustannuksella jollakin tapaa.

McLarenin omat vaikeat ajat ovat selätetty siinä missä taas Red Bullilla näyttää etenkin tämän vuoden jälkeen olevan edessään vain kaaosta ilman pelastavia ensi vuoden sääntömuutoksia.

Sitten on vielä yksi juttu Tsunodaa koskien:

On paha sanoa, että käytettiinkö edelleenkään kaikkia uusia osia autossa tosiaan ennen aika-ajoa ja sunnuntain kisan murhenäytelmää? Kun joskushan ja vielä varsinkin ennen Red Bull Ringiä oli sanottu, että mahdollisesti vaikka uudet osat tulisivat niin ne vielä ollessaan verraten liian vähäisiä olisivat menneet kaikkina tai melkein kaikkina sellaisina taas vain Maxin autoon ja vasta nyt Silverstoneen ja/tai Hungaroringille ja ei yhtään kauemmaksi kuin Spa-Francorchampsiin tulisi kaikki uudet osat loppukaudeksi myös Yukinkin autoon.

Eniten kai muokkautui radikaaleimmin auton pohja nyt tälle viikonlopulle ja muuten kai vielä muokkautuvat erilaiset helmat, jousitukset, ripustukset ja tietyt muut geometriset aerodynamiikkaosuudet.

Mikäli tosiaan kaikkia osia ei ollutkaan Tsunodalla käytössä niin ei ihme, että meni taas hieman huonommin. Toisaalta ainakin osin luulen itse, että oli kun harjoituksissa meni Yukilla siis paremmin kuin hetkeen vertailukykyisesti oli mennytkään ihan synkimmillään edes harjoituksissakaan. Ennen sitten tietysti aika-ajon ja myöhemmin kilpailun mustaksi menoa.

On paha myös sanoa, että milloin tämän vuoden auton taival kehitystyössä lopetetaan ja yritetään siirtää paukut ensi vuoteen?

Aiemmin puhuttiin takarajana verraten yllättävänkin loppuvuotta tai Monzaa koskevaa aikaa, mutta nyt se voi tulla aiemminkin.

Ja mikäli todella alkaa tämän hetken puheiden mukaiset kaaoksen ajat tai tulevaisuuteen jonakin päivänä Red Bullia muistetaan pahalla niin:

Tiedä sitten, että milloin Red Bull alkoi kehittymään ikään kuin nykypäivänä versioksi 1990-luvun Benettonista ja 1980-luvun Brabhamista kakkoskuskien synkällä kohtelulla tai sitä ilmankin?
 
Ylös