Täällä on yksi kovin Tupa-Uuno. Tsunodan jatkosopimus menossa parhaillaan sorviin. Kakkostuolin ongelma ei ole kuskissa vaan autossa, siksi kuskin vaihtamisessa ei ole järkeä. Vaikka Red Bull vihaisi Tsunodaa niin eivät varmaan halua uhrata Hadjarin uraa, joka on ilmoittanut olevansa ei valmis Red Bullin rattiin, joten ajetaan Tsunoda sitten burnoutin partaalle Red Bullin ratissa.
Huonoimmillaan tuokin. Toisaalta taas sitten on brittien, saksalaisten ja eräiden muiden maiden kuten sveitsiläisten lehtien/forumien väitteet siitä, että Verstappen mahdollisesti siirtyisi/lähtisi pois Red Bullilta.
Pitkälti siksi, että ei ole enää Neweyn kaltaista miestä tallissa pitämässä siitä suunnitteluineen pinnalla ja lisäksi kun on ollut muitakin erinäisiä kohuja.
Tiedä sitten myös niistä puhutuista 'menestyspykälistä', mutta siinä olisi tietysti myös yksi muu keino Tsunodalle huonojen aikojen periaatteessa ainakin jatkuessa säilyttää paikkansa.
Toisaalta Tsunodalle on välillä haettu korvaajaa 'talon' eli tässä tapauksessa Red Bullin/Racing Bull-kaksikon ulkopuoleltakin.
On vain paha sanoa, että mistä mikäli ei japanilaisista eli Iwasa/Hirakawa-kaksikosta toista otettaisi tilalle ajamaan?
Kaksi ehdokasta on, mutta heillä on omat ongelmansa tai toisien tallien sopimukset esteenä ja tämä siis jos Pereziä ei pitkin hampain todella typerästi kesken kauden vielä kutsuttaisi ajamaan talliin taas.
Ehdokkaat lähinnä toki huhuissa vain olisivat jotensakin nyt myös kamalassa epäonnen ja vaikeuksien kierteessä oleva Carlos Sainz Junior (Mikäli ei nyt espanjalainen pääsisi niin ensi vuodeksi kun Williams on mitä on niin sattumanvaraisesti suorituskyvyltään kisasta toiseen vaihdellen tasoltaan. Lisäksi merkittävästi sanottuna Carlos Sainz Junior ei ole koskaan ajanut Red Bullin päätallissa urallaan ja nyt olisi paikka joskin kovin myöhään.) ja sitten paljon mielestäni epätodennäköisempi, mutta myös erikoisena vaihtokauppana ulkopuolisena kuskina joko George Russell tai Andrea Antonelli!
Tosin ovat huhupuheita enkä ihan itse usko näihin, mutta ainakin eri ulkomaiden forumeilla tuntuu olevan tähänkin erikoiseen siirtoon lähinnä siis etenkin ensi vuotta silmällä pitäen tähän uskoen uskovia nimimerkkejä/hahmoja.
Olettaen tämän mielestäni toki vähän liiankin kaukaa haetun homman pitävän paikkansa ehkä ensi vuodeksi niin Antonelli keräisi Red Bull-tallissa tietysti kokemusta, mutta olisi verraten vieläkin vähän turhan vihreä ja sitä ei tietysti nyt auttanut Maxin kolarointi Red Bull Ringillä. Russell vuorostaan menisi ulkopuolisena Red Bullille vähemmän yllättäen jäädessään ilman paikkaa Verstappenin siis näissä jatkuvan jatkuvissa huhuissa toki tyrmättyinä yhtä usein kuin niistä puhutaan niin lähtiessä Mercedekselle.
Vaihtoehtoisesti mikäli Russell pääsee sopimukseen tallin kanssa niin sitten voi olla myös parivaljakko Russell-Verstappen ajamassa ensi kaudella. Sitten vaikkakin ne voivat olla myös noin puolipupun tasoista puhetta niin sitten tarjolla olisi myös huhumyllyssä jokin oletettu kyllästyminen Hamiltoniin La Famiglian parissa ja sieltä olisi sitten paluumuutto muka Mercedekselle takaisin ajamaan uran viimeinen vuosi ja siinä sivussa Russell tai Verstappen siirtyisivät Hamiltonin paikalle Ferrarille!
Tuota myös povataan niin olevinaan siis mikäli toinen siirtyy Red Bullilta Mercedekselle vieden toisen paikan ja kun toisella ei olisi paikkaa Mercedeksellä tai ei jopa haluaisi Red Bullin kieltämättä kulissien takaiseen kaaokseen juuri tällä hetkellä ajamaan niin sitten olisi paikka Ferrarilta tiedossa.
Hamiltonkin...
Todennäköisesti ajaa Ferrarilla oman sopimuksensa loppuun asti siirtyen vielä kerran jäähyväisvuodeksi Sennan matkimistapaan miten kaikki olisi kerran mennyt ilman vuoden 1994 menehtymistä niin Mercedekselle tai mikäli yhtään saisi vielä paikan niin McLarenille, mutta näistä todennäköisesti Mersun pariin palannee enemmän. Ferrarin toki viimein alkaessa menestyä ja Hamiltonin saadessa riittävästi brittiä itseään miellyttäviä tuloksia jäänee lopettamaan uransa Ferrarilla.
Verstappen/Russell-kaksikosta toinen Ferrarille tulisi varmaankin sitten heti Hamiltonin eläköidyttyä.
Tsunodalla taas... Kaikkein huonoimmin mennessä ei ole juuri paikkoja mihin mennä muuta kuin ehkä Aston Martinille tai todella häntäpäähän tilanteesta riippuen. Parhaimmillaan voi toki vieläkin kaiken säilyä tai muuten odottanee kun kuitenkin vieläkin on melko nuori kaikkiaan niin eräänlainen ikiasema sitten Racing Bullin parissa alennettuna mittatikkuna nuoremmille kuljettajille.
Sen näkee sitten, mutta Silverstonen, Hungaroringin ja Spa-Francorchampsin aikoihin kuten jälkeen tulosta pitää tulla ja Red Bull Ringin kaltaisia juttuja ei vain saa tapahtua enää uudelleen.
Eli synkkää saa olla, mutta ei näin synkkää.
Karmeinta oli myös sekin, että vapaissa harjoituksissa nyt ihan viime viikonloppujen ongelmiin nähden vauhtia riitti niissäkin. Aika-ajoissa sitten ei tai kaikki meni taas siellä varikkotaktikkojen typerällä ajattamisvälillä pieleen!