Red Bull Racing RB3

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Juzo sanoi:
Nopean auton tekeminen on noin 100 kertaa vaikeampaa kuin luotettavan. Nopeasta autosta saa myös huomattavasti helpommin luotettavan kuin hitaasta autosta nopean.
Joo näitä elämän viisauksia vol. 638 taas tämäkin...
Onhan näitä, jotkut sanoo, että tehdään ensin nopee ja sit hiotaan se luotettavaks (RB tänä vuonna Davidin suulla ainakin) ja toiset, että tehdään luotettava auto jota on hyvä hioo nopeaks (esim. Rellu tässä lähivuosina muistaakseni).... Että että... :cool:

Toki jos eritellään luotettavuus ja nopeus täysin. Niin tottakai luotettava auto on varmaan helppo tehdä. Jumalattomat syylärit kylkeen, kierrokset 15 tuhanteen jne jne... Toki vastaavasti voidaan sanoo nopeestakin. Jäähdytys pois, kierrokset tappiin jne... Mutta eritellen ehkä se nopeus (mekaaninen pito, aerodynamiikka) on vaikeempaa. Mutta samaan pakettiinhan noita molempia työnnetään joten eipä tuo erittelykään auta. Molemmat vaikuttaa molempiin....
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Ghost_Glove sanoi:
Joo näitä elämän viisauksia vol. 638 taas tämäkin...
Onhan näitä, jotkut sanoo, että tehdään ensin nopee ja sit hiotaan se luotettavaks (RB tänä vuonna Davidin suulla ainakin) ja toiset, että tehdään luotettava auto jota on hyvä hioo nopeaks (esim. Rellu tässä lähivuosina muistaakseni).... Että että... :cool:

Toki jos eritellään luotettavuus ja nopeus täysin. Niin tottakai luotettava auto on varmaan helppo tehdä. Jumalattomat syylärit kylkeen, kierrokset 15 tuhanteen jne jne... Toki vastaavasti voidaan sanoo nopeestakin. Jäähdytys pois, kierrokset tappiin jne... Mutta eritellen ehkä se nopeus (mekaaninen pito, aerodynamiikka) on vaikeempaa. Mutta samaan pakettiinhan noita molempia työnnetään joten eipä tuo erittelykään auta. Molemmat vaikuttaa molempiin....

Niino voi vaikka miettiä asiaa tältä kantilta, että kumpi on todennäköisempää se että joku Spyker pystyy rakentamaan nopeamman auton kuin Ferrari vai luotettavamman.

Eihän mikään tiimi nyt lähde suunnittelemaan autoa siltä pohjalta, että se kestää kasassa yhden kierroksen. Nykypäivänä tuolla luotettavuudella ja nopeudella ei edes ole paljon tekemistä keskenään, kun moottorien kierrokset on rajattu siihen 19k. Keskeytykset johtuvat lähinnä siitä, että autoja kehitetään niin kovaa tahtia ettei uusia osia ehditä testaamaan tarpeeksi.

Tuo alunperin Briatoren keksimä kommentti oli vain vittuilua McLarenille kaudella 2005.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Uusimmassa UL:ssä Mustakari tyrmää Webberin RB siirron sanoen Williamssin olevan tällä hetkellä edellä ja menestyäkseen siellä olisi kannattanut myös pysyä ja että David saavutti Malesian(?) viidennen sijan stägällä. Jotenkin minulla on hieman erilainen näkemys RB:n ja Williamssin voimasuhteista nyt ja loppukaudesta ja siitä ajoiko David tuurilla Espanjassa viidenneksi.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Mustakarihan on tunnetusti aina täysin perillä kaikesta. Typerä eläkeläinen :thumbdown
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Metanolman sanoi:
RB:n takasiipi antaa huomattavasti periksi suurilla nopeuksilla.
No niinpäs näkyy. Ei ole tuosta kyllä mitään epäselvyyttä! Muuten kyllä alkaa jo ottamaan pattiin nämä vatvomiset siipien taipumisen kanssa. McLarenin taipuvasta etusiivekkeestä ei porua noussut, kun muillakin ilmeisesti taipuu nimenomaan etusiivekkeet, eikä takasiipi. Säännöt tuntuu olevan vähän niin ja näin. Tulkinnanvaraa riittää, mutta ei kyllä tässä tapauksessa, minkä videolta voi niin selvästi todistaa. Suorilla toi siipi vetää ihan flätäksi!
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Aika reilusti näyttää taipuvan, mutta haluaisin nähdä saman pätkän jokaiselta tallilta. Veikkaan että RB ei ole yksin siipiensä kanssa.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Ex-Williams ja ex-BAR-Honda pääsuunnittelija Geoff Willis on sitten liittynyt Red Bullin suunnittelutiimiin entisen työkaverinsa Adrian Neweyn rinnalle.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Zep sanoi:
Ex-Williams ja ex-BAR-Honda pääsuunnittelija Geoff Willis on sitten liittynyt Red Bullin suunnittelutiimiin entisen työkaverinsa Adrian Neweyn rinnalle.
COULTHARD MAAILMANMESTARI KAUDELLA 2008! :thumbup:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Joni sanoi:
COULTHARD MAAILMANMESTARI KAUDELLA 2008! :thumbup:
Näkisin asian niin, että nämä nimekkäät suunnittelijat onnistuvat estämään Red Bullin putoamisen Spyker-kastiin, eivät nostamaan huipulle.
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
^tietenkin Maailman mestari, tosin kylläkin Red Bull tallin kuljettajien välinen sellainen:D
 
Ylös