Renault R27

DaSilva

In Memories
Liittynyt
17.1.2007
Viestit
593
Sijainti
Madonna di Campiglio
Ok, menin sitten editoimaan keltsun sponssiväriksi kun kuvittelin että se tulee Elfiltä. Alkaa muuten viimevuotinen rellu miellyttämään enemmän vaikka onkin vauvansininen.. Onneks BMW:llä on väripolitiikka kunnossa, meidän kannalta. :cool:
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Varsinainen sillisalaatti tuo väritys ja kun se testiväritys lupaili vuoden komeinta väritystä, niin sitten lopputulos onkin tämä.:nope:

Autohan on muodoiltaan yhä hyvännäköinen, mutta nuo värit hyppäävät silmille ja pahasti.

Haalarit :yuck:

No, ehkä se näyttää paremmalta kun se kisailee kärkipaikasta punaisen auton kanssa ja ohittaessaan kromista.:wink:
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4220
Varsinainen seksikiö, mun mielestä toi sininen ei istu tohon sitten yhtään!:jaska:
Korvatkaa sininen valkealla niin. :thumbup:
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
trotwood sanoi:
Kotvasen autoa tuijoteltuani tulin päätelmissäni täsmälleen samaan lopputulokseen - keltainen on liikaa. Ajohaalari on ok.

edit: Takavinkkelistä se kyllä toisaalta on aika nätti.
Samaa mieltä. Auto on muuten ihan hieno, mutta tuo keltainen raiskaa tuon kaiken hienouden :thumbfh: Korvaisivat sen ennemmin oranssilla tai tumman sinisellä.
 

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
Jesh!

Takaapäin oikein hyvän näköinen niinkuin....

...moni muukin.
 

Ronttu

Well-known member
Liittynyt
12.3.2006
Viestit
650
vitut väreistä! Hintit ne värien kanssa pelaa ja nyprää. Jätetään ne hommat Teuvolle:D Heikki on kova! :thumbup:

e:
 

Senten

Well-known member
Liittynyt
3.8.2006
Viestit
130
Sijainti
Finland
Kyllä tällä värityksellä huomiota saa. Värityksen lisäksi nuo jellonat.. Yks iso sivuille ja keulaan olis varmaan riittäny, kuten täällä oli aikasemmissa versioissa näkyvissä.
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Hienostakin autosta saa ilmeisesti hirveännäköisen pelkällä maalilla :yuck:
 

Chip^

Well-known member
Liittynyt
21.10.2006
Viestit
656
Mielestäni liikaa värejä; sinistä, keltaista, valkoista, oranssia ja vähän mustaa.


Tuon valkoisen olisi voinut jättää vähemmälle ja INGn mukana tuoma lisäväritys olisi voinut olla tämäntyyppinen:
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Iltalukemista...

No 'transition year' for Renault
Fisichella upbeat ahead of 'tough' season
Kovalainen downplays maiden GP chances
No complacency at Renault, says Bell
Briatore vows to keep Renault accessible

Q & A with Renault's Pat Symonds
Q & A with Renault's Bob Bell
Q & A with Renault's Rob White
Q & A with Renault's Denis Chevrier

No jos nyt ihan tiivistetysti autosta pitäisi pari sanaa sanoa niin...

... The ING Renault F1 Team’s 2007 challenger has been christened R27. The new car represents an evolution of the design philosophy that won world championship success in 2005 and 2006. Every part of the car has been designed to meet demanding performance criteria that will enable the team to maintain its front-running performance. The aerodynamic packaging represents a further step forward over its predecessor in terms of overall efficiency, and innovative solutions have been employed in a number of areas to achieve improved performance under stable technical regulations. The car also features a new ‘instantaneous gearchange’ seven-speed gearbox, and has been designed with maximum set-up flexibility in order that its dynamic characteristics can be tuned to suit the Bridgestone Potenza tyres that will be used by every team in 2007.

“I am very proud of the team’s work on R27,” commented Technical Director Bob Bell. “We have enjoyed two seasons of remarkable success, but there is no complacency at all at Renault. Finding performance under stable regulations always obeys the law of diminishing returns, but our technical group has worked hard to innovate and ensure that the new car represents a genuine step forward over its predecessor in every area.

“The aerodynamic packaging is even more sophisticated than in previous years, while the gains from our new gearbox have been significant on track. We have kept the mechanical configuration of the suspension consistent in order to understand as thoroughly as possible the demands of the new Bridgestone Potenza tyres. We made a successful start to the adaptation process in the latter stages of 2006, and this will continue up to the first race. Everybody is expecting an extremely competitive season in 2007, and we are confident that our proven track record of world championship success will prove a considerable asset in that battle. The team is hungry to continue winning, and the R27 reflects that determination.”

The new car will be powered by the 2.4L V8 RS27 engine, which has been designed to the requirements of the ‘engine homologation’ regulations which will be in force for 2007 and beyond. Conceived to limit expenditure on engine development, these rules specify that no performance improvements can be made to the engine relative to the definitive specification that will be submitted to the FIA by 1 March 2007. The engine is based on the RS26 V8 engine that competed in the Chinese and Japanese Grands Prix last season, and has been re-tuned in line with modifications permitted by the regulations for the new maximum rev limit of 19,000 rpm that will be imposed on all competitors.

“Our work for 2007 has been very different to previous years,” revealed the team’s Deputy Managing Director (Engine), Rob White. “Rather than designing a new engine, as we have done every season since 2001, the regulations have limited our work to optimising how the engine operates within the new 19,000 rpm rev limit. Our development work has been conducted within the framework of the new rules and although the engine will be called RS27, it contains just 10% new parts – compared to over 95% in previous years. However, it remains one of the most advanced competition engines in the world, operating in an extreme environment, with tiny margins for error. As always, our goal will be to achieve the only acceptable objective for a top-line Formula 1 engine: zero-defect reliability. We have worked hard to blend this with competitive performance for the season ahead.”

The RS27 engine will also equip the cars of Red Bull Racing during the 2007 season, under the terms of a new engine supply agreement. The agreement specifies that both teams will use the same specification of engine, and a team of Renault F1 Team engineers will provide trackside support to Red Bull Racing. The new agreement marks the continuation of a tradition that begin in 1983, and which has seen customer Renault engines win 80 Grands Prix since that time.

“We are very much looking forward to the new challenge, which is part of Renault’s racing tradition,” explained the team’s Head of Engine Track Operations Denis Chevrier. “We will be looking to derive maximum benefit from every kilometre completed by a Renault engine, to improve the performance and reliability of all four Renault engines on track. But Red Bull Racing will remain a competitor like any other for the ING Renault F1 Team. We have established very clear operating principles for the new relationship, and look forward to an honest, trusting collaboration with our new partners.” ...
http://www.ing-renaultf1.com/en/newsdesk/news/news.php?news=tcm:3-53647
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
On se nyt kumma jos tuolle maalaukselle ei tehdä mitään ennen kauden alkua. Vaikuttaa että jossain tyritty ja värityksen suunnittelija on tehnyt työn 15 minuutissa sen kummemmin miettimättä. Keltanen nyt ihan aluksi pois sieltä.

Uskomatonta kyllä... :nope: :yuck: :jaska:
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Tuo keltainen ei istu kyllä... ehkä tuojon renu-tekstin alle olisi voinut jotenkin saada sovitettua... vaikkapa näin.

Mutta... mites se meni; "auto on kaunis, kun se voittaa..." tai jtn. :doubtful:
 

Raik'n roll

Well-known member
Liittynyt
26.9.2005
Viestit
149
Sijainti
Espoo, Finland
Ei saatana mikä väritys:yuck: Mitäköhän niillä liikkuu päässä? Mutta jos auto on nopea, on ihan sama minkä värinen se on.:wink:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
top-1 sanoi:
"Why do you think Finland has produced so many top racing drivers?"
Bobby_M

"It's a tricky question. I get asked it a lot and I think there is no right or wrong answer.

In Finland we start driving quite early. As long as you can reach the pedals of your road car you can go on the back roads or farm roads - not legally, but quietly in the middle of the night when there are no police around. That's what I did, at least!

Also, I think when you get your driving licence, the roads are quite slippery in the winter and maybe you learn to control the car better, I don't know.

Maybe we learn something because people start quite early practising in the fields or near their farmhouses."


Suora lainaus kolumnista..

Heikki varmaan pidätetään kun tulee seuraavan kerran Suomeen. Tuossahan mies suoraan myöntää tehneensä vakavan rikoksen :eek:
 

mmjj

Tavallinen katsoja
Liittynyt
30.7.2003
Viestit
423
Sijainti
Helsinki
Olipa hyvä, että tuli oranssia ja paljon! Sitä toivoin ja sitä sain. Oranssi on tosi :cool: väri.

Mutta kyllä noita värejä noin muuten on liikaa. Tummansinisen jättäisin pois.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9191
Ei hyvä mielestäni. Itse tekisin ainakin sen muutoksen, että tuo isoimmat ING-logot olisivat valkoisena tummansinisellä pohjalla.
 

HeKi

Well-known member
Liittynyt
17.12.2006
Viestit
69
Sijainti
FI
Lonso_567 sanoi:
Ei paljon tyylikkäämpi vois olla :cool:
Tiedostan, että olet vannoutunut Rellu-fani, mutta tosta lausunnosta jää valehtelun maku suuhun:alppu:

Näöstään huolimatta auto voi kuitenkin olla nopea:tongue:
 

SuperKimi

Well-known member
Liittynyt
17.1.2006
Viestit
175
Ylhäältä kuvattuna sehän on suorastaan taideteos :tongue:
 
Ylös