Renault R29

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Renaulthan julkaisee aina melko paljon infoa vapaista harjoituksista ja kisoista niin mähän voisin niitä tänne aina postata, jos jotakuta kiinnostaa :tongue:

Nelson ainakin vetänyt 12 kierroksen stintin pehmeillä..



Fernando Alonso
Free practice 1: 12 laps, 1:37.395, P16

Run 1: 4 laps, hard (prime) tyres
Run 2: 4 laps, same hard tyres, change to rear suspension settings
Run 3: 3 laps, same hard tyres, change to aero settings

Free Practice 2: 20 laps, 1:36.640, P15

Run 1: 4 laps, new hard tyres, new gear ratios
Run 2: 6 laps, same hard tyres, change to ride height front and rear
Run 3: 4 laps, new soft (option) tyres
Run 4: 6 laps, new soft tyres, new front suspension settings

Fernando: “We tried not to do too many laps today as I wasn’t feeling one hundred percent. It’s a very demanding weekend in terms of the heat because we sweat so much, but it was important that we still got enough information. I hope what we have learnt today will be useful for tomorrow and allow us to work on improving the set-up. Hopefully I will recover more this evening and feel better tomorrow so that I can give my maximum in qualifying, which I think will be one of the most important parts of this weekend, so we need to be ready for that.”



Nelson Piquet

Free practice 1: 19 laps, 1:37.199, P14

Run 1: 7 laps, new hard tyres
Run 2: 8 laps, same hard tyres, change to front wing
Run 3: 3 laps, same hard tyres, change to rear suspension settings

Free Practice 2: 35 laps, 1:36.401, P10

Run 1, 12 laps, new hard tyres
Run 2, 12 laps, new soft tyres
Run 3, 5 laps, new soft tyres
Run 4: 6 laps, same soft tyres, change to suspension and front wing

Nelson: “We had a good first day with no major problems and so things look a bit better than they did in Melbourne. There is still a lot of work to do, but I’m happy we improved the car between the two sessions. It will be a tough race with these temperatures, but I look forward to it.”



Technical Debrief with Pat Symonds, Executive Director of Engineering

Track conditions: “The track was quite slippery this morning, probably due to the heavy rain yesterday.”

Chassis balance: “The balance of the car is slightly better than we had in Australia, but we would still like to improve stability on the brakes.”

Tyre performance:
“The hard tyre here in Sepang has never been used before so it was a learning process for all of us, however the tyres seemed satisfactory.”

Problems encountered: “Nelson went off this morning after a wheel failure and we are still investigating exactly what happened. Fernando’s performance and programme today has been compromised by the fact that he isn’t feeling well.”

Outlook for the rest of the weekend: “For the rest of the weekend we have to improve our performance from Australia and early indications are that we can.”

 
Viimeksi muokattu:

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Ihan kiinnostava katsaus. Pehmeämmän rengassetin osalta ei Malesiassa näköjään tule samanlaisia ongelmia kuin kauden avauskilpailussa. Asialla ei tosin ole merkitystä, jos kisa ajetaan märissä olosuhteissa.

Piquet yllättäen Alonsoa nopeampi toisissa harjoituksissa, vaikka molemmat kokeilivat 2 vetoa pehmeillä renkailla. Viittaakohan tuo Alonsoa koskeva
Fernando’s performance and programme today has been compromised by the fact that he isn’t feeling well
siihen, että Alonso on sairastunut, vai oliko kysymys pelkästään siitä, että auto ei tuntunut hyvältä.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ihan kiinnostava katsaus. Pehmeämmän rengassetin osalta ei Malesiassa näköjään tule samanlaisia ongelmia kuin kauden avauskilpailussa. Asialla ei tosin ole merkitystä, jos kisa ajetaan märissä olosuhteissa.

Piquet yllättäen Alonsoa nopeampi toisissa harjoituksissa, vaikka molemmat kokeilivat 2 vetoa pehmeillä renkailla. Viittaakohan tuo Alonsoa koskeva siihen, että Alonso on sairastunut, vai oliko kysymys pelkästään siitä, että auto ei tuntunut hyvältä.
Oli niin kipeä että mehut aivan poissa....
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Tai sitten vaan alisuoritti. Ei niin kipeä voi olla että ei lyö sitä rasilian poikaa.
Harmi kun lonso ei jäänyt sivuun..ois ollu kiva nähdä miten piruetti ottaa nokkaan ihan rookielta.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Noin vähäiset muutokset säädöissä kertovat aika paljon siitä, miten paljon dataa talleilla on autostaan ja radoista ja miten lähelle parhaita säätöjä auto saadaan jo ennen kuin edes saavutaan radalle. Harjoituksissa yleensä vaan hienosäädetään. Ei harjoituksissa tietenkään kannatakaan enää mitään hasardeja tehdä kokeilemalla kaikenlaisia säätöjä, mutta olisi siinä silti aikaa useammille muutoksille kuin mitä mm. Renaultilla näytetään tekevän.
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
ING-Renaultin Lauantai



FREE PRACTICE 3

Fernando Alonso: 16 laps, P14, 1:37.004
Run 1: 6 laps, new hard tyres
Run 2: 6 laps, same hard tyres, change to rear suspension
Run 3: 3 laps, new soft tyres, return to original rear suspension setting

Nelson Piquet: 18 laps, P16, 1:37.032
Run 1: 5 laps, new hard tyres
Run 2: 7 laps, new hard tyres, change to aero settings
Run 3: 5 laps, new soft tyres, more downforce on front wing


QUALIFYING

Fernando Alonso P10 (starts P9), 1:37.659
Q1 2 runs on news soft tyres
Q2 2 runs on new soft tyres
Q3 1 run on used soft tyres

Fernando: “I had no temperature this morning so I was in better condition to drive the car. Our result today is a bit disappointing because I expected to be fifth or sixth in qualifying, but overall the car is better than in Australia, although we’re not fast enough and need to improve. We will also have to see what role KERS will play in the race tomorrow.”


Nelson Piquet, P17, 1:35.708
Q1 1 run on new hard tyres, 2 runs on new soft tyres

Nelson:
“This morning we knew that it might be a difficult qualifying session. However it could have worked out better for me this afternoon, but on my final lap I pushed a bit too hard at the end of the lap and lost three or four tenths, which proved costly. I’m obviously disappointed that I couldn’t get the most from qualifying, but I have to put this behind me and think about the race tomorrow.”


Technical Summary with Pat Symonds, Executive Director of Engineering

Track conditions: “It was a bit cooler as we were running later in the afternoon. The track temperature started at about 40˚C and dropped to about 36˚C, although the grip seemed reasonably constant throughout the sessions.”

Performance summary: “It was tough to get into the final part of qualifying but we managed to do it with one car this weekend. The performance is not yet where we want it to be.”

Strategy and fuel load: “We have decided to run with quite a high fuel load so that if the weather turns bad tomorrow we will have an advantage. Our strategy will depend on the weather.”

Outlook for the race: “It is going to be very tough tomorrow. Even starting at 5pm will give us high temperatures and high humidity. If the rain comes it will be intense and produce very difficult conditions.”

 
Viimeksi muokattu:

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
ING-Renaultin sunnuntai Malesiassa



Fernando Alonso, R2903, P11
First stint: 22 laps, soft dry tyres
Second stint: 6 laps, extreme wet tyres
Third stint: 2 laps, wet tyres
Fourth stint: 1 lap, extreme wet tyres

Fernando: “We made a good start from P9 to P3 and after that we had to defend our position because we were slow. This part of the race was interesting and it was difficult to decide what tyre to take when we made our stop because we didn’t know how heavy the rain would be. We stay optimistic for the next race in Shanghai and we remain determined to continue fighting for the championship.”

Nelson Piquet, R2901, P13
First stint: 22 laps, soft dry tyres
Second stint: 7 laps, extreme wet tyres
Third stint: 1 lap, wet tyres
Fourth stint: 1 lap, extreme wet tyres*

Nelson: “Just before the red flag it was impossible to drive; really difficult to hold the car. We tried to call the right decision at the right time and there is nothing more we could have done in these conditions. The balance of the car was good, but the grip on the track was quite low, although we had a good start to the race. We have learnt a lot again this weekend and I now need to get ready for the next race.”

Pat Symonds, Executive Director of Engineering
“I suppose in many ways the heavy rain is no surprise to anyone who knows the area, but it brought some interesting elements to the race. In the early part of the race the value of the KERS system certainly showed, but as in Australia we still need to find performance from the car in other areas.”

Remi Taffin, Head of Engine Operations
“Today we are disappointed. The race was challenging and we tried our best to adapt, but the weather was so difficult to predict. We knew it was going to rain, but we didn’t think it would be so heavy. However, I didn’t expect the race to be stopped. We now have to work hard, but I feel we have taken a step forward since Melbourne, as shown by our strong start to the race.”

 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Viimeinkin joku talli toteaa suoraan, että KERS:stä oli hyötyä kilpailussa. Renaultin vauhti vaikuttii parhaimmillaan ihan siedettävältä kilpailun aikana, vaikka lopputulos olikin pyöreä 0 pistettä. Vaikka kauden ennakkoarvioissa Renault laskettiin epäonnistuneiden tallien joukkoon, näyttää se löytävän iskunsa ainakin Ferraria nopeammin.
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189


Jänskä uusi etusiipi Alonsolla (ei näkynyt Piquetilla ollenkaan), taidettu taas laittaa yläastelaiset sahailemaan sitä. Diffuusorista ei vielä havaintoa :D
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Ehkä tuo siipi on tarkoitettu toimimaan uuden diffun kera? Alonso vaan testaa sen toimintaa noin muuten. Turha tuollaista on Nelsonille antaa testattavaksi, tuskin saisi kovin luotettavaa kommenttia siitä miten siipi käyttäytyy aikaisempaan verrattuna.
 

lahtiska

Well-known member
Liittynyt
13.5.2007
Viestit
290
Jos vertaa viime gp Q2 aikoja alonson, kimin ja nicon, niin rellu olisi parantanut jopa 0,25 s. eikä tuo tämän hetkinen difu näytä huonolta.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Minä luulin, jotta Briatore puhui puuta heinää diffuusorista, mutta ei sitten näemmä. Alonson(kin) nousu MM-ehdokkaaksi ei tee huonoa sarjalle, etenkin kun Brawn ei vaikutakaan yht'äkkiä ylivoimaiselta:thumbup:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Saattaa tuo vauhti tietty vielä olla silmänlumetta kevyellä tankilla, noh kohtahan se nähdään.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Saattaa tuo vauhti tietty vielä olla silmänlumetta kevyellä tankilla, noh kohtahan se nähdään.
Todennäköisesti aika tyhjä tankki, mutta silti sijoitus aika yläkanttiin odotuksiin nähden.. No odotellaan bensoja, että ajoiko höyryillä, vai onko oikeasti vauhtia löytynyt.
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Vaikka sitä toivoisin niin en vielä ilmoittaisi Alonsoa mm-taisteluun, mutta hyvä parannus kuitenkin :thumbup:

Uusi pressitiedote : TÄÄLLÄ
 

Kulkki

Well-known member
Liittynyt
21.10.2007
Viestit
245
Piquetilla ei ollut uutta diffuusoria käytössä mikä Alonsolla oli.

..kärsii sitä muutkin kakkoskuskin asemasta :D
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Alonso oli odottavasti kokojoukon kevyin.

Antaa nyt alkuun sen lupaamansa naurettavan näytöksen jos renkaat ei kestä edes sitä 6-8 varvia ekalla stintillä.
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Diffuusori näyttää vaikuttavan hyvinkin ratkaisevasti.

Piquethan ei tainnut käyttää uutta diffuusorimallia.
 
Ylös