Kyllä nimittäin ekan stopin jälkeen Jarnon vauhti hiipui selkeästi. Montonen saavutti, ja jopa ohittikin, toki pikkasen kolistellen.
Sama oli Hockella, eikös siellä etusiipeäkin vaihdettu, kun vauhti sillä tavalla katosi.
Tuo rengasteoria on muuten ihan hyvä, mutta miten se voisi sattuakin niin, että aika-ajoihin (ja samalla kisan ekaan stinttiin) tulee ne parhaat (nehän on vielä ajamattomatkin vielä), ja sitten seuraava satsi olisi sekunnin hitaammat.
Onkohan sillä merkitystä että, kuten tunnettua yleisesti, Renaultin takapainoisuus reagoi radan muutokseen voimakkaammin (negatiivisesti) kuin muut autot jotka ovat painojakaumaltaan paremmat?
Eli saavat auton hyvään balanssiin aika-ajoon, eikä aliohjautuminen haittaa niin paljoa, sitten kisassa rataan tulee kumia hemmetisti, autoon laitetaan uudet gummit, ja auton raskas takapää ottaa siitä helvetinmoiset pidot, kun taas kevyt keula ei enää saakaan tasavertaisesti otetta radasta.
Sen ekan stintin auto olisi siis käytetyillä renkailla paremmin balanssissa kuin sitten tokalla ja kolmannella.
Minusta nimittäin näytti (mikä asiantuntija, vau) Kimin auto viimeisellä stintillä todella hyvin rataan istuvaksi, ja paukauttihan se nopeimman varvinkin silloin. Ja vielä autolla, jossa oli pohjalevy saanut itseensä, ja auton säätöjä oli kabiinista fiksailtu niin että sai vaihteet paremmin silmään alaspäin vaihdettaessa. Ei siis mitenkään optimikunnossa olevalla autolla. Joka tapauksessa antoi 1.5 sekkaa pataa tallikaverilleen.
Eli antaa olettaa että rata todella oli nopeampi kisan lopussa kuin alkupätkällä jolloin Rellu kulki hyvin.