3.2 states: Competitors must ensure that their cars comply with the conditions of eligibility and safety throughout practice and the race.
Jos nyt jatketaan samalla linjalla ja rangaistaan tuon sääntökohdan perusteella niin esim. kaikkissa tapauksissa, joissa etusiipi kolahtaa ja jää repsottamaan täytyisi tallin käskeä kuljettajaa keskeyttämään välittömästi. Sama myös kumin puhjetessa. Siinä voi ripustuksetkin vahingoittua ja rengas irrota.
23.1i states: It is the responsibility of the competitor to release his car after a pit stop only when it is safe to do so.
Nyt jollekin käy samalla tavalla ja rengas ei menekään täydellisesti kiinni ja talli päästää auton varikkosuoralle on talli rikkonut sääntöä ja heitä tulee rangaista. Lisäksi kuljettajaa täytyy välittömästi ohjeistaa keskeyttämään.
En nyt ota kantaa että millaisia rangaistuksia näistä pitäisi jakaa, koska se on tapauskohtaista, mutta pääasia on se että jos auto on vahingoittunut niin että siitä voi aiheutua vaaraa kuljettajille, ratahenkilökunnalle tai katsojille täytyisi kuljettajan välittömästi keskeyttää. Eikä nyt voida tehdä eroa etusiivelle tai renkaalle tai katteelle, koska mikä tahansa autosta irtoava osa voi aiheuttaa vahinkoa.