Originally posted by Marly:
<STRONG>Mites Mad-Mike perustelee sen, ettei jokkiskaaret paljon suojaakaan?!? Ja mitä turhaa jokkiksessa on?
Se on muuten suosituin (monia tuhansia harrastajia) ja yleisöystävällisin (yleensä näkee lähes koko radan) laji Suomessa
No hard feelings...</STRONG>
-Miksi kaaret ei paljoa suojaa...???
KATSO NIITÄ...esim pää ja etukaariin pelkät hitsausliitokset ei esim kartiot yhdysputkille...ei ollenkaan hyvä jos tulee kunnon kaato.
Miksi mielestäni JokKis on turha?
1.Juuri esim. yllämainitusta esimerkistä ja erään jokkis tuomarin lausunnosta kun näytin sille kartiota ekaa kertaa..ei mennyt päähän miksi hitsattu putki 90 asteen kulmassa toiseen putkeen olis heikko...no terotetaan se putken pää ehkä sitten ymmärtää...
Hitsatessa lämpememinen vastaa teroittamista koska heikentää sen verran metallia karkaisemalla sitä liian kovaksi ja hajoaa kunnon iskusta.
Kyse oli siitä että mies ei halunnut ymmärtää eikä myöntää olevansa väärässä..no amisopettaja joten ei voi paljon vaatia...(Olin itse pyytämässä tarjousta kartioista amiksesta mutta pitkäksi meni sekin.)
2.Autourheiluun ei kuulu tahallinen kontakti
vaikka näin erään jokkismerkin Sport2000 kuskin tavaksi on muodostunut.Siksi jokkis ei ole Autourheilua.
(Pitiköhän Luciano Burti Irvinen tempusta pitikö? )
3.Se että "iso" määrä harrastaa jokkista menkööt omaan arvoonsa harrastetaan jenkeissäkin demolition derbyä ja silti Stock Carit ovat suositumpaa ja omaa isommat harrastajamäärät (jopa katsojat mukaanluettuna ;-))
Itse katselen asiaa himean laajemmin kuin Suomen näkökulmasta jossa esim. puitteita kunnon Sponsoritoiminnalle ei oikein löydy.
( Ei riitä pelkät yksityistilaisuudet ja autoissa tarrat enään kunnon luokissa )
Katselkaa esim Suomen Pro Stock kuskeja vs. Sport2000...niin ymmärrätte Teamien tasoerot puitteissa.
4.Jokkkis huipputasollakaan ei ole enään mitään edullista kun rahaa palaa SM autoon kymmensiä tuhansia ja kauteen satoja pahimmillaan...ja mikä on vastine mitä jää käteen ?
-Tämä on minun henkilökohtainen ja provosoiva mielipide.
[ 04-09-2001: Message edited by: Mad-Mike ]