Mielellään kuulemme paremman ehdotuksen sieltä suunnalta?Barco:[ sanoi:Ihmeellinen ehdotus taas McLarenin ruudinkeksijän suunnalta..
Aika vaikea yhtälö on sovittaa mahdollisesti jopa 22 tallia ja 12-13 varikkotiloja. Mitä muuta voisi tehdä kuin karsia?
Keken sanoja lainatakseni " Tietenkään emme tyytyneet mihinkään hevoskärryihin. " :tongue: Jos joku tiimi haluaa sijoittaa vaikka miljardin timanteilla koristettuihin hansikkaisiin mekaanikoille niin siitä vaan. Sponsorithan tämän antavat myöden eikä siinä pikkutallien rahoja syödä.Barco:[ sanoi:Yli kymmenen vuotta sitten tilanne oli täysin toinen, kun sirkuksen hinta oli vielä siedettävä eivätkä tallit raahanneet niitä nykyisiä lennonjohtotorneja ja pilvenpiirtäjiä mukanaan. Luulisi Dennisin nyt sen itsekin tietävän, kun McLaren on kuitenkin taas tässäkin tapauksessa se kaikkein suurin ongelmatapaus. Kuka vielä muistaa Max Mosleyn kommentit muutaman vuoden takaa, kun McLaren käytti yli 50 miljoonaa dollaria uuteen PR-rekkaan varikolle? Minä muistan....
Niinhän tämä on jokaisessa urheilussa. Esim. NHL:ssä voit ostaa itsellesi rahalla parhaan mahdollisen joukkueen ja valmentajat ja voittaa siten mestaruuden. Kyse on vain rahoittajistasi ja yhteistyökumppaneistasi. Kts. vaikka Red Bull-tallin toimintaa. Ostivat Jaguarin ja nyt rakentavat huippuosaajilla menestystä ensi kaudesta eteenpäin. Siinä vähän mallia pikkutalleille. Ei heilläkään ole autonvalmistajaa tukenaan vaan käyttävät Ferrarin asiakasmoottoreita.Barco:[ sanoi:Tietysti ns. avoin sarja olisi loistava tapa tuhota uusien yrittäjien mahdollisuudet ikinä saavuttaa mitään. Kun pieniä on nykyisen 4 tallin sijaan sijaan 14, jakautuvat sponsorirahat laajemmalle ja pitkäaikainen kehitystyö muuttuu mahdottomaksi, koska megatallit (ja kaikkihan tietävät ketä on ensimmäisenä jonossa kun puhutaan muiden lahjakkuuksien varastamisesta) paksuine ruskeine kirjekuorineen tulevat kuitenkin välittömästi repimään kaiken myytäväksi kelpaavan itselleen. .
Tietysti autonvalmistajia on rajoitettu määrä tarjolla pikkutallien yhteistyökumppaneiksi, mutta kyllä ne on ne rahoittajat jotka pikkutallien menestyksen kuitenkin ratkaisevat. Asiakasmoottorillakin voi päästä hyvään tulokseen jos muut asiat ovat kunnossa.