Speed12
Laiska Jäsen
Tästä näyttikin olevan keskustelua toisessa toikissa. Mutta jatketaan tästä. Modet voi siirtää tarvittaessa. Näyttää siis siltä, että eivät Newey ja Coughlan lähde vaa´n itse pääpiru Dennis!
Olisikohan niin,että mersu haluaisi Dennisin väistyvän. Auliisti tarjoavat paikkaa Paragonin johtoon. Tuntuu siltä, että Dennisistä tehdään syntipukki tallin muutaman vuoden epäonnnistumisille.
Kuinkahan Kullan uutisointi pitää paikkaansa?
Näin uutisoi Heikki Kulta:
Dennis ei johda McLarenin
F1-tallia enää ensi kaudella
Turun Sanomat, Melbourne
HEIKKI KULTA
Formula ykkösten MM-avauksessa koettu tyrmäystappio ei jää McLarenin tämän viikon ainoaksi jymyuutiseksi.
Kohta 25 vuoden ajan brittitallia johtanut Ron Dennis jättäytyy luotettavien brittilähteiden mukaan tämän kauden päätyttyä sivuun tallipäällikön tehtävistä.
Dennis on myymässä yhdessä pitkäaikaisen liikekumppaninsa Mansour Ojjehin kanssa hallitsemansa McLarenin osake-enemmistön saksalaiselle autojätille Mercedekselle. Mercedes omistaa nyt 40 prosentin osuuden tallista.
Elämäntyötään Dennis ei toki jätä kokonaan. Hän ottaa komentoonsa McLarenin juuri valmistuneen, hulppean Paragon-tehtaan.
Muuttoprosessi Wokingin työtiloista Paragoniin on parhaillaan käynnissä. Uuden tehtaan tuulitunnelilla McLaren hakee taas teknologista etumatkaa muihin. Paragonin tiloissa ryhdytään rakentamaan myös McLaren Mercedeksen luksusautoja.
McLarenin päätyminen Mercedeksen talliksi ei kuitenkaan merkitse kunniakkaan nimen katoamista. Osakekaupoista huolimatta talli jatkaa McLaren Mercedeksenä.
MP4-autolle
raju kehitys
Uusseelantilainen kilpa-ajaja Bruce McLaren perusti tallin 1966. Hän ehti hankkia tallilleen ensimmäisen voiton ennen kohtalokasta onnettomuuttaan.
Formula 2 -tasolla toiminut Ron Dennis hankki McLarenin tupakkajätti Philip Morrisin tuella 1970-luvun lopussa. Tämän yhteistyön muistona McLarenin autot nimetään edelleen tuolloin käynnistyneen tavan mukaan Marlboro Projekt 4 (MP4) -tunnuksella liitettynä kulloiseen järjestysnumeroon.
Tämän vuoden auto on MP4-19.
Australian takaiskun jäljiltä tästä autosta on odotettavissa tuntuvasti paranneltu malli kahden kuukauden kuluttua ajettavaan Espanjan GP-kisaan. Varsinainen B-versio - jolla ei enää ole mitään yhteistä tämän auton kanssa - pitäisi tulla kisakuntoon heinäkuun lopussa Hockenheimin kisaan.
Kuljettajille
uudet kuviot
Suurimman paineen autojensa vikkelästä vastaiskusta kantava Ron Dennis nähdään varmasti tämän vuoden jälkeen jatkossakin säännöllisesti GP-kisoissa, mutta päiväkohtainen johtaminen siirtyy aikanaan valikoituvan uuden tallipäällikön kontolle.
Vallanvaihdoksella ei ole vaikutusta nykyisiin sopimustilanteisiin.
Nyt Williamsilla kilpaileva Juan Pablo Montoya toki on syksyllä tallia vaihtaessaan erikoisessa asemassa, kun johtaja, jonka kanssa hän allekirjoitti sopimuksensa, ei enää johdakaan tallia.
Myös Kimi Räikkönen on McLarenilla nimenomaan Dennisin valitsemana ja värväämänä kuljettajana.
Päivitetty: 8.3.2004 23:00:26
Olisikohan niin,että mersu haluaisi Dennisin väistyvän. Auliisti tarjoavat paikkaa Paragonin johtoon. Tuntuu siltä, että Dennisistä tehdään syntipukki tallin muutaman vuoden epäonnnistumisille.
Kuinkahan Kullan uutisointi pitää paikkaansa?
Näin uutisoi Heikki Kulta:
Dennis ei johda McLarenin
F1-tallia enää ensi kaudella
Turun Sanomat, Melbourne
HEIKKI KULTA
Formula ykkösten MM-avauksessa koettu tyrmäystappio ei jää McLarenin tämän viikon ainoaksi jymyuutiseksi.
Kohta 25 vuoden ajan brittitallia johtanut Ron Dennis jättäytyy luotettavien brittilähteiden mukaan tämän kauden päätyttyä sivuun tallipäällikön tehtävistä.
Dennis on myymässä yhdessä pitkäaikaisen liikekumppaninsa Mansour Ojjehin kanssa hallitsemansa McLarenin osake-enemmistön saksalaiselle autojätille Mercedekselle. Mercedes omistaa nyt 40 prosentin osuuden tallista.
Elämäntyötään Dennis ei toki jätä kokonaan. Hän ottaa komentoonsa McLarenin juuri valmistuneen, hulppean Paragon-tehtaan.
Muuttoprosessi Wokingin työtiloista Paragoniin on parhaillaan käynnissä. Uuden tehtaan tuulitunnelilla McLaren hakee taas teknologista etumatkaa muihin. Paragonin tiloissa ryhdytään rakentamaan myös McLaren Mercedeksen luksusautoja.
McLarenin päätyminen Mercedeksen talliksi ei kuitenkaan merkitse kunniakkaan nimen katoamista. Osakekaupoista huolimatta talli jatkaa McLaren Mercedeksenä.
MP4-autolle
raju kehitys
Uusseelantilainen kilpa-ajaja Bruce McLaren perusti tallin 1966. Hän ehti hankkia tallilleen ensimmäisen voiton ennen kohtalokasta onnettomuuttaan.
Formula 2 -tasolla toiminut Ron Dennis hankki McLarenin tupakkajätti Philip Morrisin tuella 1970-luvun lopussa. Tämän yhteistyön muistona McLarenin autot nimetään edelleen tuolloin käynnistyneen tavan mukaan Marlboro Projekt 4 (MP4) -tunnuksella liitettynä kulloiseen järjestysnumeroon.
Tämän vuoden auto on MP4-19.
Australian takaiskun jäljiltä tästä autosta on odotettavissa tuntuvasti paranneltu malli kahden kuukauden kuluttua ajettavaan Espanjan GP-kisaan. Varsinainen B-versio - jolla ei enää ole mitään yhteistä tämän auton kanssa - pitäisi tulla kisakuntoon heinäkuun lopussa Hockenheimin kisaan.
Kuljettajille
uudet kuviot
Suurimman paineen autojensa vikkelästä vastaiskusta kantava Ron Dennis nähdään varmasti tämän vuoden jälkeen jatkossakin säännöllisesti GP-kisoissa, mutta päiväkohtainen johtaminen siirtyy aikanaan valikoituvan uuden tallipäällikön kontolle.
Vallanvaihdoksella ei ole vaikutusta nykyisiin sopimustilanteisiin.
Nyt Williamsilla kilpaileva Juan Pablo Montoya toki on syksyllä tallia vaihtaessaan erikoisessa asemassa, kun johtaja, jonka kanssa hän allekirjoitti sopimuksensa, ei enää johdakaan tallia.
Myös Kimi Räikkönen on McLarenilla nimenomaan Dennisin valitsemana ja värväämänä kuljettajana.
Päivitetty: 8.3.2004 23:00:26
Viimeksi muokattu: