Rouen 25.2.2004

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Aika-ajoihin tulin kymmenen minsaa myöhässä, mutta ehdin ajaa kuusi (!) onnistunutta kiekkaa. Vauhti tuntui taas sekuntia kovemmalta kuin oikeesti oli ja nopeimmalla tyypilliset seuhat. Vauhtia oisin toivonu enemmän, mutta ois ehkä pitäny ajaa GPL:ää ennen kisaa, eikä jotain muuta.
Kisassa räjähtävä lähtö loppu siihen ku en kerenny päättää kummalta puolelta menis ohi Levoskan kuupperista. Pian olinkin jo kahden hondan hyökkäysmuodostelman uhrina. Ihmettelin että mitä pinkki kypärä tekee mun rinnalla, mutta ohihan se kuitenkin yritti. Kävi himmee tuuri T2:ssa ku HEtupaltan töytäsemän Jörgenin hondan liikerata ei seurannut normaalin maailman fysiikkaa ja auto hävisi tasan edestä. Oma kisa ei siitä häiriintyny, mutta arvasin että takana taas niitetään. :rolleyes:
Siitä eteenpäin yritin vaan saada vauhtia kiesiin, mutta en saanu tarpeeks. Eteen Levoskaan pysyi vakioero, muutaman kymmenyksen tarkkuudella vaihdeltiin kierrosaikoja. Sama toimi Vasamaan taakse kunnes Jape sääti jotain ja aiemmin edeltä spinnannut Pasi pääsi taakse. Puolen välin kohdalla Pasi oli kontissa kiinni ja lähekkäin mentiin loppuun asti. Oli pakko aina yrittää takasuoralle hyvää ulostuloa ja kerrankin löyty auto joka häviää bemarille suoralla oikeen kunnolla. Suorilla siis aina sain hengähtää ja mutkissa Pasi oli perskärpäsen lailla perässä. Siinä alko oma ajo välillä hiostuksessa hajoomaan, mutta Pasilla on pinnaa sen verran, että ohitti vasta kun menin kunnolla pihalle vikassa mutkassa (näkyy muuten komeesti videosta ;) ). Näytti peileistä siltä, että Pasi tulee perässä ja väistin vielä vähän turhaan pitemmälle. Pasi kuitenkin meinas ajaa jarrutuksen pitkäks pari kierrosta ennen loppua ja pääsin edelle. Kun Dominicin varvauksesta oltiin suoriuduttu, ajattelin että enää ei ohi päästetä. Vikalla kierroksella meinasin neulansilmässä kuitenkin säätää katastrofaalisesti, mutta sain auton reuhdottua vielä tielle. Pasi pääsi konttiin kiinni, mutta samalla kun mulla meni auto höyryille spinnasi Pasi ja luulin selvityneeni. Vikassa mutkassa loppu jengat koneesta ja taas himmailin vapaalla maaliin. Pasi päätti pysyä takana, kiitokset. Ja tällä kertaa vielä lisäsin kolme litraa tankkiin ennen starttia. :D

Serkku perkele! :thumbup: Mikolle propsit omistuskisasta. Voi vaan arvailla mitä ois käyny ilman Arcin griditasotusta. Pasille kiitos sparrauksesta ja hostille myös kiitos. Mulla oli tekniikan puolesta todella ongelmavapaa kisa, pariin otteeseen lagas ku joku oli ihan kontissa, mutta esim. startissa ei mitään ongelmia. Ilmeisesti ongelmien summa on porukassa vakio. Jonille kiitokset loistavasta vilmistä! Asiallista. Vielä sama biisi tais olla ku taannoisessa VJR:n Rouen-pätkässä. (?) :D
 
Viimeksi muokattu:

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
NS sanoi:
Jonille kiitokset loistavasta vilmistä! Asiallista. Vielä sama biisi tais olla ku taannoisessa VJR:n Rouen-pätkässä. (?) :D
Juuh :)
Sainkin kuulla tuosta aika nopeasti Joosalta ja Arcilta :D
Oikeesti en edes tiennyt että VJR:ltä on rouen-video tullut joskus, enkä myöskään voinut tietää kyseisestä biisivalinnasta :p...
Noh, pitääpä spahan pistää sellanen luritus jota kukaan muu ei ole kehdannut pistää :ahem:
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Joni sanoi:
... jota kukaan muu ei ole kehdannut pistää :ahem:
Pasi ja Arc(?) kyllä kehtaa (salzburgringin maksaloorapiisi ja zandvoortin karuselliluritus). Hirveetä shiittii. :D
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Noniin. Mainittakoon heti aluksi näin selitykseksi eli selittelyksi elikkäs Rouen ei ole koskaan ollut lempiratojani, en ole koskaan ollut nopea siellä ja muutenkin... :nope:

Tavoite ol kuitenkin ajaa a-a:ssa oma ennätys ja kisassa ajaa mielellään virheittä maaliin. Rouenissa virheet maksaa yleensä aika paljon...

Noh, aa. Pitkä on rata, mutta silti tuntui koko ajan joku tulevan perässä. Ja kun itse on 2-4 sekuntia hitaampi kierroksella kärkeä, niin aika nopeasti minut saavutti. Tuo vaikutti hieman keskittymiseen. Mitähän olisin ajanut 2.00.8 tms taisin ajaksi saada joka oli kyllä pettymys. Paljon parempaankin olisi ollut mahdollisuuksia, mutta tuli töpeksittyä sitten radan loppupuolella. Jarrutuspaikoista ja nopeiden mutkien ajolinjoista huomaa että mulla olisi tuossa radassa vielä opittavaa.

Yks kontakti sattui aika-ajossa. Joni tuli ilmeisesti varikolta nopeamman kierroksen eteen, ja ohitustilanne näytti muodostuvan juuri sen tiukan neulansilmän kohdalle. Joni ei näyttänyt oikein tietävän minne päin väistää ja taisi vauhtiakin olla liikaa, joten hänellä lipesi auto käsistä mun edestä ja eipä siinä enää sitten voinut yhteenosumista estää. Mutta ei siinä kummempia, sattuuhan noita. Joni, kannattaa käyttää ihan nurmikkoa joskus. Oli toki vaikea paikka päästää ohi.

Noniin, olisinko ollu 15-17 lopulta aa:ssa ja kisaan. Otin gasolinea tarpeeksi, ettei silverissä tapahtunut lähellä ollut polttoaineen loppuminen pääsisi käymään täällä. (Lopulta sitä ole 5:lle kierrokselle liikaa ja auto tuntui jo startissa todella raskaalta)

Starttissa hieman myöhästyin, ja koska olin niin perällä niin se ei haitannut. Joni meni ohi kiihytyksessä. Edessä pöritsteli Toro joka ilmeisesti ol jotain(?) oppinut aikaisemmista kohelluksista, koska jo keskellä pääsuoraa piti painella jarrua moneen otteeseen kun Torolla ei kiihtynyt. En nähnyt että lähellä Toron edessä olisi ketään ollut, noh, who knows.

Eka mutkassa porukka meni niin hiljaa (niinkuin tuleekin) että piti olla todella tarkkana ettei sitä kaasupoljinta liikaa hiplaile. T2:ssa näytti olevan bileet valmiina, ja valuttelin siitä vain tyynestä ohitse.

Sen jälkeen hmm, en muista enää kenen perässä oli mutta edellä ollut karkasi kyllä. Perässä tuli ikäheimo ja saavutti mua koko ajan. Lopulta takasuoran jarrutuksessa olisko ollut 4:n kierroksen paikkeilla lotari tuli ilmeisesti jarrut pohjassa melkeen perääni. Väisitin ulos ja lotari meni sisälle, ja odottelin vaan mutkassa lirutelleen että hän saa autonsa taas hallintaansa ja jatkaa matkaa.

Seuraavat kaksi kierrosta roikuin lotarin perässä. (Vauhti tuntui löytyvän paremmin heti kun oli joku ns. kirittäjä) Lotarilla tuntui auto olevan koko ajan irti johonki suuntaan. Ilmeisesti se loi paineita että pysyinkin siinä perässä. Noh, ennen neulan silmään hänellä sitten auto lähti lapasesta, ja väistin sisäpuolelta ohi, mutta ilmeisesti unohdin sitten jarruttaa ja luisuin jarrut lukossa renkaisiin. Siinä autoa pakitellessa ja käännellessä meni sitten startin kolareissa jäänyt kolmen auton letka ohitse, ja lotarikin pääsi nopeammin jatkamaan. Noin 15 sekuntia taisin siinä hävitä aikaa. Lisäksi huomasin että autokin oli vääntynyt mutkalle. Varsinkin takasuoran kova jarrutus täydestä vauhdista oli todella vaikea hallita. Joka suuntaan kiskoa , piti olla tarkkana. Loppua kohti auton käyttäytyminen muuttua vain vaikeammaksi ja vaikeammaksi.

Jokunen kierros ennen maalia minua varvasi moni kärki auto. Käsittääkseni sain kohtuu hyvin väistettyä kaikkia, enkä aiheuttanut sen kummempaa hämminkiä kärkikuskeille / heidän taisteluilleen.

Siitä sitten köröttelin vaan maalia kohta. Viimeiselle kierroksella siellä oli joku ihme härdelli Pasilla(?) ja jollain menossa keskellä pääsuoraa. Miksi? :confused: Kyllä mä ymmärrän jos bensa on loppu, mutta tarvitseeko sitä keskellä tietä ruveta leikkimään kun toisiakin ajaa vielä? Joo olin kierroksen jäljessä, mutta onneks nyt kuitenkin pääsin sinne maaliin asti. Vaikka rengas taisi Pasin takapuoleen jäädäkin....

10. maalissa ja pisteitäkin taisi tulla. Kisassa tuli se yks kohtalokas virhe, jonka takia ei voi aivan tyytyväinenkään olla.

Tämmösiä...
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Dominic sanoi:
Viimeiselle kierroksella siellä oli joku ihme härdelli Pasilla(?) ja jollain menossa keskellä pääsuoraa. Miksi? :confused: Kyllä mä ymmärrän jos bensa on loppu, mutta tarvitseeko sitä keskellä tietä ruveta leikkimään kun toisiakin ajaa vielä? Joo olin kierroksen jäljessä, mutta onneks nyt kuitenkin pääsin sinne maaliin asti. Vaikka rengas taisi Pasin takapuoleen jäädäkin....
Olihan se tyhmää keskellä rataa ajaa noin. Aluksi luulin että Niko venas mua... mut se oli mulle yllätys kun sitten tuli löpön loppumisesta jotain tekstiä... ja siksi päätin pitää sijoituksen, kun en ohi päässyt ajamalla, niin en kehdannu sitten ohittaa toisen epäonnen avulla. ;)

Aivan selvästi varoituksen paikka. Spassa jos samaan virheeseen sorrun niin se on ajokieltoa seuraavaan kisaan.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
No emmä ny mistään varoituksista osaa sanoa, mut silllee ois kiva että perässä tulevatkin otettais huomioon. :)
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Eiku mä vaadin Pasille ehdottomasti rangaistusta kovimmalla mahdollisella asteikolla! :ahem:
 
Ylös