RR Philip Island

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Veikkaisin kuitenkin, että mediamyllytys olisi melkoisen paljon kovempaa luokkaa, mikäli Kallio olisi kyennyt voittoon.

Toki tuo Ajon tiimin suomalaisuus tuotiin ihan ansiokkaasti monessa mediassa esille, mutta esim. paikallislehdessä ei ollut mitää mainintaa koko RR-sarjasta. Kallion pärjätessä juttua kyllä löytyy.

Ei ole kaukaa haeutta se, että suomalainen tiimi ulkomailla tarvii kotimaassa profiloituakseen jostain syystä kotimaisen kuljettajan. Tämä jos mikä osoittaa sen, että valtamedialla (ja -yleisöllä) on moottoriurheilusta vähän erikoinen käsitys. Jotenkin tuntuu siltä, että homma nähdään pitkälti yksilöurheiluna.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Juu. Johtunee siitä kuitenkin että yksilöön on helpompi samaistua. Kyllä ite olin ainakin iloinen siitä että suomalaistiimi voitti, vaikka kieltämättä Kalliolle enempi peukkuja pidän.

Paljokohan muuten Ajon tiimissä on suomalaisia työntekijöitä suhteessa ulkomaisiin. Joku tais jo kysyäkkin tätä...
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
Matxi:
Juu. Johtunee siitä kuitenkin että yksilöön on helpompi samaistua. Kyllä ite olin ainakin iloinen siitä että suomalaistiimi voitti, vaikka kieltämättä Kalliolle enempi peukkuja pidän.
Ajon tiimin jonkinasteinen näkymättömyys mediassa johtuu kaiketi siitä, että ne on "piilossa". Ihmiset tietää, että joku Ajo-motorsport - merkkinen ryhmä ajattaa kuskeja, mutta kukaan ei osaa samaistua tämän joukkueen toimintaan, koska se ei ikinä näy missään konkreettisesti. Ne pari äijää varikkomuurilla TV-lähetyksen aikana taas ei kerro toiminnan laajuudesta mitään.

Sponsoreiden/näkyvyyden kannalta kannattaisi vissiin sen yhden Otaniemen-kasvatin lisäksi palkata joku joka ymmärtää markkinoinnista jotain, ellei sellainen jo löydy. Siis jos tästä tiimi halutaan profiloida "suomalaiseksi RR-tiimiksi". :)

<small>[ 20-10-2003, 09:30: Message edited by: gnz ]</small>
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Kyllä vaikuttavat aika sekavilta nuo sopimuskuviot Kallion ja AJon tiimin väliltä.

Nythän Kalliolta vaaditaan 1,5 miljoonaan korvauksia sopimusrikkomuksesta ja summaa perustellaan niillä tarjouksilla, joita muut tiimit olivat tehneet Kallion oikeuksien ostamisesta.

Kallion puolelta sopimus irtisanottiin maksamattomien lentolippujen takia ja nyt puhutaankin sitten 1,5 miljoonasta.

Kaiken huipuksi Ajo vielä myöntää, että kaksoisvoiton jälkeen tuli ensin riemu ja sen jälkeen mieleen hiipi ajatus, että Kallionhan se olisi kuulunut tuolla keskellä olla. Jos tämä ei ole vain iltapäivälehtien viilistelyä, niin olipahan aika kovaa puhetta kun toisaalta juuri Ballerinin loistavia sadekelintaitoja oltiin ylistetty ja Kallio itse meni kaatumaan kisassa.

Nyt siis spekuloidaan sillä, että oikeusjutun häviäminen maksaisi Kalliolle hänen uransa, sillä tällä tasolla ajavalla ei ole tavallisen duunarin palkkaa suurempia tuloja. Maineen epäillään myös menevät totaalisesti sopimuskumppanina, jos aikaisempaa sopimusta todetaan rikotun. Toisaalta Ajo vaatii "vain" kallion oikeuksia itselleen ja on ilmeisesti valmis myymään ne halukkaalle tiimille hinnalla, joka sitten vähennetään siitä korvaussummasta jonka Kallio itse joutuu maksamaan.

Kallio toisaalta ei ole kommenteissaan huolestumisen merkkejä näyttänyt ja on puhunut jopa siirtymisestä isompiin luokkiin seuraavana tavoitteena. Aika nopeasti tavoitteet tarkentuvat, jos kerran vielä kauden alussa unelmana oli saada sopimus "oikeaan tiimiin" eli siis KTM:n tapaiseen valmistajatiimiin, joka ajaa omilla pyörillään.

Tietysti voisi avata kokonaan uuden topicin tälle puolelle, mutta kun tässä topicissa asia jo kerran mainittiin, niin kirjoitimpa sitten itse tänne. Kun itse en tuota RR:ää seuraa sinällään vaan seuraan etupäässä juuri Kallion ja Ajon tiimin edesottamuksia, enkä näin ollen osaa hakea vertailukohtaa aikaisemmista sopimusriidoista lajin parissa, olisi ihan mukava kuulla pitempään lajia seuranneiden arviota. Onko es. kuljettajan ura loppunut sopimusriidassa häviämiseen?

<small>[ 20-10-2003, 16:47: Message edited by: AMS82 ]</small>
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Ensinnäkin täytyy onnitella Ajo Motorsportsia erittäin tärkeän merkkipaalun lisäämisesti suomalaisen moottoriurheilun historiaan!

Sitten tapaus Kallio ja Ajo. Sikäli mikäli minä jotain olen ymmärtänyt, niin sen lisäksi, että Mika Kalliolla oli piiiitkä sopimus Ajon tiimin kanssa, oli Mika ainakin vielä viime kaudella Ajon manageroima. Jo ennen kauden alkua tais liikkua huhuja, joissa mainittiin suhteiden menneen pikkasen ristiin Mikan palkatessa oman managerin...

Ja tässä tapauksessa olen kyllä Ajon puolella. On erittäin perusteltua vaatia moista summaa Kalliolta. Jos uusi manageri on niin paljon parempi, niin äkkiäkös yks 1,5 miljoonaa löytyy. -Managerihan maksaa sen vaikka omasta pussista... Ura nyt tuohon kaadu.
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Itse ihan unohdin onnitella ensin Ajon tiimiä loistavasta suorituksesta.

Ei voi olla miettimättä, että entäs jos sama toistuisi eli sadetta nähtäisiin vielä ennen tämän kauden loppua.

Toisaalta on myös ihmetellä sitä, että aikamoinen riski näyttää Kallion hyppyyn liittyvän. Tiesiköhän hän yhtään mitä voisi olla tulossa Ajon tiiminkin osalta vielä tällä kaudella. Entäpäs jos ensi vuonna voiton jälkeen Ajon tiimi onkin vahvoilla. Ballerini vaikuttaa pätevältä tyypiltä, jos jää tiimiin. Azuman tilalle varmasti löytyy kuski, kun kyseessä kerran on voittajatiimi.

Olisi aikamoista ironiaa, jos Kallio ottaisi takkiin entiseltä tiimiltään ajaessään "paremmalla" kalustolla. Epäilemättä KTM on vahvempi pitkällä tähtäimellä, mutta Ajonkin projekti on vasta alkutaipaleella ja voitto tuli kuitenkin ennen KTM:ää.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Kyllä mä näkisin että Ajon voitotmahdollisuudet, nykyisellään, on aika pitkälti vain näiden erikoiskisojen varassa. KTM:llä on ensimmäinen vuosi menossa nyt ja uskoisin että ensi vuonna mennäänkin sitten kohti voittoa tosimielellä.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Niin, siis tähän mennessä Ajo Motorsportin näytöt olivat olleet vain ja ainoastaan Mika Kallion varassa. Azuma ja ne toisina kuskeina Kallion jälkeen ajaneet kavarit eivät olleet saaneet yhtikäs mitään aikaiseksi. Sitten tuli tällainen kisa. Vaikka kaksoisvoitto olikin hiano saavutus, niin pitää sitä perspektiiviä vähän olla.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
No tällä kaudella Ajon menestyminen/menestymättömyys on ollut erittäin suorassa yhteydessä Siltakiven renkaisiin.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4515
Sijainti
Kokkola
Harmi että Mika kaatui siellä Australiassa. 3. lähtöruudusta kun olisi taas ollut taivas auki vaikka voittoon tuollaisissa olosuhteissa, vielä kun Daniel Pedrosa loukkaantui. Mikahan taisi johtaa vähän matkaa startissa. Olisipa pysynyt kisassa mukana ja tullut vaikka maaliin ensimmäisenä... No, kyllä sekin aika vielä koittaa!
 
Ylös