Lyödääs vielä kausi pakettiin Ruupeneitten osalle ja haukutaan joka ainut ja ikinen.
Talliruupenit:
1) McLaren. Mestaruus meni koska Ausseissa oli varikkonopeusnappi säädetty päin vithua. Sitten Nurrella hajos moottori vieden paljon pisteitä kupista. Sitten vielä viimeiseen kisaan ei saatu autoja edes säätöihin. Välillä taktiikkakin oli enemmän kuin Tre Kronorilta: Päätä tyynyyn ja pitkää perään. Tarviiko vielä tässä vaiheesa mainita mitään MP4-18 autosta? doubtful
2) Williams. Ajoi jo kauden alusta uudella autolla, mutta vasta Monacossa auto oli nopeampi kuin vanha, ja sekin Michelinin ansiota. Mutta kun olis pitänyt ajaa mestaruudesta Indyssä ja Suzukassa, talli mokailee käsittömättömästi. Erityisesti jäi mieleen BP-miehen tankkausyritykset kauden aikana. Suosittelen että hommaavat tankkaajan ST1 kylmäasemalta.
3) Ferrari. Todella heikko välillä, mutta nousi mestaruuteen FIAn avulla. Järkyttävät resurssit testata vaikka omalla radalla, mutta siitä huolimatta että neljä puna-apinaa kiertää rataa, ei saada kunnon renkaita aikaiseksi. Kannattaisiko sitä testivastuuta jakaa muillekkin talleille?
4) Sauber. Teknisen etumatkan ansiosta olisi pitänyt jyrätä keskitason muut tallit, mutta nyt ainoastaan onnistui onnella Indyssä. Todella heikko auto, ja käsittämättömän paljon teknisiä vaikeuksia ajatellen mitkä releet siellä katteen alla on.
5) Renault. Huipputiimi jolla vain yksi auto kestää maaliin. Useimmiten vielä Trullin auto hajoaa. Ja miten on mahdollista että tämänkokoisessa tiimissä vain toiselle voidaan antaa tehokas moottori? Hyötyi kauden aikana testikieltosopimuksesta. Sai autonsa joka kisaan hyviin säätöihin.
6) Jordan. Nyt sukelsi ja syvälle. Rahat finito ja se näkyi. Ja vielä se Focus siellä katteen alla... Ei voi kestää maaliin saakka.
7) Toyota. Rahhaa on, ihmisiä on, resursseja on. Mutta japsit osaa aina sotkea kaiken, eivätkä ole millään tavalla nopeita reagoimaan asioihin. Mitäs mahtaa Casqoine saada tallissa aikaan?
8) Jaguar. Pääsi kalliista Irvinestä eroon ja ajoi monena perjantaina hyvin. Sitten lauantaina vauhti täysin kateissa. Vaihtoi Pitsonian Vilssoniin. Miksi? Ja moottorit ovat häpeällisen huonoja kantaakseen Cosworthin arvonimeä.
9) BAR. Samaa japsivehkeilyä mitä Toitsullakin. Tulokset voi lukea kauden jälkeen. Tallipäällikkönä vielä samanlainen kokovartalokyrpä kuin Rellullakin. Ainoa talli joka uskalsi narista Bisukan rengaspolitiikasta.
10) Minardi. Mikäs ihmeen veto toi Kiesa oli? Muutenkin Stoddard kiristeli milloin mitäkin. Paras vitsi on, jos tulevat ikivanhalla Arrowsilla ens kautena viivalle. Varaosat voi sitten hakea British Museumista.
Kuskit ja muut vaikuttajat:
1) Fia. Taas suosi härskisti Ferraria ja sen kuskeja. Ensinnäkin rengasasia 'When new' onkin sama kuin että 'All the time'. Ja sitten nämä rangaistukset muille kuskeille, muttei Sutlerille joka kiilaili Alonsoa, Montoyaa ja Ralfia. Hame päälle Mousli.
2) Nick Heidfeld. Jaksaa edelleen narista Kimin Mäkki-pestistä. Silti häviää vanhalle ketsuppi 'kuus-muna'. Sopis hyvin johonkin koppiautosarjaan. Tai sitten DTMään (Don't Tell Mama-ravintolaan) missä on muitakin suklaareikämiehiä.
3) David Coulthard. Missä oli se mies joka voitti heti ekan kisan? Hävisi järjestään Kimille melkein säännöllisesti. Näinhän niitä luvattuja mestaruuksia tulee. Puolustukseksi sanottava että oli myös tekniikan suhteen epäonninen tyyliin 'Kimi-02'. Paranna otteitasi tai en kehtaa kulkea sun lippiksessä enää.
4) Michael Schumacher. Tallikaveri kyykytti loppukaudesta pahasti. Muutenkin tosi flegu, jos ei auto ollut ylivoimaisesti paras. Muutenkin toisten kuskien arvostelu ja hiillostelu mediassa on aika ala-arvoista yksinkertaiselle maailmanmestarille joka on voittanut tittelin kuudesti. Parasta antia Indyn voitto. Parasta antia katsojille Brasilia.
5) Juan Pablo Montoya. Ei sitten pipo kestänyt, kun olisi ollut sen paikka. Nopea kaveri, mutta turhan kuumapäinen. Pisti kuitenkin 3-kertaa enemmän tienaavan Ralfin kuriin.
6) Ralf Schumacher. Veljensä kakkoskuski, joka ei meinannut sitten millään ohittaa veljeään. Ilman potku-uhkaa Williamsilta ei olisi tehnyt sitä edes Unkarissa. Paras auto, eikä edes mitaleille.
7) Kimi Räikkönen. Munasi pari aika-ajoa pahasti ja sitten olikin huippusijoituksista ulkona Kanadassa ja Espanjassa. Muutamassa kisassa tuli ihmeellisiä vaisuja hetkiä, kun rengassarja ei toiminut. Ja sitten vielä ne kierroksella ohitettavat???
8) Jacques Villeneuve. Kaveri ehdotteli että autoista poistettaisiin peilit jotta ohittelu helpottuisi. Itse ei edes päästänyt kierroksella ohittavia ohitseen. Olikin sitten viimeisestä kisasta viltissä. Ensi kaudella keskittyy markkinoimaan Tena-suojia Kanadassa.
9) Fernando Alonso. Mies joka korjaa moottorinsa hakkaamalla nyrkeillä rattia ja kaiteita. Lisäksi Brasilian kolari oli todellinen rookie-moka. Voi olla nopea ja tulevaisuuden mestari tai sitten uusi Jean Alesi ja yksi voitto.
10) Justin Wilson, Ralph Firman, Nicolas Kiesa, Antonia Pizzonia + muut keikkakuskit. Olivat kisoissa mukana täytemiehinä. Selkeästi huonompia kuin tallikaverinsa eli kuuluivat 'Quick-Shit Heidfeld-luokkaan'.
11) Tomi Tuominen. Yksinään ihan kauhea lottooja selostuksissaan. Ainoastaan Kyllönen ja Pulkkinen voivat olla huonompia. Saataispa RR-kisojen selostaja koppiin ja Häkä kommentaattoriksi.
12) Bernie Ecclestone. Raha-ahneuksissaan pilaamassa monta kisaa. Nyt oli Spa poissa, ja uhkailee muita hyviä kisoja. Ottais nyt Indyn, Monacon, Hungaroringin ja Imolan huitsin vittuun sieltä sarjasta.
Talliruupenit:
1) McLaren. Mestaruus meni koska Ausseissa oli varikkonopeusnappi säädetty päin vithua. Sitten Nurrella hajos moottori vieden paljon pisteitä kupista. Sitten vielä viimeiseen kisaan ei saatu autoja edes säätöihin. Välillä taktiikkakin oli enemmän kuin Tre Kronorilta: Päätä tyynyyn ja pitkää perään. Tarviiko vielä tässä vaiheesa mainita mitään MP4-18 autosta? doubtful
2) Williams. Ajoi jo kauden alusta uudella autolla, mutta vasta Monacossa auto oli nopeampi kuin vanha, ja sekin Michelinin ansiota. Mutta kun olis pitänyt ajaa mestaruudesta Indyssä ja Suzukassa, talli mokailee käsittömättömästi. Erityisesti jäi mieleen BP-miehen tankkausyritykset kauden aikana. Suosittelen että hommaavat tankkaajan ST1 kylmäasemalta.
3) Ferrari. Todella heikko välillä, mutta nousi mestaruuteen FIAn avulla. Järkyttävät resurssit testata vaikka omalla radalla, mutta siitä huolimatta että neljä puna-apinaa kiertää rataa, ei saada kunnon renkaita aikaiseksi. Kannattaisiko sitä testivastuuta jakaa muillekkin talleille?
4) Sauber. Teknisen etumatkan ansiosta olisi pitänyt jyrätä keskitason muut tallit, mutta nyt ainoastaan onnistui onnella Indyssä. Todella heikko auto, ja käsittämättömän paljon teknisiä vaikeuksia ajatellen mitkä releet siellä katteen alla on.
5) Renault. Huipputiimi jolla vain yksi auto kestää maaliin. Useimmiten vielä Trullin auto hajoaa. Ja miten on mahdollista että tämänkokoisessa tiimissä vain toiselle voidaan antaa tehokas moottori? Hyötyi kauden aikana testikieltosopimuksesta. Sai autonsa joka kisaan hyviin säätöihin.
6) Jordan. Nyt sukelsi ja syvälle. Rahat finito ja se näkyi. Ja vielä se Focus siellä katteen alla... Ei voi kestää maaliin saakka.
7) Toyota. Rahhaa on, ihmisiä on, resursseja on. Mutta japsit osaa aina sotkea kaiken, eivätkä ole millään tavalla nopeita reagoimaan asioihin. Mitäs mahtaa Casqoine saada tallissa aikaan?
8) Jaguar. Pääsi kalliista Irvinestä eroon ja ajoi monena perjantaina hyvin. Sitten lauantaina vauhti täysin kateissa. Vaihtoi Pitsonian Vilssoniin. Miksi? Ja moottorit ovat häpeällisen huonoja kantaakseen Cosworthin arvonimeä.
9) BAR. Samaa japsivehkeilyä mitä Toitsullakin. Tulokset voi lukea kauden jälkeen. Tallipäällikkönä vielä samanlainen kokovartalokyrpä kuin Rellullakin. Ainoa talli joka uskalsi narista Bisukan rengaspolitiikasta.
10) Minardi. Mikäs ihmeen veto toi Kiesa oli? Muutenkin Stoddard kiristeli milloin mitäkin. Paras vitsi on, jos tulevat ikivanhalla Arrowsilla ens kautena viivalle. Varaosat voi sitten hakea British Museumista.
Kuskit ja muut vaikuttajat:
1) Fia. Taas suosi härskisti Ferraria ja sen kuskeja. Ensinnäkin rengasasia 'When new' onkin sama kuin että 'All the time'. Ja sitten nämä rangaistukset muille kuskeille, muttei Sutlerille joka kiilaili Alonsoa, Montoyaa ja Ralfia. Hame päälle Mousli.
2) Nick Heidfeld. Jaksaa edelleen narista Kimin Mäkki-pestistä. Silti häviää vanhalle ketsuppi 'kuus-muna'. Sopis hyvin johonkin koppiautosarjaan. Tai sitten DTMään (Don't Tell Mama-ravintolaan) missä on muitakin suklaareikämiehiä.
3) David Coulthard. Missä oli se mies joka voitti heti ekan kisan? Hävisi järjestään Kimille melkein säännöllisesti. Näinhän niitä luvattuja mestaruuksia tulee. Puolustukseksi sanottava että oli myös tekniikan suhteen epäonninen tyyliin 'Kimi-02'. Paranna otteitasi tai en kehtaa kulkea sun lippiksessä enää.
4) Michael Schumacher. Tallikaveri kyykytti loppukaudesta pahasti. Muutenkin tosi flegu, jos ei auto ollut ylivoimaisesti paras. Muutenkin toisten kuskien arvostelu ja hiillostelu mediassa on aika ala-arvoista yksinkertaiselle maailmanmestarille joka on voittanut tittelin kuudesti. Parasta antia Indyn voitto. Parasta antia katsojille Brasilia.
5) Juan Pablo Montoya. Ei sitten pipo kestänyt, kun olisi ollut sen paikka. Nopea kaveri, mutta turhan kuumapäinen. Pisti kuitenkin 3-kertaa enemmän tienaavan Ralfin kuriin.
6) Ralf Schumacher. Veljensä kakkoskuski, joka ei meinannut sitten millään ohittaa veljeään. Ilman potku-uhkaa Williamsilta ei olisi tehnyt sitä edes Unkarissa. Paras auto, eikä edes mitaleille.
7) Kimi Räikkönen. Munasi pari aika-ajoa pahasti ja sitten olikin huippusijoituksista ulkona Kanadassa ja Espanjassa. Muutamassa kisassa tuli ihmeellisiä vaisuja hetkiä, kun rengassarja ei toiminut. Ja sitten vielä ne kierroksella ohitettavat???
8) Jacques Villeneuve. Kaveri ehdotteli että autoista poistettaisiin peilit jotta ohittelu helpottuisi. Itse ei edes päästänyt kierroksella ohittavia ohitseen. Olikin sitten viimeisestä kisasta viltissä. Ensi kaudella keskittyy markkinoimaan Tena-suojia Kanadassa.
9) Fernando Alonso. Mies joka korjaa moottorinsa hakkaamalla nyrkeillä rattia ja kaiteita. Lisäksi Brasilian kolari oli todellinen rookie-moka. Voi olla nopea ja tulevaisuuden mestari tai sitten uusi Jean Alesi ja yksi voitto.
10) Justin Wilson, Ralph Firman, Nicolas Kiesa, Antonia Pizzonia + muut keikkakuskit. Olivat kisoissa mukana täytemiehinä. Selkeästi huonompia kuin tallikaverinsa eli kuuluivat 'Quick-Shit Heidfeld-luokkaan'.
11) Tomi Tuominen. Yksinään ihan kauhea lottooja selostuksissaan. Ainoastaan Kyllönen ja Pulkkinen voivat olla huonompia. Saataispa RR-kisojen selostaja koppiin ja Häkä kommentaattoriksi.
12) Bernie Ecclestone. Raha-ahneuksissaan pilaamassa monta kisaa. Nyt oli Spa poissa, ja uhkailee muita hyviä kisoja. Ottais nyt Indyn, Monacon, Hungaroringin ja Imolan huitsin vittuun sieltä sarjasta.