AnttiL
Reittinörtti
Pajarille tarvittais enemmän raakaa vauhtiaOliver on kyllä suvereeni, ei jakoa muilla.
Pajarille tarvittais enemmän raakaa vauhtiaOliver on kyllä suvereeni, ei jakoa muilla.
Vaiko tässä tapauksessa Överby, vai ØverbyVaikuttaa olevan sieltä kuuluisasta Overvillagesta kotoisin
Onhan Oliver ollut aina kova (luokassaan), mutta luulisin Pajarin vauhdissa näkyvän tällä hetkellä kuitenkin kilometrimäärä Toyotalla, ainakin verrattuna Solbergin kilometreihin Skodalla. Muutaman vuoden taitaa lisäksi olla edellä MM-sarjassa. Vauhdin uskoisin Pajarilla kasvavan, kun luotto välineeseen kasvaa. Vaikuttaisi ratissa jonkin verran enemmän ajattelevalta tyypiltä kuin reikä päässä menijältä.Pajarille tarvittais enemmän raakaa vauhtia
Voihan auton piikkiin jotain laittaa, mutta sitten taas etelähelsingin poika, joka ei koskaan ole WRC2-luokassa podiumille ajanut, vetää Samin kanssa tasatahtiin, niin voi jotain Pajarinkin piikkiin laittaa. Liekkö Linnamäen ajotyylii sopii autolle jotenkin erityisen hyvin vai onko Tänakin tiimi löytänyt auton jipot muita nopeammin.Onhan Oliver ollut aina kova (luokassaan), mutta luulisin Pajarin vauhdissa näkyvän tällä hetkellä kuitenkin kilometrimäärä Toyotalla, ainakin verrattuna Solbergin kilometreihin Skodalla. Muutaman vuoden taitaa lisäksi olla edellä MM-sarjassa. Vauhdin uskoisin Pajarilla kasvavan, kun luotto välineeseen kasvaa. Vaikuttaisi ratissa jonkin verran enemmän ajattelevalta tyypiltä kuin reikä päässä menijältä.
En tiedä mutta tyhmää tuo on monella tapaa. Nyt olosuhteet ainakin pelaa täysin uuden säännön laatijoiden pussiin kun niin moni perseili itsensä ulos kisasta jo aiemmin.Eli jos tämän päivän kärkikuskit keskeyttää huomenna niin koko viikonlopun pisteet valuvat viemäriin? Toisin sanoen superrallisäännöllä kisaan mukaan nousseet ajavat huomenna minikilpailun johon varsinaisessa kisassa mukana olevien ei kannata vastata ainakaan liian suurella riskillä. Eli onko niin että superrallisäännöllä mukaan nousseet saavat sunnuntailta muutakin kuin Powerin pisteet?
Jos tällä haettiin sitä ettei sunnuntaisin säästellä renkaita powerille niin asettaahan tämä jo kertaalleen keskeyttäneen kuskin ihan erityisasemaan. Voi vetää tasan täyskaasulla 7p potista ja superilta vielä siihen 5p niin 12p on aika paljon jos rallin voittaja saa vaikka 18+2(5sija sunnuntaina) ja powerilta 2p niin 22 yhteensä.
Ehkä sääntö ois pitäny rajata niin ettei superrallillla pääse osallistumaan sunnuntaihin. Tällöin sääntö toimisi niin että kisassa mukana olevat ei voi sunnuntaita säästellä kun sillon ajettaisiin keskinäisistä pisteistä samoista lähtökohdista.
Edit: meneekö sääntö vielä niin että vaikka EP putoaisi huomenna fourmaxin tai evansin taakse kokonaistilanteessa niin EP saa 18p lauantailta? Sunnuntain kisan pisteet on kokonaan omansa? Eli rallin voi voittaa kuski joka saa lauantailta 13p ( 3.sija) ja nousee sunnuntaina kärkeen kokonaistilanteessa, mutta edellä on neljä superrallikuskia jolloin saa sunnuntailta 3p lisää yhteensä 16p. Ja sunnuntain voittaja+powerilta 5p voi saada 12p eli 4p vähemmän kuin rallin voittaja. Ja vieläpä tässä tapauksessa lauantain johtaja saisi enemmän pisteitä kuin rallin voittaja.
Kyllä. Sama kuin aina superrallisäännön kanssakin, jos sunnuntaina keskeytät niin pistesaldo on zero poang.Eli jos tämän päivän kärkikuskit keskeyttää huomenna niin koko viikonlopun pisteet valuvat viemäriin?
Kaikki ajavat Super Sunday -pisteistä, joita saa sunnuntain kokonaisajasta, voittajalle 7, ja lisäksi powerin pisteistä. Koska ajetaan sekunneista ja superrallaajilla on huonompi lähtöpaikka, odotan ihan tiukkaa peliä pisteistä, jossa tilanne vaihtuu pätkästä toiseen.Toisin sanoen superrallisäännöllä kisaan mukaan nousseet ajavat huomenna minikilpailun johon varsinaisessa kisassa mukana olevien ei kannata vastata ainakaan liian suurella riskillä. Eli onko niin että superrallisäännöllä mukaan nousseet saavat sunnuntailta muutakin kuin Powerin pisteet?
Niin, tässä ehkä vähän simuloidaan sitä että kaikki aikaerot mitä lauantain yötauolla on, nollataan. Eli rallin voittajankin pitää ajaa vielä kovaa sunnuntaina jos haluaa vetää 25 pistettä. EIkä sitä 12 pistettä ole helppoa ottaa.Jos tällä haettiin sitä ettei sunnuntaisin säästellä renkaita powerille niin asettaahan tämä jo kertaalleen keskeyttäneen kuskin ihan erityisasemaan. Voi vetää tasan täyskaasulla 7p potista ja superilta vielä siihen 5p niin 12p on aika paljon jos rallin voittaja saa vaikka 18+2(5sija sunnuntaina) ja powerilta 2p niin 22 yhteensä.
Eihän silloin superrallilla olisi mitään virkaa. Sen takiahan sitä startataan uudelleen, että voitaisiin saada vielä jotain pisteitä.Ehkä sääntö ois pitäny rajata niin ettei superrallillla pääse osallistumaan sunnuntaihin. Tällöin sääntö toimisi niin että kisassa mukana olevat ei voi sunnuntaita säästellä kun sillon ajettaisiin keskinäisistä pisteistä samoista lähtökohdista.
Menee. Kunhan EP pääsee maaliin, saa 18 pistettä lauantailta, ihan sama miten hiljaa ajaa.Edit: meneekö sääntö vielä niin että vaikka EP putoaisi huomenna fourmaxin tai evansin taakse kokonaistilanteessa niin EP saa 18p lauantailta? Sunnuntain kisan pisteet on kokonaan omansa?
Rallin voi teoriassa voittaa kuski, joka ei saa yhtään MM-pistettä. Näin se tapahtuisi:Eli rallin voi voittaa kuski joka saa lauantailta 13p ( 3.sija) ja nousee sunnuntaina kärkeen kokonaistilanteessa, mutta edellä on neljä superrallikuskia jolloin saa sunnuntailta 3p lisää yhteensä 16p. Ja sunnuntain voittaja+powerilta 5p voi saada 12p eli 4p vähemmän kuin rallin voittaja. Ja vieläpä tässä tapauksessa lauantain johtaja saisi enemmän pisteitä kuin rallin voittaja.
Tämän takia Neuville ei voikaan nautiskella sunnuntaina, vaan kaikki pisteet mukaan mitä irtoaa. Sanomattakin selvää, että maaliin pitää kuitenkin päästä. Evansin kanssa peräkkäinen lähtöpaikka ja kyseinen heppu lähin mm-haastaja tällä hetkellä ja Tänakin kanssa koko kauden mitassa, niin tottakai Neuville koittaa huomenna järkevällä yrkällä ottaa sen mitä saaSe on se ja sama ootko kauden päätteeksi MM-pisteissä neljäs vai seitsemäs vai neljäskymmenes seitsemäs.
Jos noin sattuisi käymään, niin saataisiin samalla hyvä kysymys tietovisaan, eli kuka kuljettaja on voittanut rallin MM-sarjan osakilpailun saamatta yhtään pistettä voitostaan.Rallin voi teoriassa voittaa kuski, joka ei saa yhtään MM-pistettä. Näin se tapahtuisi:
1. Olet lauantaina sijalla 11
2. Top 10 joutuu sunnuntaina ongelmiin ja menettää hirveästi aikaa, muttei keskeytä. Nouset kaikkien heidän edelle.
3. Seitsemän perjantaina keskeyttänyttä kuljettajaa ajaa sunnuntaina kaasu pohjassa ja vie sunnuntain ja powerin pisteet.
4. Olet rallin voittaja, muttet saanut yhtään MM-pistettä.
Tuo on hyvin paljon mahdollista. Siis taas saadaan lisää terveisä ajeluita. Ennen niitä oli vain Sunnuntai aamuna nyt niitä taitaa riittää joka päivälle.Itse näen, että sunnutaina EP ajelee enemminkin terveisiä ja turvaa nuo lauantai-iltana saavutetut 18 pistettä tallille jos ne tänään illalla tulee ja sitten Ott ja Thierry ajaa huomenna kaasupohjassa sunnuntain ja powerin pisteitä tallille ja itselleen. EP sitten turvaa jotkut jämäpisteet jos jommalle kummalle tulee ongelmia.
öö mitä helvettiä? nyt siis tänään ajaa about kaikki kuskit paitsi Lappi täysiä, normaalisti ei olisi ajanut enää kuin Evans ja Fourmaux ja lisäksi Neuville, Taka, Tänak ja Kalle powerilla. Eilen Lappi ajeli rauhallisemmin Takan keskeytettyä, ihan samaan tapaan kuin olisi ajanut normipistesysteemillä.Tuo on hyvin paljon mahdollista. Siis taas saadaan lisää terveisä ajeluita. Ennen niitä oli vain Sunnuntai aamuna nyt niitä taitaa riittää joka päivälle.
Hyvät säännöt.
Niin, sen sijaan saatiin jännittää sitä jo eilen ja tänään sitten seitsemästä sijoituksesta.Kiva nähdä kunnon taistelu yleiskilpailun kakkossijasta! Eikun niin, eihän sillä olekaan enää mitään merkitystä.
Jännä nähä kuinka hiljaa EP:n täytyy ajaa, ku kattoo Neuvillen kyytiäKalle veti kyllä aika tuimat pohjat tiskiin