Jaahans, kisa vaikuttaa näin jälkikäteen yhtä selvältä kuin Palmen murha. Oliko keltaisia lippuja? ja jos oli niin missä? Williamsin ukkojen tötöily tärkeimmällä hetkellä tuli taas kerran nähtyä. Ja rengasrintamalla ei mitään uutta. Bridgestonen nastarengas on vain parempi kuin Mizukan vannesuoja.
Asiaan:
1) Juan-Pablo Montoya. Kaverilla mahdollisuus ajaa itsensä maailmanmestariksi tällä kaudella ja menee pilaamaan kisansa totaalisesti. Ensin vain 4. aika-ajossa ylivoimaisella autolla. Sitten ryssii startin niin täydellisesti että sutii paikalla kuin joku wilssoni. Sen jälkeen tökkii Rubensin radalta, ennen kuin aloittaa vetelemään piruetteja kuin Oula Jääskeläinen aikoinaan luistimilla. Nenänpielet valkoisena ei ole ennenkään tullut menestystä. Kysy vaikka Andyltä.
2) Williams. Kauden surkein varikkotiimi. Taas kerran tankkaus epäonnistui Montoyan kanssa. Korkea aika olisi vaihtaa se BPn tankkausmiehistö vaikka Nesteen tai SEOn vastaavaan. Entä sitten taktinen osaaminen? Yhtä konservatiivinen kuin koko Englannin kansa. Pitäkää puntanne ja vasemmanpuoleisen liikenteenne.
3) Ralf Schumacher. Taitaa vielä tähdet kiertää ympyrää pään päällä Monzan kolarista. Nyt ajoi radalta melkein joka sessiolla. Ja oli vielä hidas. Näytti kuitenkin oivallisia auton peruutustaitoja ulosajonsa jälkeen. Siitä mallia nuorisolle miten se auto pistetään parkkiin.
4) Michelin. Tekisi mieli sanoa jotain tästä 'rengasvalmistajasta', mutta kun noita kumikiekkoja ei edes kehtaa kuhtua renkaiksi. Lienevät jotkin kumiset vannesuojat jotka on tehty siksi ettei vanne naarmuntuisi.
5) BAR-Honda. Ei muuta kuin Tikuma ja Takuma Sato rattiin Suzukassa keskeyttämään. Säästyypi Villaneuleeltä ja Pyyttonilta vaiva kävellä varikolle. Eikä pala pers'karvat kabiinissa. Tsauperi kuittaa sittenkin viidennen sijan mm-taulukossa tällä menolla.
6) Tuomi-/Pulkkinen. Ei ole vaikea päätellä miksi edellä mainittu kaksikko ovat toimittajia. Eivät osaa edes yksinkertaisia yhteenlaskuja, mutta maksa kestää ilmasta viinaa tolkuttomasti. Ainoa laskutoimitus jonka osaavat on että jos Timo ja Tomi makaa 69 asennossa ja toinen laittaa 2 sormea toisen hanuriin niin se on 71.
7) Mark Webber. Tämä mies jos ajaisi ilman TCtä, niin harvasta kurvista selviäisi läpi. Nyt kynti nurtsia kuin Kiuruveteläinen kepu-isäntä. Yritti vielä suditella Shellin mainoksen piloille nurmikolta. Onko antipatiota Ferrarin sponsorille?
8) David Coulthard. Siis t-o-d-e-l-l-a hidas mies. Aikaa voisi ottaa vaikka tiimalasilla. Nyt vasta 8. aika-ajossa ja sitten kisassa yht'äkkiä vauhti katoaa kun muutama pisara tulee vodaa. Kahdessa perättäisessä kurvissa kaks äijää ohi. Ainoa hyöty että ajoi Kimille rengastestiä siinä vaiheessa kun oli kiikunkaakun kannattaako ottaa kuivankelin kummit vai jatkaa edelleen nastarenkailla.
9) Olivier Panis. Hieno aika-ajo ja vähemmän hieno kisa. Pyöri varikolla suunnilleen kuin puolukka pillussa. Eikä meinannut edes päästä sieltä pois. Onneksi sai keskeyttää, ettei nyt ihan tarvisi käydä kymmentä kertaa varikolla.
10) Ratavahdit ja tuomaristo. Jaahas, oltiin sitten roudattu Monzan miehet oikein amerikanmaille. Siellä liputettiin sinistä kilpailua johtavalle Genellä, täällä sitten hidastettiin Panisin vauhtia tuplaliputtamalla keltaisia. Ja Schleuka ajoi ohi. Sitten vielä vähän kiusattiin Montoyaa ja muitakin kuskeja rangaistuksilla jotta Sumi sais ajaa rauhassa mestariksi.
Asiaan:
1) Juan-Pablo Montoya. Kaverilla mahdollisuus ajaa itsensä maailmanmestariksi tällä kaudella ja menee pilaamaan kisansa totaalisesti. Ensin vain 4. aika-ajossa ylivoimaisella autolla. Sitten ryssii startin niin täydellisesti että sutii paikalla kuin joku wilssoni. Sen jälkeen tökkii Rubensin radalta, ennen kuin aloittaa vetelemään piruetteja kuin Oula Jääskeläinen aikoinaan luistimilla. Nenänpielet valkoisena ei ole ennenkään tullut menestystä. Kysy vaikka Andyltä.
2) Williams. Kauden surkein varikkotiimi. Taas kerran tankkaus epäonnistui Montoyan kanssa. Korkea aika olisi vaihtaa se BPn tankkausmiehistö vaikka Nesteen tai SEOn vastaavaan. Entä sitten taktinen osaaminen? Yhtä konservatiivinen kuin koko Englannin kansa. Pitäkää puntanne ja vasemmanpuoleisen liikenteenne.
3) Ralf Schumacher. Taitaa vielä tähdet kiertää ympyrää pään päällä Monzan kolarista. Nyt ajoi radalta melkein joka sessiolla. Ja oli vielä hidas. Näytti kuitenkin oivallisia auton peruutustaitoja ulosajonsa jälkeen. Siitä mallia nuorisolle miten se auto pistetään parkkiin.
4) Michelin. Tekisi mieli sanoa jotain tästä 'rengasvalmistajasta', mutta kun noita kumikiekkoja ei edes kehtaa kuhtua renkaiksi. Lienevät jotkin kumiset vannesuojat jotka on tehty siksi ettei vanne naarmuntuisi.
5) BAR-Honda. Ei muuta kuin Tikuma ja Takuma Sato rattiin Suzukassa keskeyttämään. Säästyypi Villaneuleeltä ja Pyyttonilta vaiva kävellä varikolle. Eikä pala pers'karvat kabiinissa. Tsauperi kuittaa sittenkin viidennen sijan mm-taulukossa tällä menolla.
6) Tuomi-/Pulkkinen. Ei ole vaikea päätellä miksi edellä mainittu kaksikko ovat toimittajia. Eivät osaa edes yksinkertaisia yhteenlaskuja, mutta maksa kestää ilmasta viinaa tolkuttomasti. Ainoa laskutoimitus jonka osaavat on että jos Timo ja Tomi makaa 69 asennossa ja toinen laittaa 2 sormea toisen hanuriin niin se on 71.
7) Mark Webber. Tämä mies jos ajaisi ilman TCtä, niin harvasta kurvista selviäisi läpi. Nyt kynti nurtsia kuin Kiuruveteläinen kepu-isäntä. Yritti vielä suditella Shellin mainoksen piloille nurmikolta. Onko antipatiota Ferrarin sponsorille?
8) David Coulthard. Siis t-o-d-e-l-l-a hidas mies. Aikaa voisi ottaa vaikka tiimalasilla. Nyt vasta 8. aika-ajossa ja sitten kisassa yht'äkkiä vauhti katoaa kun muutama pisara tulee vodaa. Kahdessa perättäisessä kurvissa kaks äijää ohi. Ainoa hyöty että ajoi Kimille rengastestiä siinä vaiheessa kun oli kiikunkaakun kannattaako ottaa kuivankelin kummit vai jatkaa edelleen nastarenkailla.
9) Olivier Panis. Hieno aika-ajo ja vähemmän hieno kisa. Pyöri varikolla suunnilleen kuin puolukka pillussa. Eikä meinannut edes päästä sieltä pois. Onneksi sai keskeyttää, ettei nyt ihan tarvisi käydä kymmentä kertaa varikolla.
10) Ratavahdit ja tuomaristo. Jaahas, oltiin sitten roudattu Monzan miehet oikein amerikanmaille. Siellä liputettiin sinistä kilpailua johtavalle Genellä, täällä sitten hidastettiin Panisin vauhtia tuplaliputtamalla keltaisia. Ja Schleuka ajoi ohi. Sitten vielä vähän kiusattiin Montoyaa ja muitakin kuskeja rangaistuksilla jotta Sumi sais ajaa rauhassa mestariksi.