Ruupenit Spangista Part2

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Katos nyt, Jones! Muutkin kuin sinä osaavat huumorin jalon taidon.
Myönnä vain että itsekin luulet Ferrarin olevan sarjan paras auto. Ja ettei syntyisi väärinkäsityksiä niin Ruupenit oli ihan hyvät.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Formulanomi sanoi:
Katos nyt, Jones!

Muutkin kuin sinä osaavat huumorin jalon taidon. :)
Paitsi etten mä osaa, teen tätä hommaa tosissani ja vakavissani.

Sitä paitsi jos tutuiltani ja ex-ystäviltäni sekä työkavereiltani kysyttäisiin, niin kaikki sanois että olen tosikko, joka ei osaa pitää hauskaa. Tylsä-Tapsaksikin on kutsuttu.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Minä en luule Ferrarin olevan sarjan paras auto tällä hetkelle - vaan tiedän.
Jos Michael olisi ajanut Malesiassa Williamsilla, hän olisi ottanut voiton suuremmalla erolla kuin nyt. (piste)
 

JariF1

Well-known member
Liittynyt
11.12.2002
Viestit
183
Sijainti
Tukholma
Koska täällä on niin paljon erilailla ajattelevia niin laitanpa hätäisesti käänetyt ruottalaiset ruupenit kehiin tuolta toiseltapuolelta jokkee...

Rubensarna från Spang, del 2
Jädrar, jag skrev rubensarna, men när jag skickade dem var sladden ur och texten försvann som en garderobsbiljett. Vi försöker igen bara och får väl hoppas på att jag minns åtminstone hälften av vad jag skrev.


1. McLaren Mercedes. Ron förlorade myntkastet mot Norbert och får nu ta på sig skulden. Valross-Haug förbereder sig noggrant för Bahrains GP och kör alla verser och trollformler, så att hans goda tur fortsätter till nästa gång Kimi bryter och Ron åter får ta på sig skulden själv. Mäcken har utvecklats oerhört mycket sen senast. Förr höll den inte att köras med, nu håller den inte att stanna i depå med. Dessutom har man ju värvat flitigt till i år, från Williams har man värvat BP-gubben till första tankman och med sig hade han den berömda magnettankningsslangen som inte vill lossna alls.


2. Kimi Räikkönen. Snurrade på "Ko-thardmässigt vis på uppvärmningsvarvet. Nästa trick ur Davids repertoar borde väl vara hur man kör in i depåmuren och hur man skickar av sin stallkamrat.


3. Banfunktionären. Vad ville den lille smygeln leda Kimi under en racehelg för? Är det inte under Kimis lediga helger han behöver ledhjälp?
Dum jävel.


4. Rubens Barrichello. Vinglade på framför Monty så att Shutlern kom undan. Typisk 1B-förare. Den skalliges nappaskinn svettades så mycket att farten bara räckte till en fjärdeplats, i en överlägsen bil.


5. Fernando ALonso. Lovade att köra för bomboffren och de anhöriga. Såpass mycket respekt hade han att han snurrade redan i kvalet. Den här "världsmästarutmanaren" verkar ha uthållighet på samma nivå som en 16-somrars pojke vid sina första försök med det motsatta könet.
Han borde dessutom klippa sig, innan hjälmstorleken växer till 64.


6. Mark Webber. Var under loppets första metrar tvåa, fem meter senare var han tolva. Jakten på den försvunna bromspunkten hittades med "blind-höna"-taktiken i kvalet, i loppet träffade han inte alls, och därför satt bilen till slut i "Kiessbetten".


7. Ralf Schumacher. Klagade på att han var tvungen att köra på baktill för att han inte blev lämnad plats på sidorna. Kör han omkring med nån Cruise Control i bilen eller? Degarslet borde försöka med att trycka på den vänstra pedalen. Med den kan man också reglera farten, medan de snabbare kör förbi.


8. Giancarle Fisichella. Förlorade mot gräsklipparen både i kvalet och racet. Själv har han stora förhoppningar om att någon gång få köra Ferrari. Vad skulle han göra där, hålla upp motståndet som gamla struthåret?


9. Toyota. Har inte fått uppdateringar av fusk-italienarna från Maranello. Den nuvarande bilen är gjord efter 2002 års modell. Finns det inga uppdateringar på nätet? Sök på Google efter "Update your racecar to F2004"


10. Michelin har utvecklat ett alldeles lysande däck, såsom fredagen visade. Nu får vi bara hoppas att varje bana har 60 grader och att luftfuktigheten överallt är på över 90%. I Finland kan man ju sen hitta den andra ytterligheten om de vill ha och köra i 20 minusgrader.


11. Jordan. Till kvalet kom man bara i reservbilen och i loppet fick fjollige-Nick köra med en växel.
Pantanos körning imponerade och till och med klockan gillade det. Ingen hade lika stora nummerserier att visa.


Jag mindes ganska bra, men Rubensarna blev lite kortare än originalet. Nya rubensar igen efter Bahrain... Eller Imola, lite beroende på hur asfalt gjort på kamelbajs håller.
 
Ylös