S- ja K-ryhmien boikotti

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Lidli maksaa poonukset silläviisiin, ettei peri niitä asiakkaan lompsasta etukäteismaksuna ollenkaan kuten muut,
vaan antaa asiakkaidensa pitää omistamansa rahat koko ajan itsellään.

S-humpuuki yms. ottaa kuluttajalle kuuluvat rahat itselleen ja palauttaa niistä vain osan takaisin kuun vaihteen jälkeen. En voi kannattaa tällaista kusetusta.

jjv

Arschloch
Se on yksi tapa vertailla, mutta ei johda mihinkään jos sen perusteella pitäisi tehdä käytännön ostopolitiikkapäätös.

Esim. lasken ruokakorini niin että jos tarttee edamjuustoa ja litra jotain jogurttia, katson mistä ne saa edullisimmin, merkistä ja makunyansseista viis. Lidlissä on omat merkit ja K-kaupassa omat ja jos ottaa vertailuun vain ne tuotteet, joita löytyy joka kaupasta, ei vertailusta ole mitään käytännön hyötyä. Tai sitä ei voi edes tehdä.
Ok, no meillä on sitten täysin erilaiset shoppailutyylit. Mä en kato hintoja ruokakaupassa (muuta kuin 30% alennuksia viimeisestä parasta ennen päiväyksestä) vaan olen vuosien varrella eri tuotteita kokeillut ja jotkut makuuni sopiviksi todennut, niitä sitten ostan. Olen esim. vuosia ostanut joka kauppareissu samaa jogurttimerkkiä, jos sitä on löytynyt. Ja vaikka samat tuotteet jossain olisikin halvempia niin kaupan sijainti on mulle kuitenkin ratkaisevinta.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Ja vaikka samat tuotteet jossain olisikin halvempia niin kaupan sijainti on mulle kuitenkin ratkaisevinta.
Ideaalinen ajattelu Suomen Lähikauppa-ketjulle (Siwa). Miksei myös R-kioskille laajennetun ruokatavaravalikoimansa kanssa.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Ok, no meillä on sitten täysin erilaiset shoppailutyylit. Mä en kato hintoja ruokakaupassa (muuta kuin 30% alennuksia viimeisestä parasta ennen päiväyksestä) vaan olen vuosien varrella eri tuotteita kokeillut ja jotkut makuuni sopiviksi todennut, niitä sitten ostan.
Tämä pätee. En minäkään osta tarkoituksella halvinta hyllyssä olevaa tuotetta, vaan juuri sen jonka ominaisuuksiensa puolesta haluan.
Juustoja saa kaupasta alle 6 euroakin kilo, mutta on yleensä sellasta kumia, ettei pysty valkoihoinen syömään.

Vaikka yksittäisen tuotteen hinta ei hirveästi kiinnosta, yleinen hintataso kiinnostaa kyllä. Mielummin pidän sen säästyneen tonnin tjm. tilillä kuin annan pois yleishinnoittelultaan kalliiseen kauppaan.

Koiruus

Well-known member
Sijainti
Tampere
Tuossa kaiketi näkyy hyvin selkeä ero muihin kauppoihin nähden. Bonuksensa saa myös euroina kouraansa. Niitä voi käyttää vaikka K-kaupassa tai Liidelissä tai nakkikioskilla. Kaikkien muiden bonarit on käytettävä myöntäjänsä kaupassa. Siksi hintavertailuissa ei olisi kauhean väärin vähentää ostoskorin hinnasta jokin keskimääräinen bonus-kertymä, siis nimenomaan S-ryhmän kohdalla.
Kyllä Plussatkin saa rahana tilille, jos haluaa.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Tämä on hyvä toikki, kun kaikki ovat tyytyväisiä omaan systeemiinsä. Suomalaiseen tapaan ei kuitenkaan riitä se, että on tyytyväinen omaan valintaansa, vaan pitää ohessa kuitenkin yrittää mollata muita. :ahem:

burb

.
Pitäis käydä ostamassa tupakkia. Onkohan tästä hintakorivertailuja?

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Tämä on hyvä toikki, kun kaikki ovat tyytyväisiä omaan systeemiinsä. Suomalaiseen tapaan ei kuitenkaan riitä se, että on tyytyväinen omaan valintaansa, vaan pitää ohessa kuitenkin yrittää mollata muita. :ahem:
Mitä syvemmät poterot, sitä hedelmällisempi keskustelu.

Pitäis käydä ostamassa tupakkia. Onkohan tästä hintakorivertailuja?
Lidlin Goldfieldit on "halpoja", hyvyydestä niin tiedä.

burb

.
Marttyyripalasin Forumille. Olipa kallista tupakkia S-marketissa, onneksi sain pullonpalautusbonuksilla alennusta.

Tolerantti

Well-known member
Kaipaisin esim. Kuluttajaviraston tekemänä laajempaa hintavertailua. Missä olisi suuri määrä tuotteita ja ostomäärillä punnittuna. Ja että vielä voisi muodostaa oman ostoskorinsa vaikkapa Excel tablitsasta valikoiden. Sitten voisi laskea ja verrata oman ostoskäyttäytymisensä kuluja ja arvioida suuntautumistaan. Näin pääsisi käsiksi siihen, paljonko vuositasolla esim. Lidl olisi halvempi vai olisiko ollenkaan.

Tuo tuore Ylen vertailu esimerkiksi on kovin suppea. Ja sisältää paljon tuotteita, joita en osta koskaan.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
K-kauppojen plussapistekertymissä ei pysy ikinä ajan tasalla, vaikka sieltä tulikin joskus joku muutaman euron arvoinen 'seteli' K-kauppaan. Nykyisin tosin on mahdollista saada se kertynyt 'voitto' tilille. Oliskohan muutaman vuoden aikana pari kertaa ilmestynyt tilille vitonen.