Säästöilmoitukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PuoliPöhkö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mulle säästäminen on tarkoittanut aiemmin rahan pitämistä tilillä / muussa kohteessa josta se on otettavissa käyttöön tarvittaessa. Olen ollut surkeasti väärässä. Olen tässä naimisissa olon aikana nimittäin oppinut, että säästöä se on rahan aktiivinen käyttäminenkin.

Hogasin tuossa taannoin, että vaimollani on 2000 euroa luottokorttivelkaa. Se vähän nyppi, sillä olimme sopineet säästävämme kesällä tehtäviä piha- ja maalaustöitä yms. varten.
Luottokorttivelka on kuulemma kuitenkin muodostunut nimenomaisesti säästösyistä.

Logiikka menee seuraavasti:
Vaimoni on bongaa netistä lasten haalarin/kengät/kaulurin/rukkaset/alusvaatteita/välikelinasun/tms. usean kymmenen prosentin alennuksella. Se pitää ostaa, sillä kyseistä vaatekappaletta saatetaan tulevaisuudessa tarvita. Ja nyt ostaen säästää rutosti.
Jos ostaa velaksi kahdella tonnilla kolmen tonnin vaatteet on kuulemma säästänyt tonnin.
En rohjennut kysyä, että missä se säästetty tonni nyt sitten on, että jospa menisin sinne maalikauppaan säästämään sillä vähän lisää...

Tähän toijkiin kukin voi ilmoitella omia säästösaavutuksiaan.

Itse säästin lauantaina noin 3 euroa kun jätin lottoamatta.

.

Viimeksi muokattu:
Meilläkin säästetään samalla tyylillä. Just pari päivää sitten säästyi monta kymppiä, kun kaupasta löytyi tarjouksessa jotain leluja. Lelut toki ovat tarpeettomia, eikä niitä olis normaaliin hintaa ostettu, mutta nyt ostettiin, koska säästettiin.
Kyseessä oli kuitenkin käteiskauppa, joten säästöt saatiin kotiutettua välittömästi. En vielä ole ihan tajunnut että missä ne säästöt nyt on, mutta ehkäpä tämäkin on jotain korkeamman luokan matematiikkaa, jota vain naiset, nuo elämän suolat ja pippurit, kykenevät ymmärtämään.

-edit-

Itse hankin Vauhdin maailma -pelin samassa tilanteessa. Luulin ostaneeni sen, koska sain halvalla, mutta luultavasti säästinkin rahaa kun ostin sen.

Viimeksi muokattu:
Säästän ostamalla ruokaa, jota myydään 30 prosentin alennuksella. Säästän myös sammuttamalla valot ja laittamalla sähkölaitteet pois päältä käytön jälkeen.

Kyllä toi logiikka toimii, mutta ainoastaan siinä tapauksessa, että onnistuu vähintäänkin 95 prosenttisesti ostamaan vain sellasta tavaraa, jota myöhemmin todellakin tarvitsee. Onnistumisen todennäköisyys ei aina ole järin suuri.

Logiikka menee seuraavasti:
Vaimoni on bongaa netistä lasten haalarin/kengät/kaulurin/rukkaset/alusvaatteita/välikelinasun/tms. usean kymmenen prosentin alennuksella. Se pitää ostaa, sillä kyseistä vaatekappaletta saatetaan tulevaisuudessa tarvita. Ja nyt ostaen säästää rutosti.
Jos ostaa velaksi kahdella tonnilla kolmen tonnin vaatteet on kuulemma säästänyt tonnin.

Olet mennyt naimisiin äitini alter egon kanssa.:o

Minun isäkin on kova säästämään. Siksipä vanhemmilla on kaapissa 10 pussillista vehnäjauhoja ja 20 pakettia kahvia. Mutta ku halvalla sai!

Jokaisessa meissä asuu pieni Sulo Vilen kyllä :ahem:

Itsehän säästin aikaa ja hermoja pyytämällä asentamaan uuden autoradion vanhan cd-soittimen tilalle. Pääsyyhän siinä oli se, että mulla ei ollut niitä irroituskiskoja, joilla vanhan olisi saanut veks.

Vanhan Toyota -merkkisen laitteen näyttö oli välillä tosi kirkas ja joskus taas aivan himmeä. Etupanelin ja laitteen välisten kontaktipintojen putsailu ei tuntunut tuovan pysyvää ratkaisua, joten ostin sitten uuden, jossa bluetooth ja parit usb-liitännät yms.

En osaa arvioida noiden piuhojen (mikrofoni, USB, virrat yms) vetelyiden vaatiman asentelun vaatimaa aikamäärää, mutta säästöä siinäkin, että saa vietyä kaikki musiikit puhelimessa tai usb-tikulla / levyllä, eikä tartte cd:iden kanssa puljailla, ellei ehdottomasti halua.

Olen lopettanut arkijuopottelun ja turhan ruokaravintoloissa mässyttelyn. Nämä säästyneet rahat käytän harrastuksiin ja talouspaperiin.

Isän kuoleman jälkeen käytiin sen ruokakaappeja läpi sekä tossa naapurissa, että mökillä. Sokeria, suolaa, kahvia ja sokerikorppuja löytyi aika paljon yli oman tarpeen... Ja ne oli vain ne räikeimmät tapaukset. Tulitikkutoppejakin taisi löytyä lähes noin 30x40x25 kokoisen muovilaatikollisen verran...

Se myös oli innokas nikkaroimaan. Meillä on mökillä tupapöytiä varmaan lähemmäs 10 ja puolivalmiina varmaan saman verran. Ja kaiken maailman laatikostoa ja ikkunanpokia.. Kun tekee itse, niin säästää varmasti. Mutta mihin, oi mihin, ne saatais asennettua?

Klapikulut menivät nollaan sen jälkeen kun ne loppuivat eikä ostettu uusia.
Sauna onkin tällä hetkellä lenkkikamojen kuivaushuoneena :ahem:

En osaa arvioida noiden piuhojen (mikrofoni, USB, virrat yms) vetelyiden vaatiman asentelun vaatimaa aikamäärää, mutta säästöä siinäkin, että saa vietyä kaikki musiikit puhelimessa tai usb-tikulla / levyllä, eikä tartte cd:iden kanssa puljailla, ellei ehdottomasti halua.

Eipä siinä mene kuin muutama minuutti , kun käyttää ajoneuvokohtaista johtosovitesarjaa. Mikä tosin maksaa mansikan ,jos sen hakee tojotan liikkeestä.

Klapikulut menivät nollaan sen jälkeen kun ne loppuivat eikä ostettu uusia.
Sauna onkin tällä hetkellä lenkkikamojen kuivaushuoneena :ahem:

Toi nyt on melkein sama kuin ostais kalliin auton, mutta pitäis sitä seisonnassa, niin säästäis polttoainekuluissa, vakuutusmaksuissa ja käyttömaksuissa ja vois käyttää sitä autoa vaikka varastona, jolloin säästyis varaston vuokrakulut! :ahem:

Sitäpaitsi puulla lämmittäminenhän on halvempaa kun sähköllä, ainakin yleensä. :nope:

Eipä siinä mene kuin muutama minuutti , kun käyttää ajoneuvokohtaista johtosovitesarjaa. Mikä tosin maksaa mansikan ,jos sen hakee tojotan liikkeestä.

oli valmiiks hankittuna. Ongelma oli vaan se, etten saanut vanhaa irti omin konstein. Ja mikin johto oli sellainen, minkä piilotus olis vaatinut jotain panelien poistoa tjsp. Mut säästinpä hermojani hei!

Seuraava setti saadaan ilmaista puuta. Hullu maksaa siitä minkä voi saada ilmaiseksi. Pari kuukautta ilman saunaa on pikkujuttu sen rinnalla että saa pariksi vuodeksi puut ilmaiseksi.

Toisaalta, on vielä epävarmaa että missä ollaan seuraavat kaks vuotta :confused:

Parhaassa tapauksessa tässä lämmitellään seuraavaksi takkaa norsunpaskalla. Palaa muuten hyvin kun kuivuu sopivasti!