Varoitus, älkää klikatko. Ensinnäkin Ferretin viesti sisältää jo koko artikkelin ja se artikkeli on melkoista paskaa. Jos joka toinen lause sisältää asiavirheitä, niin ihan nappiin ei ole mennyt. Ehdotan forumille RacingNewsFlash-sivuston linkkauskieltoa. On sen verta ala-arvoista uutisointia... Ja mitäänhän siinä ei edes menetetä, kun mitään omaa uutistoimitusta em. sivustolla ei ole.
Kansainvälinen autoliitto FIA on julkistanut kilpailuohjelman Formula ykkösiin kaudelle 2012. Kalenteri on täysin sama kuin aiemmassa versiossa esitettiin. Myös Texasin Austin on mukana, vaikka radan valmistumisesta ei ole takeita paikallisten järjestäjien rahariitojen takia.
Uskomatonta, tämä pitää suurin piirtein paikkansa.
Samalla FIA tiedotti myös uusista F1-säännöistä kaudelle 2012. Turva-auton tullessa radalle kierroksella ohitetut autot joutuvat jatkossa joukon perukoille, jotta ne eivät olisi kärkiautojen tiellä.
Aika olennaista olisi mainita, että joukon perukoille
joudutaan ohittamalla turva-auto ja saamalla ilmaisen kierroksen.
Kisan kesto on maksimissaan kasvatettu neljään tuntiin, jotta mahdollisten ylimääräisten taukojen takia kisaa ei tarvitsisi keskeyttää.
Täh? Kasvatettiin? Kisa-aika, sisältäen keskeytykset, rajattiin neljään tuntiin aiemmasta kahdeksasta
Kun kisa keskeytetään, pääsevät varikolla olleet autot jatkamaan kisaa siltä sijalta, jolla ne olivat kesketyshetkellä.
Tässä ei ole onnistuttu ryssimään mitään, mutta tokikaan itse sääntö ei tästä avaudu. Lähinnä FIA:n tiedote jättää mysteeriksi, miten sijoitus määritellään. Kai se sääntökirjasta selviäsi jo nykyisellään, kerran sitä ei tiedotteeseen ole kirjattu.
Harjoituksissa saa jatkossa käyttää kaikkia käytössä olevia renkaita. Aiemmin harjoituksissa oli sallittu vain kolmen rengassetin käyttö.
Ensimmäinen lause on vähän hassu... Tottahan käytössä olevia renkaita saa käyttää - ei se tilanne miksikään muuttunut. Käytössä olevien renkaiden määrä toki hieman kasvoi.
Sitten on nämä kaksi kruunun jalokiveä:
Harjoituksissa ja aika-ajoissa kuljettajat eivät voi palata varikolle yhden lämmittelykierroksen jälkeen vain säästääkseen renkaitaan tai bensaa, mikäli on sattunut esimerkiksi ajovirhe.
Ei se nyt ihan noin mennyt:
formula1.com sanoi:
Drivers may no longer leave the track without a justifiable reason, i.e. cutting a chicane on reconnaissance laps or ‘in’ laps to save time and fuel.
Mistä ihmeestä tuosta on saatu tuo artikkelin tulkinta aikaiseksi? :wall:
Kisassa kuljettaja ei myöskään saa palata heti takaisin ajolinjalle, mikäli on livennyt siltä taistellessaan sijoituksestaan takana olevan kuljettajan kanssa.
viralliset sivut sanoi:
Drivers may no longer move back onto the racing line having moved off it to defend a position.
Toimittelija on ainakin minusta tulkinnut enempi kuin hiukan hassusti tätä poistumista ajolinjalta. Pitäisikö Schumin Monzan touhuista jatkossa käyttää nimitystä lipeily? :idea: