Jep. Noin periaatteessahan moottori "sammuu" moottorijarrutuksen ajaksi. Eihän sielä tapahdu muuta kuin mekaanisesti pakotettua liikettä silloin...
Mut juu, sepä siitä.
Tarkemmista säännöistä ei mulla ole mitään käryä, mutta olisi kiva tietää mitkä on ne kaasuläpän ja moottorimäppäyksien rajat ja rajojen marginaalit.
Veikkaisin, että kaasuläppä saa jäädä jonkin verran auki moottorin huuhtelun/jäähdytyksen vuoksi eli ilma virtaa sylinterin läpi pakoputkiin.
Toisaalta veikkaisin myös, että mäppäyksissä olisi jollakin marginaalilla luvallista välikaasuttaa ja/tai jatkaa bensansyöttöä moottorijarrutuksen pehmentämiseksi ja hallitsemiseksi...
Eli siis jarrutuksen alussa, kun kaasu nostetaan pois, niin bensan syöttöä voisi kuvitella jatkuvaksi vielä jossain määrin, jotta a) takarenkaat ei mee lukkoon ja b) vaihteiden vaihdon välikaasuja varten... ...jotka molemmat toki voidaan sälyttää myös kuskin kontollekin...