Sähkön kilpailutus

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7202
Mullakin olisi ylihuomenna erässä 854 euron sähkölasku, mutta kun ei ole katetta tilillä niin paljoa.:eek:
Saavat nyt tovin ootella.

Niin, mulle kelpaisi ne tasaerälaskut.
Sinun pitää asennuttaa aurinkopaneeleja talosi katolle ja samantien sähkölaskusi pienenee kun tuotat itse osan käyttämästäsi sähköstä.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Sinun pitää asennuttaa aurinkopaneeleja talosi katolle ja samantien sähkölaskusi pienenee kun tuotat itse osan käyttämästäsi sähköstä.
Sähkölasku pienenee kyllä jonkin verran, mutta kauanko vie hankinnan kuoletus säästyneillä sähkömaksuilla?
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Sähkölasku olisi ollut 650 e, mutta tammikuun sähkökatkoista hyvitystä 361 e. Korpikylän etuja.:thumbfh:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Kallis sopimuksemme Turku Energian kanssa päättyy kesäkuun lopussa ja tilalle valitsin netissä sähkösopimuksen kilpailuttamalla Nordic Green Energyn yhden vuoden määräaikaisella sopimuksella. Energian hinta tippuu lähes 40%, joskin Turku Energiankin tarjous oli parempi kuin se, mikä meillä nyt kaksi vuotta on ollut - mutta silti huomattavasti kalliimpi kuin NGE:n. Kokonaishintaan siirtomaksuinen vaikutus on toki prosentuaalisesti pienempi.

Meidän kulutuksella uusi sopimus tarkoittaa n. 250 € säästöjä / vuosi.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Fortumilta tuli viestiä, että antavat 50€, jos heidän sähkönsä kelpaisi. En aikonut vähästä pakosta sille puulaakille antaa hilujain.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Nyt on aika täälläkin vaihtaa sähköyhtiötä. Paikallinen kekkuloi Fennovoiman ydinvoimalistalla ja nyt yrittää muuttaa keskustan asemakaavaa yhtiölle paremmaksi ja kuntalaisille huonommaksi. Mitta täys.

Voisiko joku ystävällisesti antaa ohjeita miten pystyy selkeimmin vertailemaan eri yhtiöiden hintoja ja muita avuja? Jotain hämäräyhtiöitähän välillä heiluu, tarjotessaan yhtiönsä palveluita heiltä on kai unohtunut mainita joku kuluerä.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Valinnet kuitenkin Nordic Green Energyn kuten minä ja ketkäsnekaksimuutaolikaan forumistia.
Oikeasti valintanne painaa vaakakupissa. Järkipultsareita kun olette. Kraftwerk ja joku muu yhtiö yritti joku vuosi sitten huijata hienoisesti eli niitä kaikkein halvimpia en valitse.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Jaksoin paneutua asiaan. 5,07yksikköä/yksikköä sähkön hinta. Ei paljoa halvemmalla saisi muilta ja näköjään tulisi kaikenmaailman kk-maksuja päälle noilla halvimmilla puljuilla. Jatkan siis piiloverojen maksua paikalliselle sähköyhtiölle, vaikka tuottaakin sähkönsä polttamalla metsän siilejä.
 
Ylös