Sähkön kilpailutus

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Mainittakoon vielä, että omalla kohdalla nykyinen sähköntoimittaja tarjosi kilpailuttajan kautta merkittävästi halvempaa sopimusta kuin, mitä tarjosi suoraan minulle.

Pitänee alkaa kaikessa määräaikaisasiakkaaksi, koska firmat näkyvät pitävän asiakasuskollisuutta naurettavien pellejen hommina.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Ehkä määrä-aikaiset onkin pitempiaikaisia asiakkaita? Niitähän on kuiteski usean vuoden sopimuksia. Toistaiseks voimassa olevia liittymiä on helppo vaihdella, ei tartte edes ite irtisanoa ja parissa viikossa vaihtuu toimittaja.
 
Viimeksi muokattu:

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Mainittakoon vielä, että omalla kohdalla nykyinen sähköntoimittaja tarjosi kilpailuttajan kautta merkittävästi halvempaa sopimusta kuin, mitä tarjosi suoraan minulle.

Pitänee alkaa kaikessa määräaikaisasiakkaaksi, koska firmat näkyvät pitävän asiakasuskollisuutta naurettavien pellejen hommina.
Sama pankki- ja puhelinliittymäasiakkaita.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Itsehän kilpailutin juuri sähkösopimuksen.

Ainakin tällä hetkellä määräaikainen sopimus on selvästi halvempi kuin toistaiseksi voimassa oleva.
Tilasin äsken kans vuoden määriksen Helenalta (4,18c/kWh) kun aiemman Oulun Sähkönmyynnin toistiskamppiksen kuukausimaksuttomuus päättyy vuodenvaihteessa. Saas nähdä tarjooko nykyinen jotain, ainakin niitten sivuilla oleva määris on paljon kalliimpi.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Tilasin äsken kans vuoden määriksen Helenalta (4,18c/kWh) kun aiemman Oulun Sähkönmyynnin toistiskamppiksen kuukausimaksuttomuus päättyy vuodenvaihteessa. Saas nähdä tarjooko nykyinen jotain, ainakin niitten sivuilla oleva määris on paljon kalliimpi.
Hommasin appiukolle myös sähkiksen, eli sähkösopimuksen muutama viikko sitten Heleniltä.
4.13 snt/kWh. Voimassa ollut sähkiksensä oli Tampereen sähkölaitokselta ja hintalappu pitkälle yli 6 snt/kWh. Oli ollut asiakkaana vähintään 5 vuotta.

Tuomio: Sähkön myyjät lypsää kanta-asiakkaita. Pitää olla hereillä ja juosta heti kun käy kalliiksi. Markkinat lypsää muuten kolikot pois kukkarostas.
 

Örfil

Guest
Ei vakiasiakkaaksi kannata jäädä, se on kaikkein kallein vaihtoehto. Niin kauan kuin vaihto on ollut mahdollista, kahden vuoden soppareilla on menty ja aina otettu sen hetken halvin.
Nyt on myös Helen Akaaksen sähvön toimittajana.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
On näköjään hinnat aavistuksen pompsahtaneet. Oman syyskuussa tehdyn sopparin kWh hinta alkaa 3: olmosella.

Tuossa saattaa muuten olla vaihtelua sen mukaan, mitä ilmoittaa arvioiduksi kulutukseksi tarjousta pyytäessään.

Testasin kilpailuttaja.fi osoitteessa:
Ainakin 5000kWh asti alin tarjous oli 3,93c
Mutta esim 6500kWh tarjous oli 4,16c

Eli asiakas hyötyy jos aliarvioi kulutuksensa määrän tarjousta pyytäessään?!

Itse laitoin edellisen vuoden kulutuksen mukaan eli taisin tuhlata rahhoo.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
On näköjään hinnat aavistuksen pompsahtaneet. Oman syyskuussa tehdyn sopparin kWh hinta alkaa 3: olmosella.
Energiaviraston sivuilta kilpailutin ja muistaakseni halvimmat hinnat oli 3,59c. Mut ne oli niitä pikkufirmojen toistaiseksi sopimuksia, joista netissä oli tuoreehkoa kommenttia, että jo tilausvahvistuksessa on eri hinta. Mulla on sähkönkulutus niin vähäistä et pääasia ettei oo mitään kuukausimaksua.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Isän oven takana oli viikolla käyny joku nuori nainen sähkösopimusta kauppaamassa. Kuulemma ihan vieras firman nimi. Sitkee oli ollu mut ei päässy kynnyksen yli. Mä epäilin et oven turvalukituksia se oli kyttäämässä.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Isän oven takana oli viikolla käyny joku nuori nainen sähkösopimusta kauppaamassa. Kuulemma ihan vieras firman nimi. Sitkee oli ollu mut ei päässy kynnyksen yli. Mä epäilin et oven turvalukituksia se oli kyttäämässä.
Munaa se oli vailla.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Kulutussähköni hinta on 4,34c/Kwh.
Tulee paikallisesta yhtiöstä. Jos hinta putoaisi vaikka nykyisestä vaikka 3,9:hdeksään, olisi ero vuosittaisessa sähköön käyttämässäni rahasummassa olisi niin pieni, että ei maksaisi vaivaa maksaa nykyisen yhden laskun sijaan kahta.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
ei maksaisi vaivaa maksaa nykyisen yhden laskun sijaan kahta.
No siinä on kyllä oma väähtinsä. Pitää mennä verkkopankkiin ja todeta tilitapahtumista, että "jaaha, se on näköjään sähkölaskukin saapunut ja maksettu".
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Taitaa sähkölaskut alkaa nousta maaliskuusta eteenperin, kun täyssähköauto saapuu talouteen. :thumbfh:

Olen haarukoinut, että sähkölasku kasvaa kuukaudessa noin 16...18 euroa sähkiksen latailun vuoksi.
On se aika paljon vähemmän kuin mitä bensikselle on valunut pätäkkärällää kuukausittain.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Taitaa sähkölaskut alkaa nousta maaliskuusta eteenperin, kun täyssähköauto saapuu talouteen. :thumbfh:

Olen haarukoinut, että sähkölasku kasvaa kuukaudessa noin 16...18 euroa sähkiksen latailun vuoksi.
On se aika paljon vähemmän kuin mitä bensikselle on valunut pätäkkärällää kuukausittain.
Varaudu sitten erityisesti kasvaviin siirtomaksuihin, jos meinaat ajellakin sillä.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Tilasin äsken kans vuoden määriksen Helenalta (4,18c/kWh) kun aiemman Oulun Sähkönmyynnin toistiskamppiksen kuukausimaksuttomuus päättyy vuodenvaihteessa.
Tammikuun alussa alkoi Hellu lähettää sähköä eivätkä vieläkään halua rahaa. Neljän kuukauden lasku tuli: 8,07€ "siirretään seuraavaan laskuunne".
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Nyt on ihanan kallista. Kannattaa tarkistaa voisiko yhtiötä vaihtamalla olla edes vähän halvempaa.
 
Ylös