Nopeahuoli
Pomo Hetteri
Niin, asia ei voi olla nain yksinkertainen.
Lue tarkkaan kaikki lukemat laskusta muorin apuna, jos mittari on vaihdettu!! Joku on saattanut laittaa vääriä arvoja laskuun/mittarinalkuarvoiksi!!Formulanomi sanoi:En sitten tiedä kuinka paljon uuden sähkömittarin vaihdos vaikutti - oliko vanha ns. "antanut sähköä tarjouksella"...
Jotain kummallista tässä kuitenkin on ?
.
Pitäisi tosiaan nähdä ne laskut. Olen vähän pihalla. Siis tavallista enämpi. :thumbup:Vesku sanoi:Lue tarkkaan kaikki lukemat laskusta muorin apuna, jos mittari on vaihdettu!! Joku on saattanut laittaa vääriä arvoja laskuun/mittarinalkuarvoiksi!!
Jos kulutus on suht vakio, niin laskeskele onko päiväkäyttö "virhelukeman" tms takia hypännyt?!
Nyt tarkkana, sanois eräs...!
-------------
R&K
Siis sähkön hinta ja kulutus pysynyt samana, mutta Vattenfall on tuplannut siirtomaksut, niinkö?
En tiedä, kun en tiedä mutsis normaalia sähkönkulutusta, mutta jos siellä vaunussa on ollut vaikkapa vain 2 kilowatin lämppäri päällä yötä päivää, niin sen kulutushan on ollut n. 3500 kilowattia. Eli about se, mikä mulla menee vuodessa....tai itseasiassa vielä 15% enemmän.Formulanomi sanoi:Pitäisi tosiaan nähdä ne laskut. Olen vähän pihalla. Siis tavallista enämpi. :thumbup:
Yksi varma sähkön kulutusta lisäävä tekijä (siis normaalista poikkeava) oli minun serkkuni asuntovaunu, jossa oli lämmitys päällä osapuilleen helmikuusta huhtikuun puoleen väliin. Mitä luulette voisiko tuosta tulla sellainen paukku, joka melkein tuplaa koko vuoden sähkölaskun ? (mulla ei tietenkään ole mitään käsitystä mitä se vaunu saattaisi kuluttaa...)
Lisäksi tosiaan toi mittarin vaihto huhtikuussa.
Mun käsittääkseni Vattenfall on sähkön myyjä ja sähkön siirrosta vastaa Mäntsälän sähkö.
Eläkeläisille sen verran kiva mätky toi 300 egee, että pitää ilman muuta tutkia.
Laskutuskaudesta 27.4 - 8.3.2000 asti mittari näytti väärin. (1/3 jäi mittaamatta). Lisäksi tässä viimeisessä on hiukan "ylimääräistä" sen asuntovaunun takia.7.10.1997 - 29.7.1998 = 10160 kWh
29.4.1998 - 27.4.1999 = 12919 kWh
27.4.1999 - 8.3.2000 = 7947 kWh
8.3.2000 - 27.2.2001 = 8027 kWh
27.2.2001 - 27.2.2002 = 9539 kWh
27.2.2002 - 26.2.2003 = 10583 kWh
26.2.2003 - 6.3.2004 = 11515 kWh
6.3.2004 - 22.2.2005 = 15640 kWh.
Hiukan? 4000-5000kW. Tekee rahassa aika paljon.Formulanomi sanoi:Lisäksi tässä viimeisessä on hiukan "ylimääräistä" sen asuntovaunun takia.
Viimeistä edelliseen mittaukseen ja kaikki mittaukset jaksosta (27.4.1999 - 8.3.2000) lähtien pitää kertoa 1.33:lla.Runar ja Kyllikki sanoi:Hiukan? 4000-5000kW. Tekee rahassa aika paljon.
Niin rahassa tuleva tasauslasku on noin 285 euroa. Aika pommi, mutta tämä selitys on se minkä näitten "tutkimusten jälkeen" on ns. hyväksyttävä.6.3.2004 kohteeseen on vaihdettu mittari. Vanhasta mittarista oli
jännitekela palanut poikki, jolloin
mittari jättää 1/3-osan käytöstä mittaamatta. Mittarin rikkoutumisen tarkka
ajankohta ei
ole sähköyhtiöllä tiedossa
Sanoo se sen verran , että kyseessä on selkeesti sähkölämmitteinen talo.Formulanomi sanoi:Viimeistä edelliseen mittaukseen ja kaikki mittaukset jaksosta (27.4.1999 - 8.3.2000) lähtien pitää kertoa 1.33:lla.
Todellista eroa ei ole siis ihan noin paljon.
Tässä siis vielä selitystä tohon mittariasiaan.
Niin rahassa tuleva tasauslasku on noin 285 euroa. Aika pommi, mutta tämä selitys on se minkä näitten "tutkimusten jälkeen" on ns. hyväksyttävä.
Onhan tuossa monelta vuodelta 33% alennuskin.
ps. Niin joo tuli laskettua tässä myös parin viikon perusteella (helmi - maaliskuussa) päiväkulutus, joka oli 83 Kw (sanooko se jollekin jotain?)
Micran teho noin tuplaten...:doubtful:Formulanomi sanoi:ps. Niin joo tuli laskettua tässä myös parin viikon perusteella (helmi - maaliskuussa) päiväkulutus, joka oli 83 Kw (sanooko se jollekin jotain?)
Vesku sanoi:Micran teho noin tuplaten...:doubtful:
Ai mulla vai ? Älä nyt taas jaskaile.jaska sanoi:Nomilla menisi n. 36 päivää saada aikaan minun vuotuinen sähkönkulutus :eek!:
Mitäköhän minä taas jaskailen ? Jos mun vuotuinen kulutus on pikkasen vajaat 3000kWh ja sulla päivittäinen 83kWh, niin kyllä sulla n. 36 päivää menee mun sähkönkulutuksen kiinniottamiseen....Formulanomi sanoi:Ai mulla vai ? Älä nyt taas jaskaile.
jaska sanoi:Mitäköhän minä taas jaskailen ? Jos mun vuotuinen kulutus on pikkasen vajaat 3000kWh ja sulla päivittäinen 83kWh, niin kyllä sulla n. 36 päivää menee mun sähkönkulutuksen kiinniottamiseen....
jaska sanoi:Mitäköhän minä taas jaskailen ? Jos mun vuotuinen kulutus on pikkasen vajaat 3000kWh ja sulla päivittäinen 83kWh, niin kyllä sulla n. 36 päivää menee mun sähkönkulutuksen kiinniottamiseen....
Näemmä Jaska on vakuuttunut Formulanomin olevan oma äitinsä.jaska sanoi:Mitäköhän minä taas jaskailen ? Jos mun vuotuinen kulutus on pikkasen vajaat 3000kWh ja sulla päivittäinen 83kWh, niin kyllä sulla n. 36 päivää menee mun sähkönkulutuksen kiinniottamiseen....
Tai sitten se pitää minua mammanpoikana....:frown:jps sanoi:Näemmä Jaska on vakuuttunut Formulanomin olevan oma äitinsä.