En tiedä, mitä Salo on sanonut, mutta Villeneuvelle olisi kyllä kustannettu koko lysti jos hän olisi luopunut ajoissa Craig Pollockista.
Niin ja kuka olisi kustantanut? Ja kuinka kauan?
Käsittääkseni Villeneuven NASCAR-ura ei olisi kovinkaan paljon pitempi ollut, vaikka Pollock veneestä olisikin aiemmin heitetty. Villeneuven mahdollisuudet kun lepäsivät hyvin pitkälti Bill Davis Racingissa, eikä sen tiimin taru ole kovinkaan ruusuinen tällä hetkellä. Catepillar lähtee RCR:lle ja Johnny Benson jättää tallin Truckeissa, koska kunnon rahoitusta ei koko vuotena ole ollut. Koko tässä Ville-kuviossa mieltäni askarrutti alusta pitäen se, että jos talli ei toisena vuonna peräkkäin saanut sponsoreita edes Craftsman-sarjaan, niin miten olisi ollut Villeneuven kalliimman Cup-diilin laita? Daytonaanhan Villeneuve yritti mukaan sponsoroimattomalla autolla ja viime vuonna Unisef tuskin kovin paljon rahaa kanadalaisen ajattamiseen panosti. Vastaan omaan kysymykseeni Toyotalla, joka oli BDR:n sponsori Craftsman-sarjassa.
Lisäksi Villeneuve olisi ollut Kanadan markkinoilla jo valmiiksi erittäin tunnettu ja kuuma nimi, joten hänen mukanaolonsa olisi sopinut loistavasti Francen dynastialle.
Kanadan Ford halusi Villeneuven kuljettajakseen Cupiin ja Roushille olisi ehkä ollutkin mahdollisuudet ilman Pollockia, mutta se olisi tarkoittanut viidennen auton tuomista ja sitä eivät NASCAR-säännöt hyväksy.
Misa1 sanoi:
Joko Jacques on jättänyt jotain kertomassa Salolle tai sitten joku muu taho muuttelee. Sinänsä ei muuta juuri itse asiaa mihinkään.
Ok, salo on voittanut ALMS mestaruuden, en tiedä sarjasta juuri mitään mutta ilmeisesti sillä on sitten NASCAR piireissä suurempi arvo kuin CART ja F1 mestaruuksilla. Toki Villeneuven mestaruuksista on aikaa, joten islläkin on oma vaikutuksensa.
Villeneuve myös halusi ajaa koko kauden ja Saloa omien sanojensa mukaan kiinnostaa vain monimutkaradat, joten ehkä se on se kaiken muuttava tekijä. Ja ei sovi unohtaa myöskään sitä, että Max Papis on Geicon sisiliskon avulla varmistanut itselleen paikan ensi vuonna kahdeksantoista kisaa ajavan Germain Racingin ratin takaa. Se todistaa, että joku NASCARissa arvostaa F1-, CART- ja urheiluautokokemusta, vaikka lista epäonnistujista onkin kohtalaisen pitkä.
Nykyisen talousmaailman ollessa mitä on, haluaisin kuitenkin tietää sen NASCAR-tallipäällikön nimen, joka on valmis palkkaamaan Salon ilman yhtään testiä. Niin ei toimita edes ARCA:ssa, eikä niin käynyt edes Days of Thunderissa