Sami Pajari

Pynski

Well-known member
Liittynyt
25.9.2021
Viestit
523
Jos veikata pitää niin muutokset ulottuvat aina gen2 ja gen4 (uudet kuskit valitaan talvella) väliltä sisältäen sekä talon sisäisiä muutoksia että uusia naamoja
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3612
Sijainti
JKL
Jossain muistelen tässä viikon sisään mainitun että Toyotalla olisi ollut 6-7 suomalaista kartturia töissä. Siis sellaisia jotka eivät ole Rally1 korvamerkittyjä eli eiköhän niillä vielä valinnanvaraa ole vaikka Salminen siirtyykin NG osastolta pois...
 

Ojarumpu

Synkkä EI rallille
Liittynyt
23.4.2019
Viestit
784
Onhan siellä noita SM-sarjastakin tuttuja jätkiä istumassa ja opastamassa.
 

Keijo

Well-known member
Liittynyt
17.3.2001
Viestit
119
On selvää, että tästä kartturi vaihdosta noussut kohu oli mittakaavaltaan isompi kun normaalisti vastaavissa tapauksissa johtuen osittain siitä, että toinen osapuoli on ulospäin suuntautunut nuorehko naishenkilö. Mietin vain, että jos 1988 olis ollut tämä foorumi olemassa, niin Salonen-Harjanne tapaus olis nostattanut kierroksia ja juorulehtiä myöten olisi kirjoitettu mysteerinaisesta joka tuhosi heidän työsuhteen ja kohu olisi ollut valmis.
”toinen osapuoli on ulospäin suuntautunut nuorehko naishenkilö”

Tuosta olen eri mieltä ja samaa mieltä, eli ei voida puhua ulospäin suuntautuneesta, ainakaan lontoon kielellä, jolla Enniltä irtoaa yleensä vain muutama sana kun joku haastattelee. Ja jos olisi kyse miespuolisesta kartturista, niin mitään älämölöä ei olisi koskaan tullut ja tässä tapauksessa Enni itse ei mitenkään peitellyt asian tuomista julkisuuteen hänen näkökulmasta katsottuna.

Tulee mieleeni myös yksi mahdollinen syy huonon kielitaidon lisäksi Samin päätökseen, eli en kyllä yhdessäkään rallilähetyksessä koskaan ole nähnyt Ennin kädessä työkaluja, kerran näin kun pyöritteli rengasta Samille,siinä kaikki.
Rallikuski sekä kartturi saavat kovan koulutuksen miten tehdä erilaisia korjaustoimenpiteitä pätkillä sekä siirtymillä jos tarve vaatii. Sami siellä pyöräkotelon sisällä yleensä oli säätämässä iskareita,jousitusta tms. Ja Enni näpytteli kännykkää samalla…muuten Enni varmasti kiva ihmisenä,hymyilee ja tsemppaa Samia aina etapin maalissa,siitä pisteet.
 
Viimeksi muokattu:

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1367
Sami siellä pyöräkotelon sisällä yleensä oli säätämässä iskareita,jousitusta tms. Ja Enni näpytteli kännykkää samalla…
Säätäminen on kyllä niin yksinkertaista puuhaa, että sen opettaa ihmiselle vartissa. Yhtä ruuvia per säätö pitää pyörittää suuntaan X haluttujen klikkausten verran. Jos Sami on tuon tehnyt itse, niin se johtuu oletettavasti siitä että Sami haluaa tehdä ne itse, ei siitä että Enni ei osaisi. Siinä vaiheessa jos jotain on rikki ja pitää lähteä paikallistamaan vikoja tai tekemään improvisoituja korjauksia, niin mekaanikon taidot tulevat esiin. Voi siis hyvinkin olla että Ennillä ei niitä taitoja ole, mutta normisäätöjen tekeminen ei mielestäni sitä kerro.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Lähteiden mukaan ongelmat juontuivat siitä, ettei Pajari uskaltanut kertoa kaikkia omia aitoja ajatuksiaan vahvatahtoiseksi tiedetylle Mälköselle. Varsinkin vaikeina pitämistään asioista Pajari tiettävästi hiljeni lähes tyystin.

Pinnan alle jäi kytemään. Kun nuori kuski ei sittemminkään rohjennut asioiden läpivalaisuun, tilanne alkoi ahdistaa häntä.
https://www.is.fi/ralli/art-2000010880423.html

Jälkiviisaana voi ehkä todeta, että siinä todellakin oli jotain vinksallaan kun pätkien maalissa Enni jaksoi aina hymyillä ja tsempata, mutta Sami ei reagoinut mitenkään.
 
Ylös