Sanastoa

Tuomas_M

Well-known member
Liittynyt
5.3.2006
Viestit
146
Olen tässä värkännyt nettiin online Formula 1 Manageria (click ja nyt kun suunnittelen auton kehitettäviä osia, niin muutamat termit ovat vähän hukassa, eli mitkä ovat nokkakartion ja (sivu) ilmanottoaukkojen viralliset nimet? Entä mikä osa autossa on tämä diffuusori? Entä "Airbox"? Ja onko muita aerodynamiikkaan liittyviä osia noiden ja siipien lisäksi mitä peliin pitäisi korin kohdalle lisätä?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ei kai noille sivuilmanottoaukoille ole sen kummempaa termiä, sivuponttooneistahan puhutaan sitten noin koko härveleitä tarkoitettaessa. Keulapalikalle en itse kykene mitään keulakartiota älykkäämpää nimitystä muistamaan.

Diffuusori on auton pohjan jatkona oleva "tunneli", näkyy siinä takasiiven alapuolella kun katselet kuvia autoista takaapäin. Airbox on yläilmanottoaukko. Muita aerodynamiikkaosia olisi ainakin sivuilmanohjaimet (turning vanes tai barge boards på engelska). Halutessasi voit tietysti lisätä tämän uuden muotijutun, elikkäs kölin ;)
 
Viimeksi muokattu:

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
nokkakartio, nokka, keulapala :confused:

sivuilmanottoaukot - jäähdyttäjän ilmanottoaukot

"Airbox" - moottorin ilmanottoaukko

Mitäs muuta siinä autossa olis? Pohja, englanniksi floor, käsittää auton pohjan aerodynamiikan.
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
nokkakartio taitaa lontooks olla nosecone tms...
Joten itse olen käyttänyt nimeä nokkakappale...
 
Ylös