Originally posted by ettelbruck:
<STRONG>Voitaisko tuota käyttää osviittana siitä kuinka realistista on suunnitella ylipäänsä yhteispohjoismaisia ratasarjoja ?</STRONG>
Kyllä siinä saa suomalaisetkin kuskit katsella asiaankuuluvalla hartaudella peiliin. Kyllä PM-sarjoilla on elinmahdollisuudet ainakin lyhyellä tähtäimellä. Ongelma on vain siinä että OpenWheels -luokissa (etenkin F3) muutaman lähes ammattimaisesti toimivan tiimin seassa on koko joukko harrastelijoita, joille jo Kemora ja Motopark (suomen ylivoimaisesti parhaat radat) ovat liian kaukana - saati sitten jos pitäis lähtee Mo i Ranaan tai Anderstorppiin tai Jyllandsringenille...
Koppiautojen puolella ongelma on siinä, että AKK:n intressien mukaan Fröken2000 on SE luokka ja muut yritetään joko vaieta kuoliaaksi tai jos se ei onnistu, niin sitten aktiivisesti tappaa. Ruotsissa taas ei ole Fröken2000:lle sopivaa mestaruussarjaa vaan siellä ajellaan "hieman" paremmilla vehkeillä. Tanskan ja Norjan sarjoista ei ole tietoa kuin se, että toissa suvena jotkut tanskalaiset kuulemma tiedustelivat SS-kuljettajien halukkuutta suomalais-tanskalaiselle sarjalle. Tiedä sitten etenikö asia koskaan tuosta epävirallisesta tiedustelusta eteenpäin. Kämäräisen Jari kävi ainakin joku vuosi ajamassa Tanskassa PM-sarjan puitteissa tuolla Lankisellaan ja vastaavasti Henrik Lundgaard ajoi Alastaron PM-lähdössä ex-DTM Mersullaan.