Sardinia MM-Ralli

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Ne pitäisi mielestäni arpoa. Joka ralliin. ja sen jälkeen päivän johtaja lähtee seuraanvaan päivään WRC-luokan viimeisenä.
Tuon kannalla itsekin olisin. Ja myös ainakin suurin osa kuskeista ja talleista. Myös Neuvillen ehdotus aika-ajosta, jolla järjestys ensimmäiseen päivään, ja tuo lähtöjärjestys käännettäisiin päinvastoin 2. päivään, ja sitten kolmanteen päivään käännetty järjestys tuloksien perusteella, kuulosti loistavalta.

Nykyinen on aivan hanurista, enkä tiedä yhtään ihmistä joka sitä kannattaisi. Ja jos tietäisin, en tosiaankaan voisi ottaa tosissaan niin idioottia ihmistä.
 

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
Erittäin hieno kamppailu menossa herroilla Scandola - Lappi - Suninen - Fuchs!

Kahdeksan pätkän jälkeen nämä WRC2 luokan kärkiherrat ovat 10 sekunnin sisällä.
 

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
Spinni ja kuvassa näkyvä lopputulos olivat kaksi erillistä tapahtumaa.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Tämä Italian Scandola tuli kyllä ihan puskista. Ajaako omilla maillaan vai mistä moinen vauhti?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Spinni ja kuvassa näkyvä lopputulos olivat kaksi erillistä tapahtumaa.
OK. Luin vain kuskin kommentteja spinnistä ja siihen yhteyteeen oli lykätty tuo kuva.

Eestin Tanakalla on ilmeisen tanakka ote ratista kun ei meno maistu. Ajelee samoja aikoja Sunisen ja Lapin kanssa. Päivän päätteeksi EP reilu kolme sekuntia jäljessä.
 

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
Tämä Italian Scandola tuli kyllä ihan puskista. Ajaako omilla maillaan vai mistä moinen vauhti?
Verona on Umbyn kotikaupunki, eli mantereen puolelta.

Scandola on aina ajanut kohtuu vauhtia Italian mestaruussarjassa (CIR), kiusannut Paoloa välillä ihan kunnolla ja voitokkaasti. Mies oli Abarthin tehdastiimissä aikoinaan, mutta joutui luovuttamaan paikkansa Alenin jälkikasvulle. Kansainvälinen läpimurto jäi aikoinaan tekemättä, kuten monella muullakin nopealla italialaisella kuljettajalla, siellä jäävät helposti ajamaan maansa rajojen sisäpuolelle.

Mukava mies ja ajaa varmasti nyt elämänsä kisaa. Kartturina on myös melkoisen legendaarinen hahmo, Guido D'Amore. Tuttu mies mm. Gigi Gallin kyydistä.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Paddon veti sitten niin rajusti pihalle ettei huomenna jatka. Kun nyt vaan ei kävisi samoin kuin Neuvillelle... :nope:
 

mo7ors

Well-known member
Liittynyt
28.7.2015
Viestit
140
Paddon veti sitten niin rajusti pihalle ettei huomenna jatka. Kun nyt vaan ei kävisi samoin kuin Neuvillelle... :nope:
Niin ne ajat muuttuu. Paddon ajoi Argentiinassa voittoon, mutta sen jälkeen on tullut romua. Neuville ajanut kyllä hyvin. Jännä tosiaan nähdä riittääkö tien leveys. Kyllähän kärkikaksikko Latvala - Neuville on sellainen, että ihan hyvin Ogier voi juhlia voittoa.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Niin ne ajat muuttuu. Paddon ajoi Argentiinassa voittoon, mutta sen jälkeen on tullut romua. Neuville ajanut kyllä hyvin. Jännä tosiaan nähdä riittääkö tien leveys. Kyllähän kärkikaksikko Latvala - Neuville on sellainen, että ihan hyvin Ogier voi juhlia voittoa.
Siihen vielä päälle se että molemmat + Mikkelsen oisivat ongelmissa ja Ogier jättäisi kisan kesken sen takia että vaimokkeensa poikii.. oispahan aika erikoinen tapa saada kisalle voittaja. Vai pelaako Ogier mediapeliä?

Ogier saisi kyllä jättää kisan kesken. Loebin aikakausi aikoinaan kyllä vitutti mutta silti tuntuu siltä että tää Sebastien 2.0 on vielä rasittavampi...

WRC2-luokassa pitkästä aikaa Karl Kruudakin mukana... mikä lienee syynä sille ettei oo alkukaudella ollut mukana?
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Tuon kannalla itsekin olisin. Ja myös ainakin suurin osa kuskeista ja talleista. Myös Neuvillen ehdotus aika-ajosta, jolla järjestys ensimmäiseen päivään, ja tuo lähtöjärjestys käännettäisiin päinvastoin 2. päivään, ja sitten kolmanteen päivään käännetty järjestys tuloksien perusteella, kuulosti loistavalta.

Nykyinen on aivan hanurista, enkä tiedä yhtään ihmistä joka sitä kannattaisi. Ja jos tietäisin, en tosiaankaan voisi ottaa tosissaan niin idioottia ihmistä.
Sellaista lähtöjärjestystä ei ole olemassakaan joka kelpaisi kaikille, vaan aina löytyy joku joka valittaa lähtöjärjestyksestä.

Kannattaisi muistaa, että ensimmäisenä ajaminen ei aina ole huono asia, vaan esimerkiksi jos Neste Ralli ajettaisiin vesisateessa ensimmäisenä ajava hyötyy lähtöpaikastaan, koska hänen ajaessaan EK:t eivät ole ehtineet muuttua mutavelliksi etenkään ensimmäisellä ajokerralla.

Joskus taas soraralleissa tiet saattavat olla niin kuivia, että autot nostattavat ilmaan paksun pölypilven ja jälleen ensimmäisenä ajamisesta on hyötyä, koska hänen ajaessaan ilmassa ei ole vielä näkyvyyttä haittaavaa pölypilveä.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Sellaista lähtöjärjestystä ei ole olemassakaan joka kelpaisi kaikille, vaan aina löytyy joku joka valittaa lähtöjärjestyksestä.

Kannattaisi muistaa, että ensimmäisenä ajaminen ei aina ole huono asia, vaan esimerkiksi jos Neste Ralli ajettaisiin vesisateessa ensimmäisenä ajava hyötyy lähtöpaikastaan, koska hänen ajaessaan EK:t eivät ole ehtineet muuttua mutavelliksi etenkään ensimmäisellä ajokerralla.

Joskus taas soraralleissa tiet saattavat olla niin kuivia, että autot nostattavat ilmaan paksun pölypilven ja jälleen ensimmäisenä ajamisesta on hyötyä, koska hänen ajaessaan ilmassa ei ole vielä näkyvyyttä haittaavaa pölypilveä.
Osuit muutes juurikin naulan kantaan tuolla. Ogierin leirissä on keskitytty lähinnä kitisemiseen kun muutkin pärjäävät eikä otettu lainkaan huomioon noita sääolosuhteita ja niiden mahdollisia vaikutuksia. On enemmän kuin mahdollista että Jyskälän aikana tulee rallireitillä vodaa taivaalta enemmän kuin lääkärit määrää. Ja Sardiniassa on yleensä ollut aika hyvin pölyävät tiet. Assukisoissa taas lähtöpaikalla ei ole juurikaan merkitystä. Takana tulevat pystyvät ehkä teoriassa säätelemään vähän vauhtiaan, mutta käytännössä jokainen kuski painaa juuri sen mitä kanttia löytyy eikä siihen lähtöpaikka juurikaan vaikuta.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
J-M Latvalalla taas ongelmia jäänyt rutkasti heti ekan pohjasplitin jälkeen. :nope:

Korjataan WRC+ taas sekoilee. :thumbfh: Ongelmista ek-pohjaan. Voisi tämä WRC+ paremminkin toimia.
 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Scandolalle rengasrikko ja samalla Lappi alkoi oikeasti ajamaan ja nousee johtoon.
 

hoogenband

Well-known member
Liittynyt
29.8.2014
Viestit
94
Kyllähä tää mm sarjan johtajan auraaminen 2 pitkää päivää on kohtuutonta. Mutta mielestäni johtajan pitää tulla ekana koska sitä ajetaan takaa. Ja rallin johtajan pitäisi tulla taas seuraavat päivät ykkösenä. Päivän viimeiseksi powerit ettei tulis takavuosien kikkailua ja köröttelyy. Ei tässä lajissa saa olosuhteisia tasaisiksi kaikille mutta musta siinä on jotain arvokasta ku ykkönen vie karavaania:thumbup:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Edellisen pätkän 2 parasta Abring ja Camilli :eek!:

Seuraavaksi Monte Lernon reilu 44 km, tärkeä ek.
 
Ylös