Tuli tuosta mieleen tämä kappale: Karjalan Sissit - Oikein erityisellä lämmöllä
Miksikähän tämäkin tuntuisi liittyvän viime yön sanailuun forumilla.
Oikein erityisellä lämmöllä
Rakas vaimo
Enkö minä ole aina pitänyt sinua hyvänä?
Halapahallista kesämekot ostellu ja mansikkahillot kantanu
Sinä olet ilkiä
Anto olla kuule akka viimenen kerta kun kannat sijan jalkoja K-Kaupasta tähän lounaspöytään
Puolalaisia kotkotuksia
Karjalanpaistia pöytään ja äkkiä
...ja missä se vodka pullo muuten on?
Vitsinä on lekseemin peruste ja yhdyssanan perus/tee lankeaminen yhteen varsin oivaltavalla tavalla. Alkoholisti tivaa perustelua, miksi hänelle ei tarjoilla alkoholia. Vastaukseksi perusteen tivaamiseen, hänelle työnnetään nenän eteen kirjaimellisesti perus+tee, alkoholiton tavallinen teejuoma.
*juo perusteetä*
Olen kuullut, että vitsin analysointi on vähän kuin sammakon leikkelyä. Anatomiasta pääsee kyllä selville, mutta sammakko kuolee.Vitsinä on lekseemin peruste ja yhdyssanan perus/tee lankeaminen yhteen varsin oivaltavalla tavalla. Alkoholisti tivaa perustelua, miksi hänelle ei tarjoilla alkoholia. Vastaukseksi perusteen tivaamiseen, hänelle työnnetään nenän eteen kirjaimellisesti perus+tee, alkoholiton tavallinen teejuoma.
Ei ollut oma analyysi. https://oa.doria.fi/bitstream/handle/10024/62932/gradu2010vilenius.pdf?sequence=1
Olen kuullut, että vitsin analysointi on vähän kuin sammakon leikkelyä. Anatomiasta pääsee kyllä selville, mutta sammakko kuolee.