Racer21_90
Well-known member
Bridgestone ja Michelin renkaat jakautuvat nyt alkavan sesongin aikana eritallien kesken siten että Michelin toimittaa renkaat 7 talliin ja Bridgestone 3 talliin.
On mielenkiintoista havaita että Ferrari on ainoa niin sanotuista ”top teameistä” joka käyttää Bridgestonen renkaita – Ferrarin myötä vain Minardi ja Jordan kumitetaan samalla rengas merkillä. Muut 7 tallia ovat Michelinin käyttäjiä. Nyt viimeksi Sauber jätti Bridgestonet - huolimatta heidän läheisestä yhteistyöstään ”ison veljen” Ferrarin kanssa. Tämä yhteistyö katsottiin Michelin johdon taholta niin huolestuttavaksi asiaksi että Michelinin johto (Pierre Dupasquier) keskusteli asiasta Peter Sauberin kanssa ja pyysi ja sai häneltä vakuutuksen että Sauber tulee pitämään Michelining salaisuudet poissa Ferrarin ulottuvilta.
Minä pidän Peter Sauberia kunnioitettavana miehenä monella tavalla ja uskon että hän on mies sanojensa takana, mutta en ole täysin vakuuttunut että se on mahdollista pitää Ferrari täysin poissa niistä tuloksista jotka johtuvat n.s. renkaista etenkin jos Ferrari - Sauber yhteistyö jatkuu samalla tasolla kuin se on ollut viime vuosina. Ja varsinkin jos sattuu käymään niin (kuin monet uskovat) että kilpailu muuttuu kovemmaksi viiden top teamin kesken ja taistelu maailmanmestaruudesta jää vain muutaman pisteen varaan.
Mitä luulet - onko Sauber suurempi ”riski” kuin muut Michelin - tallit?
On mielenkiintoista havaita että Ferrari on ainoa niin sanotuista ”top teameistä” joka käyttää Bridgestonen renkaita – Ferrarin myötä vain Minardi ja Jordan kumitetaan samalla rengas merkillä. Muut 7 tallia ovat Michelinin käyttäjiä. Nyt viimeksi Sauber jätti Bridgestonet - huolimatta heidän läheisestä yhteistyöstään ”ison veljen” Ferrarin kanssa. Tämä yhteistyö katsottiin Michelin johdon taholta niin huolestuttavaksi asiaksi että Michelinin johto (Pierre Dupasquier) keskusteli asiasta Peter Sauberin kanssa ja pyysi ja sai häneltä vakuutuksen että Sauber tulee pitämään Michelining salaisuudet poissa Ferrarin ulottuvilta.
Minä pidän Peter Sauberia kunnioitettavana miehenä monella tavalla ja uskon että hän on mies sanojensa takana, mutta en ole täysin vakuuttunut että se on mahdollista pitää Ferrari täysin poissa niistä tuloksista jotka johtuvat n.s. renkaista etenkin jos Ferrari - Sauber yhteistyö jatkuu samalla tasolla kuin se on ollut viime vuosina. Ja varsinkin jos sattuu käymään niin (kuin monet uskovat) että kilpailu muuttuu kovemmaksi viiden top teamin kesken ja taistelu maailmanmestaruudesta jää vain muutaman pisteen varaan.
Mitä luulet - onko Sauber suurempi ”riski” kuin muut Michelin - tallit?