Williams BMW:n suoriutustasosta päätellen panokset ei ole tässä kaudessa. Uskon että jotain tuon kaltaista tapahtuu.ResoNas sanoi:Tämmönen herra - Gerald Donaldson TSN:ltä - kuulema väittää, että BMW on ostanu Sauberin 270 milj. dollarilla. Tosin en kyllä tiedä onko tämä totta vai ei. Kaipa se tänään selviää...
Gerald Donaldson on käsittääkseni yksi pitkäaikaisimmista F1-toimittajista, oli mukana jo 70-luvulla. Pitäisi olla ihan luotettava lähde.ResoNas sanoi:Tämmönen herra - Gerald Donaldson TSN:ltä - kuulema väittää, että BMW on ostanu Sauberin 270 milj. dollarilla. Tosin en kyllä tiedä onko tämä totta vai ei. Kaipa se tänään selviää...
Joo ja eikö tuo viesti ole ollut jo koko kevään luettavissa että ei ole kuin ajan kysymys kun se julkistetaan.Bobakki sanoi:Gerald Donaldson on käsittääkseni yksi pitkäaikaisimmista F1-toimittajista, oli mukana jo 70-luvulla. Pitäisi olla ihan luotettava lähde.
Onhan siinä ollut kaksi vaihtoehtoa, eli tallin osto tai sitten pelkkä moottorisopimus.Matxi sanoi:Joo ja eikö tuo viesti ole ollut jo koko kevään luettavissa että ei ole kuin ajan kysymys kun se julkistetaan.
Tulisi se ainakin huomattavasti halvemmaksi koneistaa kaksi tiimiä kuin ajattaa täysin omaa F1-tallia.Bobakki sanoi:Onhan siinä ollut kaksi vaihtoehtoa, eli tallin osto tai sitten pelkkä moottorisopimus.
Ligierin Renault-moottorit taisi aikanaan liittyä lähinnä siihen, että talli sai tukea jopa Ranskan valtiolta Mitterrandin aikana.gnz sanoi:Jos BMW ei ole ollut talliinsa tyytyväinen, niin tässäpä ainakin näkisi onko Williams oikeasti niin kompetentti tiimi kuin monet olettavat. Samalla tavallahan Renault kilpailutti aikanaan Ligieriä ja Williamsia. Tosin en osaa sanoa, saiko ensimainittu vain 1B - moottorit.
Mikä ettei, etenkin jos sä teet Ligierhän on tainnut nyt tehdä oman F3-rungon(?).pmv sanoi:Joo, Ligier oli Ranskan kansallinen f1-tiimi. Sitä sponssasi aikanaan ELF, Loto, Gitanes jne. eli hyvinkin perinteisiä ranskalaisia valtionyrityksiä. Renault kuului tähän kuvioon melko luonnollisesti. Ligierin myytyä tallin Cyril de Rouvrelle laantui samalla kansallisinto tallin perään...Oisko tässä kolumnin paikka ao. tiimistä?
jep, ja tietävät kertoa että Sauber muuttaa nimensäkin, vielä ei tietoa miksi, mutta Hinwillin tehdasta ei lopeteta, vaan aikovat jopa laajentaa, hyvä päätös :thumbup:General FUp sanoi:
Niihän se teki. Kukaan vaan ei sitä käytäBobakki sanoi:Mikä ettei, etenkin jos sä teet Ligierhän on tainnut nyt tehdä oman F3-rungon(?).
Aika jänskä juttu muuten että tälläkaudella BMW:n omistama tiimi käyttää Ferrarin koneita. BMW-Ferrari :doubtful:männänpalautusjousi sanoi:Tulemme siis pian näkemään Williams Ferrarin! :thumbup:
Muistelisin, että Sauber luopuu omasta omistuksestaan vaiheittain. Bemarihan osti oman osuutensa Credit Suisselta, ei Sauberilta.CaPtEeNi sanoi:Turun Sanomia lukiessani silmään pisti että P.Sauber omistaisi BMW (Sauber) tallin osakkeista (ja määräysvallasta) 20% eli talli ei olisikaan kokonaan BMW:n hallussa! Mikäs järki tässä on BMW:n kannalta jos tämä on totta?!?!