Schumacherin ensimmäinen stoppi USAn GP:ssä

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Miten ihmeessä Schumi muuten pysyi kisan kärjessä ensimmäisen pitstoppinsa jälkeen, kun ajettiin turva-auton perässä?? BARit ja Montoya eivät käyneet ja silti Schumi palasi radalle suoraan turva-auton perään! Ei kyllä mene tämä minun jakeluun sitten millään, vaikka kuinka ajattelee tuota joka kantilta.

Tapahtunutta ei nähty TV:ssä.
 

triniemi

A.siantuntija ja neuvos
Liittynyt
4.4.2004
Viestit
603
Sijainti
JKL
Ainakin Sato kertoili että radalla oli niin paljon romua että piti melkein pysähtyä niitä kierrellessä ja että varikon kautta olisi ollut nopeampi ajaa. Tuskin salaliitto menee niin syvälle että BARrit ja Williamsit alkavat tahallaan jarruttelemaan.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Kyllä, kyllä... Mutta kysymys onkin edelleen se, että mikä oli se tapa, jolla Schumacher palasi radalle? Jäikö hän odottamaan turva-autoa ja pujahti takaisin sen taakse?

Tällöinhän Schumi ohitti turva-auton varikolla. Mitähän säännöt mahtavat tästä taas sitten sanoa? :D
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Älä karppa viitti. Ei ne tulokset muutu vaikka kuinka yrittäisit. Se että ajanotto porukka ja talli tekevät yhteistyötä on täysin TAG McLarenin heiniä ei Ferrarin.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
triniemi sanoi:
Tuskin salaliitto menee niin syvälle että BARrit ja Williamsit alkavat tahallaan jarruttelemaan.
Vaikka äärettömän syvälle meneekin :wink:

Vaikuttaa tosiaan siltä että varikon kautta ajaminen oli nopeampaa kuin pääsuoran kautta. Richards myönsi että oli BAR:lta virhe kun eivät hoksanneet ajaa varikolle tuossa tilanteessa. Ferrarilla yllättäen löytyi tilannetajua ajattaa jopa molemmat autonsa peräkkäin varikolle.

Tokihan tähän liittyy jotain Barichellon sääntöjenvastaista hidastelua ja muuta sisäpiirin tietoa jota kuitenkin katsotaan läpi sormien koska on se mainitsemasi salaliitto........:thumbup:
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
Ootsä Karpow tosiaan niin katkera, että väännät joka ikisen jutun Sumin ja/tai Ferrarin sääntöjen vastaiseksi toiminnaksi, jossa FIA on mukana. Miten ihmeessä muut miljardeja euroja tähän lajiin sijoittavat mitä kummallisemman alan yritykset antavat kaiken vaan tapahtua? Luulisi, että autotehtaat ja muutkin sadat yritykset aloittaisivat kapinan, ja lähtisivät hemmettiin koko lajista.


Eikös Mäcciki ottanu molemmat kuskit sisään, miksi tästä ei narise kukaan? Ja moni muukin talli tais ottaa ainakin toisen kuskin.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Mallu, laitoin hymiön perään, jos et huomannut. :D En ole tässä kohtaa epäilemässä Schumin rikkoneen sääntöjä, mutta ihmettelen kyllä todella miten Schumi pääsi suoraan varikolta turva-auton perään. Tuo tilanne olisi kyllä todella kiva nähdä.

Tuliko Schumi turva-auton edelle varikolta?
Antoiko Schumi sitten turva-auton ohittaa ja jäi sitten sen perään?

Kysymyksiä on nimittäin paljon tuosta tilanteesta.

Ja tässä hauska skenaario: Jos Schumi olisi ollut oikein ovela ja säännöt olisivat sen sallineet, olisi Schumin kannattanut, mikäli tuli turva-auton edellä varikolta takaisin radalle, painaa kaasupohjassa kierros ja liittyä letkaan viimeiseksi. Näin hän olisi saanut muut kierroksella kiinni täysin ilmaiseksi! :D
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Karpow sanoi:
En ole tässä kohtaa epäilemässä Schumin rikkoneen sääntöjä,
No miksi ihmeessä sitten päätit avata aiheelle kokonaisen topiikin? Kyllä joku tuon vastauksen olisi varmasti kisatopiikissakin sinulle antanut.

Tosin kyllähän Schumilla nyt tuntuu olevan täällä niin lyömätön suosio, että varmaan tämäkin topiikki saavuttaa valtavan mielipidetulvan :D
 

Pete

Well-known member
Liittynyt
28.11.1999
Viestit
1211
Sijainti
Oulu
Kyllä Rubens on kuitenkin jonkun verran hidastellut, koska ilman Ferrarin mokaamaa varikkopysähdystä, Kimi olisi jäänyt Barrin taakse. Rubenshan ei juuri joutunut odottamaan omaa vuoroaan Schumacherihan takana.
 

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Karpow sanoi:
[B

Tuliko Schumi turva-auton edelle varikolta?
Antoiko Schumi sitten turva-auton ohittaa ja jäi sitten sen perään?

Kysymyksiä on nimittäin paljon tuosta tilanteesta.

Ja tässä hauska skenaario: Jos Schumi olisi ollut oikein ovela ja säännöt olisivat sen sallineet, olisi Schumin kannattanut, mikäli tuli turva-auton edellä varikolta takaisin radalle, painaa kaasupohjassa kierros ja liittyä letkaan viimeiseksi. Näin hän olisi saanut muut kierroksella kiinni täysin ilmaiseksi! :D [/B]
Tota, kerrohan mulle miten Schumi olisi voinut tulla ulos varikolta turva-auton eteen, kun se turva-auto oikeastaan tuli ulos vasta sillä kierroksella? Siis Schumihan tuli varikolle heti kun turva-autosta ilmoitettiin, eikä siis suinkaan ajanut sen perässä ennen varikolle tuloaan, eikä niin ollen ajanut Satokaan pääsuoraa turva-auton perässä vaan se turva-auto oli tullut sieltä varikolta ulos joskus ennen Schumia ehtimättä ajaa yhtään täyttä kierrosta.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Tilannetta ei tietenkään helpota yhtään se, että TV-ohjaaja ei näyttänyt juuri muuta kuin Ralfin autoa tapahtuma-aikana.

Olisiko mitenkään mahdollista se, että turva-auto lähti radalle jo ennenkuin mm. Schumi oli ehtinyt edes varikolle? Turva-auton peräänhän tulee sitten johtava kuljettaja, tällä kertaa se oli Schumi, koska varikon kautta oli pysähdys mukaanlukienkin nopeampi ajaa kuin Ralfin romun vierestä.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Pete sanoi:
Kyllä Rubens on kuitenkin jonkun verran hidastellut, koska ilman Ferrarin mokaamaa varikkopysähdystä, Kimi olisi jäänyt Barrin taakse. Rubenshan ei juuri joutunut odottamaan omaa vuoroaan Schumacherihan takana.
No varmaan hidasteli vähän, koska ei halunnut seistä paikallaan Schumin takana varikolla. Tästä hyötyivät molemmat Ferrari-kuljettajat, myös Rubens. Vähemmän edullista hänelle olisi ollut ajaa nopeasti muiden edeltä karkuun ja varikolle Schumin perään odottamaan omaa vuoroa.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Tässä tuli huomattua yhdestä video pätkästä semmonen jutska että toi safety-car tuli ainakin kertaalleen radalle siitä juuri ennen varikko muurin alkua ja odotteli sitten siinä mutkassa kilpailijoita ja tämähän selittäisi sen että miksi Schummeli kärkeen kerkesi kun muut ajoivat siviililiikenne vauhtia... Mutta se ei mahdu mulle kaaliin että miks schumi "jättäytyi" turva-auton taakse?:doubtful: Mutta vaihteeksi niinkinpäin että Schumi oli varikkojonossa Barrichelloa ennen! (Schumihan on joutunut jonottamaan 2 kertaa Ruupenssin takana):ahem:
 

MaxiV

Well-known member
Liittynyt
17.5.2000
Viestit
1330
Sijainti
Bemskin ratavarikko
Villi arvaus:

- turva auto tuli radalle ennen varikkoa
- Schumi ohitti varikkotiellä turva-auton ja päästi tämän siksi edelleen mustan lipun välttämiseksi.:p
 

Tuck

Well-known member
Liittynyt
7.6.2004
Viestit
610
Sijainti
Kotona
SC lähti varikolta ennen schumia ja jäi odottamaan varikkotieltä pois päästyään letkaa. Ainakin tv:ssä näytettiin SC:tä melkein paikoillaan. En kyllä tiedä oliko se jo ensimmäisen kierroksen kolarista.
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
Eikös se nyt vois mennä jotenki näin:

Sumi esim. radan puolivälissä, kun turva-auto lähtee radalle varikolta.

Sumi varikolle, turva-auto nyt radan ekalla puoliskolla.

Sumi pois varikolta muiden eteen, koska varikon läpi pääsi nopeammin kuin kolaripaikan läpi. Turva-auto edelleen jossain radan ekalla puoliskolla.

Sumi ajaa muiden kanssa turva-auton kiinni, ja siinä sitä sitte ollaan.
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
Ei tuossa stopissa mitään sääntöjen vastaista ollut. Ainoastaan Rubensin hidastelu radalla jotta Schumi kerkesi tehdä varikkokäyntinsä niin että pääsi takaisin radalla ensimmäisenä SC:n taakse oli kyseenalaista. Ei sääntöjen vastaista mutta hengenvastaista mielestäni, tosin punasilmäiset näkevät sen toisin ja nyt kun kerran tuo tapa on täten otettu käyttöön älköön kukaan sitten jatkossa siitä naputa. Kyllä sen muutkin osaavat, menee vain sitten melkoiseksi pelleilyksi tämä mutta sitä saa mitä pyytää.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Jippo sanoi:
älköön kukaan sitten jatkossa siitä naputa
Eipä niistä kukaan ole koskaan naputtanutkaan lukuunottamatta Monacon tunnelia ja nyt Indianapolista :D
 

enzo

Active member
Liittynyt
21.1.2003
Viestit
29
Spam sanoi:
Ootsä Karpow tosiaan niin katkera, että väännät joka ikisen jutun Sumin ja/tai Ferrarin sääntöjen vastaiseksi toiminnaksi, jossa FIA on mukana. Miten ihmeessä muut miljardeja euroja tähän lajiin sijoittavat mitä kummallisemman alan yritykset antavat kaiken vaan tapahtua? Luulisi, että autotehtaat ja muutkin sadat yritykset aloittaisivat kapinan, ja lähtisivät hemmettiin koko lajista.


Eikös Mäcciki ottanu molemmat kuskit sisään, miksi tästä ei narise kukaan? Ja moni muukin talli tais ottaa ainakin toisen kuskin.
No eihän tämä Karpow keskity mihinkään muuhun kuin Ferrarin ja lähinnä Sumin mollaamiseen, eli vastaus kysymykseesi, KYLLÄ Karpow on erittäin katkera.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Häh ? Moni "huutaa" naama marlboron punaisena ja puolustaa Schumia ja syyttää muita, mutta kukaan ei kuitenkaan vastannut itse kysymykseen.
Mistä kohtaa turva-auto tuli radalle ? Missä se odotteli ? Ja miten Schumi pääsi sen auton perään ennen niitä jotka ajoivat rataa/pääsuoraa pitkin ?

Eihän noissa kysymyksissä syytetä Schumia mistään rikkomuksesta, vaan ihmetellään että miten se niin meni.
 
Ylös