Schumi ja Rubens törmäyslinjalla!

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
F1-liven mukaan Ross Brown "pelkää" kuskiensa törmäävän vielä tulevissa kilpailuissa. Rubens oli ajoittain molemmissa amerikan mantereen kilpailuissa Schumia nopeampi. Saa nähdä millainen älämölö siitä syntyy jos Schumi sulkee oven ja Rubens painaa väkisin. Tietysti vielä herkullisempi tilanne syntyisi siitä jos Rubens sattuisi ajamaan edellä ja joutuisi ulos työnnetyksi Schumin toimesta.

Tämä kaksinkamppailu taitaa olla loppukauden ainoita jännityksiä mahdollisten Schumin homohyppyjen lisäksi. :doubtful:


Teams are not really allowed to order drivers to stop challenging each other for position, but Barrichello was seen to settle for second in the final Indy stint.

''They don't want to knock each other [out],'' explained Ross Brawn.

''So it's really up to their judgment. I think eventually they will crash.''

f1-live.com
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
PekPoy sanoi:
Kertoo jotain F1:n nykytilasta, kun sarjan parhaan tallin johtohenkilö ei usko sarjan parhaan tallin kuljettajien olevan kykeneväisiä kilvanajoon kolaroimatta. :thumbup:
niin no se ei olekkaan tallista kiinni vaan kuljettajista.
 

Pete

Well-known member
Liittynyt
28.11.1999
Viestit
1211
Sijainti
Oulu
Kyllä sen tietää jokainen, että kun rinta rinnan tullaan mutkaan, loppuu Rubensilta ballsit ja Schumi tulee ensimmäisenä ulos kurvasta. Onhan tuo nähty ainakin kahdessa edellisessä kilpailussa. Ai kun olis Schumilla joku nuorempi ja röyhkeämpi tallikaveri, joka uskaltais pistää hanttiin oikein tosissaan.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
PekPoy sanoi:
Kertoo jotain F1:n nykytilasta, kun sarjan parhaan tallin johtohenkilö ei usko sarjan parhaan tallin kuljettajien olevan kykeneväisiä kilvanajoon kolaroimatta. :thumbup:
Joo toista se olisi kun saataisiin omia miehiä tilalle. Näkisimme nykyisen pökkelöinnin sijasta henkeäsalpaavan taidokkaita suorituksia voitosta kamppailtaessa :thumbup:
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
oldez sanoi:
niin no se ei olekkaan tallista kiinni vaan kuljettajista.
Tätä juuri meinasin kommentillani. Kun on mennyt sarja sellaiseksi, että ilmeisesti huippukuljettajienkin varsinainen kilvanajotaito katoaa siinä määrin, ettei tallikaan enää usko sen olemassaoloon.

Ja Ilmarille, kommenttini ei ollut minkään sortin hyökkäys Ferraria saati sen kuljettajia kohtaan.

<3
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
PekPoy sanoi:
Tätä juuri meinasin kommentillani. Kun on mennyt sarja sellaiseksi, että ilmeisesti huippukuljettajienkin varsinainen kilvanajotaito katoaa siinä määrin, ettei tallikaan enää usko sen olemassaoloon.

Ja Ilmarille, kommenttini ei ollut minkään sortin hyökkäys Ferraria saati sen kuljettajia kohtaan.

<3
Minun kommenttini ei myöskään viitannut vähäisimmässäkään määrin minkään tietyn tallin suuntaan. Se oli vain muuten tarkoitettu ironiseksi.

Aina kun kaksi kuljettajaa taistelee kärjessä tasavertaisella kalustolla, syntyy kontakteja. Näin on käynyt saman tallin miehinä mm Prostille ja Sennalle. Jopa Quutio ja Häkä ovat kolaroineet, vaikka Quutio ei todellisuudessa tuolloin taistellut mestaruudesta.

Tätä taustaa vasten tuo näkemys, että on surkeaa kun ei "kyetä" kolaroimatta kilvanajoon, on melko kummallinen.

Jos taas tarkotat että Brawn vedättää meitä, niin sittenhän olet siinä sinäkin mukana täysin rinnoin selittelyinesi.
 
Viimeksi muokattu:

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Ilmari sanoi:
Aina kun kaksi kuljettajaa taistelee kärjessä tasavertaisella kalustolla, syntyy kontakteja. Näin on käynyt saman tallin miehinä mm Prostille ja Sennalle. Jopa Quutio ja Häkä ovat kolaroineet, vaikka Quutio ei todellisuudessa tuolloin taistellut mestaruudesta.

Tätä taustaa vasten tuo näkemys, että on surkeaa kun ei "kyetä" kolaroimatta kilvanajoon, on melko kummallinen.
Aivan totta, hyviä ja oleellisia pointteja.

Kuitenkin mieleen on iskostunut parin-kolmen viime vuoden aikana sellainen kuva, että nykykuljettajien virhe- ja vetäytymisalttius kilpailutilanteissa on huomattavasti suurempi kuin vielä jokunen vuosi sitten. Luulisi, että rinta rinnan -tilanteessa nykyautot ovat, jos eivät nyt helpompia, niin ainakin samantasoisia ajettavia kuin leveämmät ja luistonestottomat edeltäjänsä, joten tätä seikkaa ei välttämättä voi edes autojen piikkiin laittaa.

Voi toki olla, että aika kultaa muistot. Menee muutenkin offtopiciksi. :p Jatkakaa.
 

Siankarlo

Well-known member
Liittynyt
10.3.2002
Viestit
314
Sijainti
Finland
Rubens vaikuttaa sen verran vellihousulta että tuskin törmäystä tulee.Toisaalta sen verran kova sähläri tiukoissa tilanteissa että eihän sitä ikinä tiedä.Toivotaan parasta ,pelätään pahinta.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Ilmari sanoi:
Jopa Quutio ja Häkä ovat kolaroineet, vaikka Quutio ei todellisuudessa tuolloin taistellut mestaruudesta.
Mikäli tarkoitat Itävaltaa 1999 niin Ron Dennis taisi olla kanssasi eri mieltä koska antoi kyseisen kisan jälkeen Deivitin tulla Häkän edellä maaliin Span kisassa.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
PekPoy sanoi:
Luulisi, että rinta rinnan -tilanteessa nykyautot ovat, jos eivät nyt helpompia, niin ainakin samantasoisia ajettavia kuin leveämmät ja luistonestottomat edeltäjänsä, joten tätä seikkaa ei välttämättä voi edes autojen piikkiin laittaa.

Voi toki olla, että aika kultaa muistot. Menee muutenkin offtopiciksi. :p Jatkakaa.
Niin, ennen oli scliksit, ilmakanavat (=maaefekti) ja aktiivijousitus. Kyllä kai nykyautot kaikista elektronisista apuvälineistään huolimatta ovat äärettömän hankalia ajaa silloin kun mutkaa ei ajeta optimiajolinjaa, optiminopeudella ja optimivaihteella. Se taitaa olla nykyformuloiden suurin ongelma.

Ja kyllä kai se aika kultaa muistoja

:thumbup:
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Siankarlo sanoi:
Rubens vaikuttaa sen verran vellihousulta että tuskin törmäystä tulee.Toisaalta sen verran kova sähläri tiukoissa tilanteissa että eihän sitä ikinä tiedä.Toivotaan parasta ,pelätään pahinta.
Näytti ainakin minun silmääni siltä, että jo Jenkkilässä Rubensin ja Schumin renkaat osuivat kun Rubens haki nelosmutkassa ohitusta. Olin ainakin näkevinäni savunpöllähdyksen.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Mieleen muistuu Kimin ja Schumin "yhteenotto" aussikisasta, Schumi oli jo Kimin ohi, mutta väärällä ajolinjalla. Kimi piti ajolinjansa ja Schumi väisti nurmikolle. Olisikohan Rubens väistänyt? Sato olisi ainakin vetänyt Kimin kontista läpi.
 

MaxiV

Well-known member
Liittynyt
17.5.2000
Viestit
1330
Sijainti
Bemskin ratavarikko
Siankarlo sanoi:
Rubens vaikuttaa sen verran vellihousulta että tuskin törmäystä tulee.Toisaalta sen verran kova sähläri tiukoissa tilanteissa että eihän sitä ikinä tiedä.Toivotaan parasta ,pelätään pahinta.
Jos taistelutilanteissa Ferkkukuskia voi sähläriksi sanoa, niin kyllä mielestäni Schumi on enemmän liikenneruuhkissa mokannut kuin Rubinjo. Suhteessa ruuhkassa kökkimisen määrään...
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Ilmari sanoi:
Niin, ennen oli scliksit, ilmakanavat (=maaefekti) ja aktiivijousitus. Kyllä kai nykyautot kaikista elektronisista apuvälineistään huolimatta ovat äärettömän hankalia ajaa silloin kun mutkaa ei ajeta optimiajolinjaa, optiminopeudella ja optimivaihteella. Se taitaa olla nykyformuloiden suurin ongelma.

Ja kyllä kai se aika kultaa muistoja

:thumbup:
Totta, puhtaan linjan ulkopuolella nykyautot ovat todella hankalia vehkeitä ajaa. Tarkemmin ajatellen voikin olla, että juuri tuolla tässä asiassa ratkaisevalla osa-alueella entisaikain autot olivat nykyisiä näpsäkämpiä.

Juuri tämän takia en yleensä vaivaudu F1-puolelle kommentoimaan. Harvoin jaksan pohtia omat kantani kovin syvällisesti, vaan luotan äkilliseen mutu-tuntumaan, ja lopputulos onkin, että lopuksi huomaan itsekin alunperin olleeni jonkin verran hakoteillä. :p
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Ennen elektroniikkaa ajovirheet mahdollistivat useampia ohitustilanteita, samoin edellä ajavan auton ilmavirtaukset. Nykyisin kärkipään kuskit eivät lipsauttele radalta ulos juurikaan muulloin kuin teknisissä vioissa ja sadekeleillä (satunnaisesti).
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Kieltämättä tilanne Schumin ja Barin välillä on mennyt mielenkiintoiseksi ja hyvä niin :thumbup:

Kaukana ei ollut kolari Indyssä.......

Mitä tulee esim: Sennan ja Prostin aikaan mäkillä 1988-89, he kolaroivat tuolloin todella vähän taistelujen määrään nähden.

Samoin Mansell-Piquet Williamsilla 1986-87
 

Toni

Puusilmä
Liittynyt
23.9.2003
Viestit
206
Sijainti
Kajaani
Kanadan kisa jäi katsomatta reissaamisen takia, joten sieltä en voi kommentoida Ferrareiden taistelua. Indyssä kuitenkin suorastaan ihmettelin kun Barrichello yritti vielä kuitata takaisin menettämänsä sijoituksen tallitoveriltaan.

Tilanne oli sen verran tiukka, Schumin pitäessä ajolinjansa, että Rubensilla auto oli vähän aikaa melko löysästi lapasessa. Taisi tulla melkein hätä käteen kun ovi meni kiinni.

Ei Schumikaan kyllä yhtään varonut tilanteessa, aivan kuten ei varonut silloin Monacossakaan, joten nytkin olisi ollut potentiaalinen kolarikeskeytys jos Rubens ei olisi ollut hereillä.

Voisiko olla, että Schumi ei enää edes usko kenenkään pystyvän tai saavan kilpailla hänen kanssaan tasapäisesti ja näin ollen välillä unohtaa ettei ole yksin radalla? Vai onko hänen mielestään kaikkien muiden mentävä kiltisti radan viereen parkkiin jotta mestari voisi ajaa rauhassa voitosta voittoon. Ei hän ainakaan muita juurikaan varo, tai oleta että he kilpaa ajavat. Syynä voi olla sekin, että Schumi on tällä kaudella ajanut niin vähän kisatilanteissa, että tuollaiset pikkuseikat tuppaa unohtumaan. Ne kuitenkin kannattaisi muistaa, sillä joku kerta se voi olla Sato joka on tunkemassa ohitse ja Schumin indyn kaltaisella liikkeellä voi äkkiä löytää itsensä rataa vierustavalta alueelta...
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Toni sanoi:

Voisiko olla, että Schumi ei enää edes usko kenenkään pystyvän tai saavan kilpailla hänen kanssaan tasapäisesti ja näin ollen välillä unohtaa ettei ole yksin radalla?
Ave !!!

Schumcaher on aina ollut perin agresiivinen (mikähän ois hyvä suomen kielinen vastine sanalle assertive tässä yhteydessä), no oli miten oli ukko on koko uransa ajanut kamppailutilanteessa mentaliteetilla katostaan kuka nostaa ekana, ja se en ole minä.

- Oho -
 

Finn75

Well-known member
Liittynyt
12.12.2001
Viestit
620
Sijainti
Jyväskylä
Toni sanoi:
Voisiko olla, että Schumi ei enää edes usko kenenkään pystyvän tai saavan kilpailla hänen kanssaan tasapäisesti ja näin ollen välillä unohtaa ettei ole yksin radalla?
No ei kai sitä sijaansa tarvi kenellekkään vapaaehtoisesti luovuttaa? Hienoa että bari yritti ohitusta, mutta siinä kohdassa ei mennä kenestäkään ohi ilman kaverin ajovirhettä.
 
Ylös