Schumi otti syyn niskoilleen

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Anteeksipyyntö ?
TS:
"Totuus on, että tapauksesta keskusteltiin, ja Schumacher intti vaihtaneensa tilanteessa ajolinjaansa vain kerran.

Kun enemmistö oli sitä mieltä, että hän vaihtoi linjaa kielletyllä tavalla kahdesti, hän lopulta hyväksyi väitteen.

Anteeksi hän ei pyytänyt mitään eikä keneltäkään."
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Schumillahan on jonkun verran noita useampia ajolinjan muutoksia. Valitettavasti FIA:lla ei tunnu olevan intressejä puuttua tähän:thumbdown
 

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
Eikös tämä "yhden kerran ajolinjan vaihto" ole alunperin Schumin lanseeraama. Olisikohan Keke tai joku joskus kommentoinut näin. Sääntökirjassa ei taida näistä jutuista edes olla mainintaa?
 

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
hannu^ sanoi:
Sääntökirjassa ei taida näistä jutuista edes olla mainintaa?
Samanlainen käsitys on itsellänikin, että kyseessä on vain eräänlainen kuljettajien kesken sovittu herrasmiessääntö.

Tokihan tuomaristolla olisi mahdollisuus puuttua asiaan 'vaarallisesta ajosta' tai mikä lie nimike tähän nyt sopisikaan. Siis mikäli kyseessä on kiilaus eikä rehtiin kisaamiseen kuuluva oman aseman puolustus.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Mun mielestä toi tuli puheeksi sen jälkeen, kun Hill Jordanillaan hieman peitteli Sumia Montrealissa liki suumakkerimaisesti.
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
markoj sanoi:
Mun mielestä toi tuli puheeksi sen jälkeen, kun Hill Jordanillaan hieman peitteli Sumia Montrealissa liki suumakkerimaisesti.
Olikos tämä siinä suoralla tapahtunut juttu, kun Schumi koetti ensin toiselta puolelta ohi, Hill peitti, Schumi vaihtoi puolta, Hill peitti, kunnes ohitus sitten kuitenkin onnistui. En muista monenko peiton jälkeen :D

Minusta se oli näyttävää ja ärhäkkää menoa :)
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
General FUp sanoi:
Olikos tämä siinä suoralla tapahtunut juttu, kun Schumi koetti ensin toiselta puolelta ohi, Hill peitti, Schumi vaihtoi puolta, Hill peitti, kunnes ohitus sitten kuitenkin onnistui. En muista monenko peiton jälkeen :D

Minusta se oli näyttävää ja ärhäkkää menoa :)
M.Schumacher ei ollut liiemmin ihastunut tuohon D.Hillin 300 vauhdissa tapahtuneeseen peittelyyn.Kisahan oli Kanadan GP 1998.

Hill peitteli muistaakseni 3-4 kertaa suoralla kiemurrellen vasemmalle ja oikealle ennenkuin Schumacher pääsi ohi (ja veti samalla pääsuoralle johtavan mutkan suoraksi)

Schumi kommentoi asiaa myöhemmin muistaakseni tyyliin "Jos hän (Hill) haluaa tappaa minut, siihen on olemassa helpompiakin keinoja" :nope: :rolleyes:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Muistelisin Hillillä olleen useamminkin samankaltaisia liikkeitä Schumacherin tullessa taakse Span '95 jälkeen. Pientä kalavelkojen maksuahan siinä oli.

Ja tuosta linjanvaihtojutusta, missään sääntökirjassa sitä ei tosiaan taida olla, mutta käsittääkseni kuskit ja kilpailujen tuomaorinnista vastaavat tahot ovat sopineet sääntöjen tulkitsemisesta niin, että siitä voidaan myös rangaista. Tuon samaisen Span kilpailun jälkeen taisi olla paljonkin juttua siitä, että pitäisikö tuosta sääntöihin jotain kirjata, mutten kyllä muista tarkemmin lain.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Njaa, olinpas väärässä. Inernational Sporting code, liite L, kappale neljä:


Overtaking
a) during a race, a car alone on the track may use the full width of the said track. However, as soon as it is caught up on a straight by a car which is either temporarily or constantly faster, the driver shall give the other vehicle the right of way by pulling over to one
side in order to allow for passing on the other side.
b) if the driver who has been caught does not seem to make full use of his rear-view mirror the fl ag marshal(s) will give a warning by waving the blue fl ag to indicate that another competitor wants to overtake. Any driver who does not take notice of the blue fl ag may be penalised by the Sporting Stewards. Systematic or repeated offences may result in the exclusion of
the offender from the race.
c) curves, as well as the approach and exit zones thereof, may be negotiated by the drivers in any way they wish, within the limits of the track. Overtaking, according to the circumstances, may be done either on the right or on the left. However, manoeuvres liable to hinder other drivers such as premature changes of direction, more than one change of direction, deliberate crowding of cars towards the inside or the outside of the curve or any other abnormal change of direction, are strictly prohibited and shall be penalised, according to the importance and repetition of the offences, by penalties ranging from a fi ne to the exclusion from the race. The repetition of dangerous driving, even involuntary, may result in the exclusion from the race.
d) any obstructive manoeuvre carried out by one or several drivers, either having common interests or not, is prohibited. The persistent driving abreast of several vehicles, as well as fanshaped arrangement, is authorised only if there is not another car trying to overtake. Otherwise the blue fl ag will be waved.
e) the penalty infl icted for ignoring the blue fl ag will also be applied to the drivers who obstruct part of the track and shall be more severe in the case of systematic obstruction, thus ranging from a fi ne to the exclusion from the race. The same penalty shall be applied to drivers who swing from one side of the track to the
other in order to prevent other competitors from overtaking.
f) the repetition of serious mistakes or the appearance of a lack of control over the car (such as leaving the track) may entail the exclusion of the drivers concerned.
g) the race track alone shall be used by the drivers during the race.
 

JariF1

Well-known member
Liittynyt
11.12.2002
Viestit
183
Sijainti
Tukholma
Täällä ei pelkästään väitetä formulakuskien tietämystä vastaan, täällä keksitään aivan omat säännötkin...
 
Ylös