Kun tässä alkaa oikein alkaa miettimään noita Schumacherin Ferrarilla ajettuja mestaruuksia, niin on miehellä käynyt melkoinen mäihä ainakin kausilla 2000, 2002 ja 2003 ratkaisevissa kisoissa. Hannu Hanhen titteli on kyllä enemmän kuin oikeutettu hänelle:
2000 - Indianapolis. Häkkinen ajaa hurjalla vauhdilla Schumia kiinni ja kun Mika on jo tavoittamassa Schumia, pettää Mersu. Häkkisen kahden pisteen etumatka mestaruustaistossa muuttuu lähes toivottamaksi kahdeksan pisteen takaa-ajo asemaksi.
2000 - Suzuka. Kaikki natsaa Schumin kohdalla kuin sadussa. Häkkinen ampaisee kärkeen startissa, mutta JUURI ennen Mikan toista varikkokäynnin alkaa sataa. Mika lipsuttelee uusilla ja kylmillä nakeilla, sekä raskaalla autolla radalla muutaman kierroksen ja Schumi kuroo eron umpeen ja ajaa samantien ohi kevyellä autolla, sekä kuumilla renkailla. Lisäksi Mikan harmina oli kierroksen ajan edessä peippaillut (ja kierroksella jäänyt) Arrows, josta Mika pääsi ohi vasta kun kyseinen etana meni Mikan edestä varikolle. Ja kas kummaa: sadekkin lakkaa kuin tilauksesta juuri ennen Schumin varikkokäyntiä!
2002 - Ranska. Schumilla on mestaruus katkolla. Vain Räikkönen on sen esteenä, joka ajaa Schumin edellä ja kohti ensimmäistä GP voittoaan. Muutama kierros ennen maalia sitten tapahtuu jotain hyvinkin odotettua, kun Schumin tuurista on kyse: noin 10 sekunttia johtokaksikon edessä kierroksen jääneen Toyotan moottori pettää ja ruiskaisee öljyt radan kovimpaan jarrutuspaikkaan, eli Adelaiden hiusneulaan. McLarenilla ei ehditä varoittaa Kimiä ajoissa ja öljystä tietämätön Kimi vetää jarrutuksen pitkäksi renkaat savuten ja lukossa. Schumi saa näin ykköspaikan ilmaiseksi takaisin. Helppohan sen on arvata mitä radalla on, kun edessä ajavan savumerkit ja ajo-linjat siitä varoittavat. Schumi siirtyy siis kärkeen ja ajaa mestaruuteen.
2003 - Indianapolis. Mestaruustaisto käy kuumimmillaan. Montoya kolmen pisteen päässä, Kimillä sen sijaan melkein jo epätoivoinen tilanne. Tuomaristo päättää tipauttaa Montoyan mestaruustaistosta heti ensimmäisillä kierroksilla antamalla aivan idioottimaisen rangaistuksen kolumbialaiselle.
Sade tulee taas kuin tilauksesta Schumille... Alun pieni tihkusade tosin on myrkkyä Bridgestoneille ja Michelin tallien autoja lappaa ohi Schumista minkä ehtii. Mutta toisin kuin Suzukassa 2000, sade vain yltyy. Kaikki tulevat vaihtamaan sadekelin renkaat autoihinsa. Schumille siis Bridgestonen supersaderenkaat ja vielä mestaruustaistossa mukana olevalle Kimille Michelinin umpisurkeat saderenkaat. Kaatosateessa Schumi kuroo Kimin reilun etumatkan kiinni ja siirtyy johtoon. Kimi tekee minkä pystyy ja venyttää ratkaisun viimeiseen kisaan, mutta pisteissä tilanne on lähes toivoton.
2003 - Suzuka. Sade ratkaisi pelin jälleen Schumin eduksi, vaikka hänkin joutui siitä kärsimään. Sade alkoi JUURI ennen kuin Kimin aika-ajo kierros alkoi. Peli oli käytännössä jo silloin pelattu. Schumi teki kisassa toki kaikkensa, että Kimi olisi voittanut mestaruuden. Barrichello sen sijaan ei... Mestaruus siis Schumille.
Lisäksi voidaan mainita vielä sekin, että Schumin autosta ei tekniikka pettänyt kertaakaan kauden aikana, mutta Kimillä sen sijaan petti ja kaikkein pahimmassa mahdollisessa paikassa, eli silloin kun johdetaan kisaa ja vielä reilusti. Kymmenen pistettä savuna ilmaan ja Kimihän hävisi mestaruuden vain kahdella. Euroopan GP 2003 ei unohdu koskaan. Schumin auto taas toimi kuin kello koko kauden ajan ja sitä se onkin tehnyt jo noin 2.5 kautta. Viimeisin keskeytys tekniseen vikaan tuli Saksan GP:ssä kaudella 2001. Schumi saa kiittää melkoisesti myös autoaan mestaruuksistaan.
On siinä ollut Hannu Hanhella onnea kerrakseen...
2000 - Indianapolis. Häkkinen ajaa hurjalla vauhdilla Schumia kiinni ja kun Mika on jo tavoittamassa Schumia, pettää Mersu. Häkkisen kahden pisteen etumatka mestaruustaistossa muuttuu lähes toivottamaksi kahdeksan pisteen takaa-ajo asemaksi.
2000 - Suzuka. Kaikki natsaa Schumin kohdalla kuin sadussa. Häkkinen ampaisee kärkeen startissa, mutta JUURI ennen Mikan toista varikkokäynnin alkaa sataa. Mika lipsuttelee uusilla ja kylmillä nakeilla, sekä raskaalla autolla radalla muutaman kierroksen ja Schumi kuroo eron umpeen ja ajaa samantien ohi kevyellä autolla, sekä kuumilla renkailla. Lisäksi Mikan harmina oli kierroksen ajan edessä peippaillut (ja kierroksella jäänyt) Arrows, josta Mika pääsi ohi vasta kun kyseinen etana meni Mikan edestä varikolle. Ja kas kummaa: sadekkin lakkaa kuin tilauksesta juuri ennen Schumin varikkokäyntiä!
2002 - Ranska. Schumilla on mestaruus katkolla. Vain Räikkönen on sen esteenä, joka ajaa Schumin edellä ja kohti ensimmäistä GP voittoaan. Muutama kierros ennen maalia sitten tapahtuu jotain hyvinkin odotettua, kun Schumin tuurista on kyse: noin 10 sekunttia johtokaksikon edessä kierroksen jääneen Toyotan moottori pettää ja ruiskaisee öljyt radan kovimpaan jarrutuspaikkaan, eli Adelaiden hiusneulaan. McLarenilla ei ehditä varoittaa Kimiä ajoissa ja öljystä tietämätön Kimi vetää jarrutuksen pitkäksi renkaat savuten ja lukossa. Schumi saa näin ykköspaikan ilmaiseksi takaisin. Helppohan sen on arvata mitä radalla on, kun edessä ajavan savumerkit ja ajo-linjat siitä varoittavat. Schumi siirtyy siis kärkeen ja ajaa mestaruuteen.
2003 - Indianapolis. Mestaruustaisto käy kuumimmillaan. Montoya kolmen pisteen päässä, Kimillä sen sijaan melkein jo epätoivoinen tilanne. Tuomaristo päättää tipauttaa Montoyan mestaruustaistosta heti ensimmäisillä kierroksilla antamalla aivan idioottimaisen rangaistuksen kolumbialaiselle.
Sade tulee taas kuin tilauksesta Schumille... Alun pieni tihkusade tosin on myrkkyä Bridgestoneille ja Michelin tallien autoja lappaa ohi Schumista minkä ehtii. Mutta toisin kuin Suzukassa 2000, sade vain yltyy. Kaikki tulevat vaihtamaan sadekelin renkaat autoihinsa. Schumille siis Bridgestonen supersaderenkaat ja vielä mestaruustaistossa mukana olevalle Kimille Michelinin umpisurkeat saderenkaat. Kaatosateessa Schumi kuroo Kimin reilun etumatkan kiinni ja siirtyy johtoon. Kimi tekee minkä pystyy ja venyttää ratkaisun viimeiseen kisaan, mutta pisteissä tilanne on lähes toivoton.
2003 - Suzuka. Sade ratkaisi pelin jälleen Schumin eduksi, vaikka hänkin joutui siitä kärsimään. Sade alkoi JUURI ennen kuin Kimin aika-ajo kierros alkoi. Peli oli käytännössä jo silloin pelattu. Schumi teki kisassa toki kaikkensa, että Kimi olisi voittanut mestaruuden. Barrichello sen sijaan ei... Mestaruus siis Schumille.
Lisäksi voidaan mainita vielä sekin, että Schumin autosta ei tekniikka pettänyt kertaakaan kauden aikana, mutta Kimillä sen sijaan petti ja kaikkein pahimmassa mahdollisessa paikassa, eli silloin kun johdetaan kisaa ja vielä reilusti. Kymmenen pistettä savuna ilmaan ja Kimihän hävisi mestaruuden vain kahdella. Euroopan GP 2003 ei unohdu koskaan. Schumin auto taas toimi kuin kello koko kauden ajan ja sitä se onkin tehnyt jo noin 2.5 kautta. Viimeisin keskeytys tekniseen vikaan tuli Saksan GP:ssä kaudella 2001. Schumi saa kiittää melkoisesti myös autoaan mestaruuksistaan.
On siinä ollut Hannu Hanhella onnea kerrakseen...