Antsa Rieppo
Well-known member
Motorsportin mukaan Vettelillä elektroniikkaongelma hiljaisesta vauhdista joka rikkoi pakoventtiilin.
Lisään lähteen (Iltalehti) kun olen koneen ääressä.
Motorsportin mukaan Vettelillä elektroniikkaongelma hiljaisesta vauhdista joka rikkoi pakoventtiilin.
Onkohan nämä hienot bensa "CommonRail" systeemin "pienzo" suuttimet niin hienoja että kun ajetaan hiljaa niin suuttimia jäähdyttävää polttoainevirtaus on niin pieni niin sen seurauksena suutin ylikuumenee ja takertelee. Siksi pakoventiili paloi Vettelin koneesta kun koneen yksi sylinteri meni laihalle.
Kimin turbo-ongelmatkin Australiassa alkoi sen jälkeen kun jouduttiin ajelemaan hitaasti turva-auton perässä, joten tuntuu siltä että Ferraria ei ole testattu tarpeeksi alhaisissa nopeuksissa että saataisiin jäähdytys pelaamaan myös silloin.
- He ovat ehdottomasti uhka. He olivat viikonloppuna hieman konservatiivisia moottorinsa kanssa verrattuna Bahrainiin. Se on vain ajan kysymys, Wolff sanoi ESPN:n mukaan.
Motorsport.comin kisaraportin mukaan sen turbon suunnittelufiban takia.
Alä turhaan lisää sitä IL linkkiä kun asia mistä mainitset on täältä peräisin :
http://www.motorsport.com/f1/news/perfect-storm-led-to-vettel-s-engine-failure-685224/
Onkohan nämä hienot bensa "CommonRail" systeemin "pienzo" suuttimet niin hienoja että kun ajetaan hiljaa niin suuttimia jäähdyttävää polttoainevirtaus on niin pieni niin sen seurauksena suutin ylikuumenee ja takertelee. Siksi pakoventiili paloi Vettelin koneesta kun koneen yksi sylinteri meni laihalle.
Jäähdytetäänkö noita moottoreita vielä nykyään "pisaralla pisimmälle aikana", polttoaineella???
Sehän on tuhlausta.
Jäähdytetäänkö noita moottoreita vielä nykyään "pisaralla pisimmälle aikana", polttoaineella???
Sehän on tuhlausta.
Sehän on tuhlausta.
Polttoaine palaa paremmin kylmänä eli snadisti lisätehoja. Joskus Schumi vs Häkä aikoina Ferrari jäähdytti välitankkaus bensojakin.
Ferrari saattaa tuoda palotiloiltaan päivitetyn koneen lisäksi uuden etusiiven Venäjälle. Odotukset on taas korkealla. :thumbup:
Uutta vanhaa siipeä eli alempana uusi. On sinne yksi siiveke saatu lisää.
Peittely kiellettiin. Mutta tuolla lailla esillepanovelvoitetta ei ole.Mä oon alkanu ihmettelemään sitä että kun tuodaan noita uusia etusiipiä, nii miksi ne laitetaan tolla lailla näytille telineeseen pilttuun ulkopuolelle? Kyllähän kilpailijat pystyy aika helposti kuvaamaan ne radallakin, mutta en minä niitä silti laittaisi tuolla lailla näytille. Muistan aikoinaan kun autojen tullessa varikolle heitettiin heti pressut ja kankaat siipien ja auton päälle näkösuojaksi.