Sebastian Vettel kausi 2012 - Kolmas omassa luokassaan

  • Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18211
Ei Vettel vieläkään osaa ottaa kunnolla huomioon muita autoja. Esimerkkinä Brasilian kolari ja Abu Dhabin sekoilut.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Sinä et selkeästi tiedä sanaa kehittyminen? Vettel otti tällä kaudella kyllä loikan mies-mies -vastaan taisteluissa. Itsekin pidin Vetteliää keskinkertaisena ratinkääntäjänä, jos ei pääse kärjestä liikkeelle. Pari kisaa kauden lopussa kyllä kertoi toista. Tosin siellä Abu Dhabissa oli pariin otteeseen täystuho aika lähellä, jonka jälkeen olisi taas päästy näihin aiheisiin. Edellisillä kausilla Vettelin kanssa on sattunut yhtä sun toista, kun on ollut tiukkoja tilanteita.
Jaa niinkuin mitä on tapahtunut Vettelin kanssa? Muistellaanko edelleen Turkki 2010 kisaa vai mistä sä puhut?
 

rikke

Well-known member
Liittynyt
6.4.2009
Viestit
276
Fantastinen loppukausi Vetteliltä. Alkukausi olikin sitten vähän kaksjakoinen. Kyllähän gridillä varmasti kuskeja löytyy, jotka ajoivat tasaisemmin kauden läpi, mutta mitäs sillä on väliä.

Minä ainakin tulen jatkossakin käyttämään herrasta "tyhjän radan prinssi" -termiä, jos se niikseen tulee. Loppukausi RB:n ollessa vahvimmillaan Vettelin taso nousi silmissä. Alkukaudesta Webber oli kokonaisuutena parempi auton ollessa heikompi. "Helppohan" se on nopeimmalla autolla ohitella porukkaa. Mitähän nuo ohitustilastot sanovat kilpailuista ennen kesätaukoa? Jos niissäkin Vettel on kärjessä, syön hatullisen Oskarin tapaan sitä itseään, ja perun sanani.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8535
Sijainti
Vantaa

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Milloin mestaruus on voitettu ei-parhaalla autolla? Taidan tietää vastauksen, mutta haluan silti kuulla tämän.
Viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana kolmesti: 1982, 1986 ja 2007. Huonolla autolla ei ole voitettu koskaan.

Näistäkin kolmesta ensimmäisellä mestaruuden mahdollisti kaksi traagista onnettomuutta, kahdella muulla parhaan auton valmistaneen tallin keskinäinen nahistelu.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Ei Vettel vieläkään osaa ottaa kunnolla huomioon muita autoja. Esimerkkinä Brasilian kolari ja Abu Dhabin sekoilut.
Samalla tavalla esimerkkejä löytyisi puusilmäisyydestä Alonson ja vaikkapa Hamiltonin osalta. Sinne vaan heidänkin ketjuihinsa mankumaan tyhjän radan prinsseistä.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Niitä on joka kausi yksi kuin useampi! Selkesti Alonsoa ja Räkää huonompi ollut näissä. Rinnakkain kun ajaa, niin jotain odottamatonta on sattunut:

http://www.youtube.com/watch?v=Dt87VZZzdd8

http://www.youtube.com/watch?v=JU18n-rfMAQ

Vuonna 2010 oli kaksikin tilannetta, missä ei voi syyttää vastapeluria.
Vaikka nämä ovatkin ehkä kauden 2010 yhdet näyttävimmistä kolareista niin minusta ne ovat tähän kohtaan huonot esimerkit. Tuossa Span kolarissa kyllä tapahtuu jotain täysin mystistä ja odottamatonta. Tietääköhän kukaan RB:llä vieläkään mitä siinä oikein tapahtui...? Turkin kolari on toki klassikko omassa lajissaan mutta kuka oli syypää... Siitä on varmasti aika tarkkaa kahta eri mielipidettä hyvinkin liikkeellä.

Totta on kuitenkin, että Alonso ja Kimi ovat rengas rengasta vastaan omassa luokassaan. Schumi ehkä myös kuului samaan kategoriaan.
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana kolmesti: 1982, 1986 ja 2007. Huonolla autolla ei ole voitettu koskaan.

Näistäkin kolmesta ensimmäisellä mestaruuden mahdollisti kaksi traagista onnettomuutta, kahdella muulla parhaan auton valmistaneen tallin keskinäinen nahistelu.
Mä olen toista mieltä 2007 kaudesta. Ferrarlla oli pitkä akseliväli autossaan, josta oli hyötyä nopeissa mutkissa, mutta olivat suht surkeita syheröillä radoilla verrattuna Mclareniin. Monaco oli tästä hyvä esimerkki, kun taas Ferrari oli esim Magny Coursissa ylivoimainen. Eli mun mielestä olivat tasapäiset autot ja en itse pysty erottamaan kumpi oli nopeampi.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Mä olen toista mieltä 2007 kaudesta. Ferrarlla oli pitkä akseliväli autossaan, josta oli hyötyä nopeissa mutkissa, mutta olivat suht surkeita syheröillä radoilla verrattuna Mclareniin. Monaco oli tästä hyvä esimerkki, kun taas Ferrari oli esim Magny Coursissa ylivoimainen. Eli mun mielestä olivat tasapäiset autot ja en itse pysty erottamaan kumpi oli nopeampi.
Alonson mielestä Mclaren oli parempi. Siksi kuulemma erityisesti harmittikin. Näin hän ainakin sanoi vielä muutama vuosi sitten. Saattaa olla että mieli on muuttunut 150% sen jälkeen...
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Mä olen toista mieltä 2007 kaudesta. Ferrarlla oli pitkä akseliväli autossaan, josta oli hyötyä nopeissa mutkissa, mutta olivat suht surkeita syheröillä radoilla verrattuna Mclareniin. Monaco oli tästä hyvä esimerkki, kun taas Ferrari oli esim Magny Coursissa ylivoimainen. Eli mun mielestä olivat tasapäiset autot ja en itse pysty erottamaan kumpi oli nopeampi.
Mun mielestä McLaren oli parempi osin myös sillä perusteella, että se sopi molemmille kuljettajille niin hyvin kuin sopi läpi kauden. Massa oli ajoin enemmän hukassa Ferrarilla.

Eikä tuolla kaudella puhuta isosta erosta kuitenkaan. Varmaan huonoin auto jolla on mestaruuteen viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana kyetty oli juurikin tuo nimimerkkini kaima. Mutta se kausi oli muutenkin todella harvinaislaatuinen.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Vettel solminut ilmeiseti uuden sopimuksen RB:n kanssa, joka kestää kauden 2016 loppuun. Ferrarille käy tie sen jälkeen.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Ah! 1991 Senna ja Mclaren.
Tässä mestaruudessa oli ratkasevaa se et Senna oli alkukaudesta täysin liekeissä ja voittiko 4 ekaa kisaa putkeen?

Jo keskikauteen tullessa muistaakseni Williams-Renault oli nopein ja Mansell alkoi kuromaan eroa kiinni.

1993 Senna taisteli urhoollisesti Prostin Williamsia vastaan mutta sitten kone ratkaisi edun Prostille.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9216
1991 ja 2005 kauden muistuttavat mun mielestä aika paljon toisiaan mestaruustaistelun kannalta. Yksi kuski ottaa selvän johdon alkukaudesta, kun auto on koko joukon nopein. Sen jälkeen toisella kuljettajalla on nopeampi auto, mutta myös epäluotettava. Kunnon iskuetäisyydelle haastaja ei missään vaiheessa pääse, ja mestaruus ratkeaa ennen kauden päätöskisaa.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Tajusinpa just, että onpas vähättelevä otsikko tällä ketjulla. Ihan niinkuin Vettel ei olisi ollut eka, mutta että se kolmossijakaan ei muka tullut yleiskilpailussa.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Tajusinpa just, että onpas vähättelevä otsikko tällä ketjulla. Ihan niinkuin Vettel ei olisi ollut eka, mutta että se kolmossijakaan ei muka tullut yleiskilpailussa.
Toi tarkottaa että se on vasta kolmas joka on onnistunu tekemään tollasen tempun. Eli toihan on imarteleva.
 
Ylös