Sekalaisia huhuja

  • Viestiketjun aloittaja Zep
  • Aloituspäivämäärä

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Tällaista olen tän päivän aikana lukenut netistä. -Mutta ovat virallista vahvistusta vaille, joten tiedä häntä... Varsin mielenkiintoista kuitenkin.

1. Ari Vatanen palaa Saharan aavikolle ja kilpailee Nissanin ohjaimissa.

2. Volvo vetäytyy ETCC:stä osana Ford konsernin budjettileikkauksia.

3. Lister LMP (eli Le Mans Prototype) kisaa ensikerran Sebringin 12 tuntisessa. -Tehän tiedätte Lister Storm GT-auton?

4. Myös Pagani Zonda http://www.paganizonda.com pitäisi ilmeistyä GT-areenoille.

5. Aston Martin tiedetään harkitsevan kilpaohjelmaa. -Volvon päätöksen jälkeen erittäin epätodennäköinen.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Niin kyseessä siis M3GTR numero 42 (Lehto-Müller), johon on tehty hieman modifikaatioita. -Ainakin aerodynaamisia, ja ehkäpä moottorikaan ei enään ole V8?
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
BMW:hän ei tällä kaudella American Lemans:ssa ajanut joidenkin sääntöjuttujen takia ymmärtääkseni (tosin en tiedä tarkalleen, että mistä kiikasti), ensikaudella palaavat mukaan. Jospa tuossa ois auto?
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Osittain Bemulla kait oli sama tilanne kuin Saleenilla, eli tuotantoautoja ei tullut myytäväksi tarpeeksi, jotta varsinainen luokitus olisi onnistunut. Molemmat saivat tuoda autot radalle, vaikka tuotantomallia ei vielä ollutkaan, sillä ehdolla, että autoja valmistettaisiin myyntiin seuraavan vuoden aikana tarpeeksi. BMW:hän ei vieläkään ole tuonut myyntiin V8 koneista M3:sta, joka tuo GTR on. Myös ilmeisesti auton vauhtia aioittiin kovasti saada sääntömuutoksilla alas?
Sikäli kun minä olen ymmärtänyt, ensi kaudella ei ALMS:ssä suinkaan kilpaile Schnitzer, vaan joku kanadalainen yksityistiimi Tom Millnerin pajan vanhoilla autoilla. -Saatan toki olla väärässä, kun ei ole oikein ollut motivaatiota lukea tarpeeksi tarkasti noita juttuja.

Tää Millnerin paja taasen on se paja joka rakensi ensimmäiset M3 "GTR:t". Schnitzer ja Bemu tulivat mukaan vasta siinä vaiheessa kun huomasivat kaipaavansa uutta kilpavälinettä. Toki moottori vaihtui siinä vaiheessa V8:ksi.

Sen verran käsitin tuosta saksalaisesta saitista, jotta ehkä tähtäimessä olisi Span 24h kisa ensi vuonna. Samaan tapaan kuin Opel DTM Astrallaan, mutta en oikein usko, että Schnitzer ja BMW nyt vain sitä varten autoaan muuttelisivat ja testailisivat...
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Jännän näkönen tuo uusi Seatin malli.

Nämä silhuetti-tyyppiset autot voisivat olla avain Euroopan kilpa-autoiluskeneen. Onhan niinkin, että vain BMW ja ehkä Mersu tekevät sellaisia autoja, että niistä voidaan tehdä näyttäviä kilpa-autoja radalle tositoimiin.
Oikeastaan DTM ja V8-Star ovat näitä silhuettiluokkia. Ei DTM kalustolla ole mitään tekemistä kaupassa myytävien autojen kanssa. Tekniikkahan niissä on takapajuisempaa kuin 10 vuoden takaisissa DTM-autoissa.

Sääli, että tekniikka on menny tähän. Tylsiä autoja siviililiikenteeseen ja tylsiä autoja radalle. Lisäksi tekniikka ei kehity juurikaan tällaisilla systeemeillä.

Olisi kyllä hienoa, jos Eurooppaankin saataisiin tällainen erittäin nopea silhuettiluokka, jossa autot ovat tehokkaita ja valmistajat satsaisivat tosissaan!
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Tossa kun enemmän kävi läpi Seat Sportin sivustoo, niin kävi ilmi, että Ranskan "vakioauto"-luokan kilpurihan se on. Ilmeisesti vaan uus "painos". Eli Ranskassa ei enään todellakaan ajeta millään tuotantoautoilla, vaan silueteilla. Mukana vahvasti ainakin Seat ja Peugeot.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11181
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Zep:
Tossa kun enemmän kävi läpi Seat Sportin sivustoo, niin kävi ilmi, että Ranskan "vakioauto"-luokan kilpurihan se on. Ilmeisesti vaan uus "painos". Eli Ranskassa ei enään todellakaan ajeta millään tuotantoautoilla, vaan silueteilla. Mukana vahvasti ainakin Seat ja Peugeot.
Viimeisin Super Production kisa näyttää voitetun Mondeolla ja mukana useampia Astroja ja M3:ia sekä yksittäiset Primera ja 80quattro.

Ranskan kisat jää Suomessa aika pienelle huomiolle, taitaa toi kielikynnys tuntua.
 

jukkis

Well-known member
Liittynyt
18.2.1999
Viestit
3181
En nyt oikein tiedä mihin topiciin tämä kuuluisi, mutta Speed Channel kertoo, että Andre Lotterer ajelee CART:ssa Mexicon kisan kuluvan kuun 17. päivä Dale Coyne Racingin autolla, eli samalla autolla jolla Darren Manning debytoi Rockinghamissa.

Samalla haluttaisiin lisätä Eurooppalaisten mielenkiintoa sarjaan, ja huhutaan siitä, tuleeko Coynen tai jonkun muun eurooppalaistalli ensi kaudella mukaan.
 

JEP

Well-known member
Liittynyt
6.3.2001
Viestit
48
Eräänlaista Silhuettiluokkaa suunniteltiin jo 80-luvun loppupuolella. Hanke kuitenkin kaatui jostain syystä, vaikka autotehtaat olivat siitä todella kiinnostuneita. Esim. Alfalla oli jo testeissä (Mansell) 164:n silhuetti, jossa oli F1-moottori keskellä. Erittäin mielenkiintoinen konsepti.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Aivan. Luokka kaatui silloin mahdottomuuteensa, sillä F1-moottori on yksinkertaisesti liian kallis muissa luokissa käytettäväksi (uudet moottorit) -tosin esim. Judd on nykyään vahvasti nykyään mukana urheiluautoissa "laimennettuna" (ja onhan jo vanhaa tekniikkaa F1:siin- jännä vaan kuinka tuolloin tulivat järkiinsä, mutta vuotta, paria myöhemmin tappoivat C-ryhmän vapaastihengittävillä F1-moottoreilla.

Jotta tuollainen silhuettiluokka menestyy, pitää tekniikkasääntöjen olla varsin kireät. Kuten DTM:ssä ja V8Starissa on. -Siis Hi-Techiä kyllä saa olla, mutta halpaa... Hankala yhtälö.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Nythän ongelmana on kait se, että valmistajat haluais kyllä rakentaa urheiluauton (lue GTS/GT/GT-N) näköisiä tehohirviöitä, siivillä, jotka olisivat yleisön mieleen, mutta varsinaisten GT-luokkien säännöt ovat niin tiukkoja, ettei autoa tahdo saada kilpailukykyiseksi ellei kyseessä ole jo valmiiksi urheiluauto.

Vakioautoissa ilmeisesti taasen nopeutta on jouduttu hakemaan niin pitkälti moottorin, voimansiirron ja jousituksen parista, korimuutosten ollessa bannassa, että kehitystyö on kallista.

Silhuetissa voidaan helpommin huonoista lähtökohdista rakentaa kilpailukykyinen auto antamalla suuret vapaudet korirakenteelle. Taidetaan myös pärjätä hieman halvemmilla moottoreilla kun sallitaan kunnon aerodynamiikka ja kevyet korit? Hiemanhan tässä ollaan B- ja vitos-ryhmien alkulähteillä?
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
"Cold Water for the BMW M3 GTR in the ALMS competition"

Peter Brock: Is there any chance we’ll again see the V8 engined M3 GTR back in ALMS competition?

Dr. Mario Theissen: At the moment there is no indication the ACO rules will change significantly for the GT class in the 2004 season, so the car is simple no longer competitive under the present, revised rules.
Consequently, at this time, BMW is concentrating its total effort on just three programs, Formula 1, Touring Cars and our Young Racing Drivers program, designed around our new Formula BMW cars, so there is no future program contemplated for the GTR. We would love to compete again with this type of car in the ALMS, but to do so we must have an even change to win. We are, however, thinking about running this car at the 24 Hours of Nurburgring next year, if the homologation requirements can be completed in time.

http://www.professionalsportscar.com/dcforum/DCForumID1/1825.html

Audin tulevaisuutta..

"Audi 2004 Plans-Coupe?"

Audi is being tipped to build an LM-GTP coupe, rather than another open-top prototype. The manufacturer reportedly is looking closely at running a coupe now that the discrepancies between closed and open cars have been removed.

Speculation was intensified following last week’s Sports Car Commission meeting, at which the 2004 rules were discussed out. A source told Autosport, "Audi must be planning a closed car. Their guys were concentrating on that area of the rules with a fine tooth comb."

http://www.professionalsportscar.com/dcforum/DCForumID1/1813.html

Ja hieman Lamborghini spekulaatiota...

http://www.professionalsportscar.com/dcforum/DCForumID1/1882.html

i just read that lamborghini IS preparing to have a GT car debut in 03 (not neccessarily run the whole season...perhaps a'la saleen in 2000). still undecided as to whether or not it will be the Murc in GTS or the Stella in GT.

Stella:n kanssa tulee jo aika kiire, jos meinaavat vielä 2003 ajaa, elleivät ole suunnitelleet kisaversiota samaan tahtiin katuauton kanssa. Murcielago kuullostais realistisemmalta. Tosin paha sanoa, haluaako Audi auton GTS vai GT-luokkaan. Murcielago GT-R artwork-versio http://www.lambocars.com/framed/altered/murgtr.htm

EDIT:yhdistin kolme erillistä postausta yhdeksi isoksi :)

<small>[ 21-12-2002, 02:04: Message edited by: Petri Piira ]</small>
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Ei nyt varsinaisesti huhu, mutta.. http://www.grand-am.com/news2.cfm?id=437
New Nissan 350Z to Challenge for Grand-Am Cup Title

Onkos noita Nissaneita muihin sarjoihin jo ilmoittautuneena? Ihan siistiltä näyttää mustana :)

<small>[ 01-12-2002, 17:54: Message edited by: Petri Piira ]</small>
 

Mr Cale

Enormous Member
Liittynyt
23.5.2000
Viestit
1016
Sijainti
Espoo
Mä en nyt oikein tiedä mihin tän laittas, mutta laitetaan tänne - onhan hyvin sekalainen huhu.

Kuulin tänään Helsinki Motor Showssa yhden "didn't see that coming" -tyyppisen huhun. Huhun mukaan Jussi Pinomäki siirtyy ensikaudeksi Suomen Formula kolmosista Rallicrossin EM-Sarjaan! Kalustona Renault Clio. Ehkä hieman yllättävä veto, jos pitää paikkansa.

Voi olla, että tästä on ollut jo jossain muualla. Olenhan puusilmä ja puukorva. :)
 
Ylös